Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014

Καθαρές ζημιές 486 εκατ. είχε πέρσι ο ΟΣΕ, με 847 άτομα λιγότερο προσωπικό

Καθαρές ζημιές (ζημιές μετά από φόρους), ύψους 486,2 εκατ. σημείωσε ο ΟΣΕ (μητρική εταιρεία, όχι ο όμιλος), έναντι 609,7 εκατ. το 2012, εάν και σε επίπεδο λειτουργικού αποτελέσματος παρουσίασε κέρδη (52,6 εκατ., έναντι 29,8 εκατ.), όπως φανερώνει ο δημοσιευμένος ισολογισμός.

Του Φώτη Φωτεινού - metaforespress.gr


Αντίστοιχα, τα έσοδα κατήλθαν στα 45,4 εκατ., έναντι 66,2 εκατ., ενώ εντυπωσιακή ήταν η μείωση του προσωπικού, καθώς το 2013 ο οργανισμός απασχολούσε 1.627 άτομα, έναντι 2.474 άτομα το 2012, κυρίως λόγω της απόσχισης της ΕΕΣΣΤΥ και της ΓΑΙΑΟΣΕ.

Άξιο προσοχής είναι το γεγονός ότι το σύνολο των υποχρεώσεων φτάνει τα 11,7 δις., λόγω των δανείων, που υποχρεώνονταν να συνάψει ο ΟΣΕ, για την κατασκευή των σιδηροδρομικών έργων, αλλά και το γεγονός ότι, εναντίον του οργανισμού, υπάρχουν δικαστικές διεκδικήσεις 296 εκατ.!

Παρόλη τη λειτουργική κερδοφορία, πληροφορίες φέρουν τον οργανισμό να κινείται σε «τεντωμένο οικονομικό σχοινί», σε συνδυασμό με τη συρρίκνωση της ετήσιας κρατικής επιδότησης.   

Ο οργανισμός, μέσα σε λίγους μήνες, έχασε δυο κύριες πηγές εσόδων. Με την απόσχιση της ΕΕΣΣΤΥ, δηλαδή της τεχνικής βάσης, απώλεσε έσοδα περί τα 20 εκατ. ετησίως. Το ποσό αυτό, πλήρωνε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την συντήρηση των βαγονιών της.

Επίσης, με τη μεταφορά του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ στο ελληνικό δημόσιο, ο οργανισμός έχασε περίπου το ίδιο ποσό από τα ενοίκια, δηλαδή τη μίσθωση των βαγονιών, που χρησιμοποιούσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εάν σε όλα αυτά, προστεθεί και η μείωση της ετήσιας κρατικής επιδότησης, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι ο οργανισμός περνά «δύσκολες στιγμές».

Πάντως, στελέχη του ΟΣΕ, περιγράφοντας την γενικότερη στρατηγική του οργανισμού, επισημαίνουν ότι «στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται στη χώρα μας, στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών, σε συνάρτηση με την σημαντική γεωπολιτική θέση της Ελλάδας, είναι σαφές ότι πολλά εξαρτώνται από το σιδηροδρομικό δίκτυο».

Αναμένεται νέα συνάντηση ΠΟΣ με υπουργό Μεταφορών

Για τα προβλήματα στον σιδηρόδρομο ενημερώθηκε ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος συναντήθηκε, πριν από λίγες  ημέρες, με το Προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών. Η συνάντηση, η οποία διήρκεσε 45 λεπτά, διεξήχθη σε θετικό κλίμα, σύμφωνα με στελέχη της ομοσπονδίας, ενώ αναμένεται να υπάρξει και νέα σε μικρό διάστημα.

Οι σιδηροδρομικοί ενημέρωσαν τον υπουργό για τα ακόλουθα θέματα:

-ζήτησαν λύση για τις τροπολογίες και τις ΚΥΑ που εκκρεμούν (π.χ. για το επίδομα θέσης, συμπληρωματικών ωρών, ανθυγιεινό επίδομα), για τις οποίες ο υπουργός Μεταφορών υποσχέθηκε ότι θα αναλάβει πρωτοβουλία, ώστε να συναντηθεί με στελέχη του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, προκειμένου να επισπευστούν οι διαδικασίες επίλυσής τους.

-έθεσαν, εκ νέου, ζητήματα εύρυθμης λειτουργίας των εταιρειών και έλλειψης προσωπικού. Στη συζήτηση αναδείχτηκε η ανάγκη προσλήψεων στις τρεις εταιρείες (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥ), όπως και η ανάγκη επιστροφής ορισμένων, υποχρεωτικά μεταταχθέντων, μηχανοδηγών και συνοδών αμαξοστοιχιών.

“Μέσα από τη συζήτηση διαφάνηκε ότι ο κ. Χρυσοχοΐδης αντιλαμβάνεται τις δυσκολίες που υπάρχουν και δεσμεύτηκε ότι, αφού ενημερωθεί, θα οριστεί νέα συνάντηση για να υπάρξουν οριστικές απαντήσεις”, αναφέρει η ΠΟΣ.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου