Ο ΟΣΕ ζήτησε από την ΕΡΓΟΣΕ να αναλάβει την σύνδεση της Πάτρας με τη νέα γραμμή.
Είκοσι χρόνια σχεδόν μετά το τελεσίγραφο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για διακοπή της κοινοτικής χρηματοδότησης, εάν δεν δημιουργούνταν μία νέα εταιρία για τα συγχρηματοδοτούμενα σιδηροδρομικά πρόζεκτ, που οδήγησε στη συγκρότηση της ΕΡΓΟΣΕ και τον αποκλεισμό του ΟΣΕ από τα μεγάλα έργα, λόγω σωρείας σκανδάλων, ο ΟΣΕ επιχειρεί να πάρει την ρεβάνς, εν μέσω εκλογών.Το αποτέλεσμα είναι η ατμόσφαιρα μεταξύ των δύο φορέων να είναι
για μία ακόμη φορά τεταμένη.
Σύμφωνα με επιστολή του πρόεδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ, κ. Παναγιώτη Θεοφανόπουλου με ημερομηνία 14 Ιανουαρίου 2015, προς τον εκτελούντα χρέη επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Μιχάλη Βαρελά, που αποκαλύπτει η ηλεκτρονική έκδοση του «Βήματος», ο ΟΣΕ ζητεί να αντικαταστήσει την ΕΡΓΟΣΕ στην μελέτη της διέλευσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Πάτρα, μέσα από την Αχαϊκή πρωτεύουσα.
Σε επιστολή με θέμα «Σχεδιασμός διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής εντός της πόλεως των Πατρών», αναφέρεται ότι «στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του ΟΣΕ αναφορικά με τον στρατηγικό σχεδιασμό της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής, το θέμα της χάρατξης της σιδηροδρομικής γραμμής από την Χ.Θ. 123 (περιοχή Ρίου) έως το Λιμένα Πατρών και την σύνδεση με τη σιδηροδρομική γραμμή προς Πύργο εμπίπτει στις αρμοδιότητες του ΟΣΕ».
«Κατόπιν τούτου, ο ΟΣΕ θα διαχειριστεί το ανωτέρω θέμα συνολικά και συνακόλουθα θα έχει την ευθύνη της προκήρυξης της σχετικής μελέτης "Προμελέτη χάραξης και τροποποίηση περιβαλλοντικών όρων από Χ.Θ. 123+500 (Περιοχή Ρίου) έως Νέο Λιμένα Πατρών και σύνδεση με τη γραμμή προς Πύργο» σημειώνεται.
«Για την επίτευξη του βέλτιστου αποτελέσματος παρακαλούμε να μας αποστείλετε τη σχετική με την προαναφερθείσα μελέτη, τεκμηρίωση που διαθέτει η ΕΡΓΟΣΕ, καθώς επίσης και την αλληλογραφία, σχέδια μελέτες κλπ που αφορούν στο θέμα αυτό» αναφέρεται.
Η είδηση της επιστολής προκάλεσε αναστάτωση στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ, τα στελέχη της οποίας διακρίνουν μία σταθερή προσήλωση του ΟΣΕ στον στόχο της επιστροφής του στις μελέτες και τις κατασκευές των μεγάλων έργων του σιδηρόδρομου.
Μάλιστα, όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που είναι νωπή η δήλωση του επικεφαλής της Αριστερής Πλατφόρμας του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Παναγιώτη Λαφαζάνη ότι «θα διαμορφώσουμε τον Οργανισμό Σιδηρόδρομων Ελλάδας ως ενιαία επιχείρηση, θα σταματήσουμε δηλαδή τον κατατεμαχισμό και θα τον ανασυγκροτήσουμε ως Δημόσιο Οργανισμό», που αναπόφευκτα δημιούργησε αναστάτωση στους σιδηροδρομικούς φορείς.
Άλλωστε, είχε προηγηθεί το επεισόδιο της δημόσιας υποστήριξης των προτάσεων του ΟΣΕ, αντί της ΕΡΓΟΣΕ, για την επέκταση του προαστιακού προς το Λαύριο από τον υπουργό Υποδομών, κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη που οδήγησε τελικά σε ανταλλαγή ανακοινώσεων και εν τέλει στην πυροσβεστικού χαρακτήρα παρέμβαση του ίδιου του υπουργού.
Τα τελευταία χρόνια οι δύο εταιρίες ερίζουν για την μοίρα των έργων του σιδηρόδρομου, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τον εκσυγχρονισμό και την συντήρηση του προαστιακού δικτύου της Αθήνας, τα νέα έργα της Πελοποννήσου και την χρηματοδότησή τους, αλλά και τις μελέτες στο εθνικό δίκτυο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διέλευση της νεάς γραμμής από την Πάτρα αποτελεί ιδιαίτερα δύσκολο θέμα, καθώς η αρχική μελέτη που προέβλεπε υπογειοποίηση, είχε προϋπολογισμό περίπου 800 εκατ. ευρώ, ενώ οι προτεινόμενες οικονομικότερες λύσεις είναι τεχνικά ιδιαίτερα σύνθετες.
Αχιλλέας Χεκίμογλου - tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου