Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2015

Επιστολή - απάντηση του Π. Τερζόγλου στην ΠΑΣΚ Σιδηροδρομικών

«Μην κουνάς τα πόδια σου, πριν … ανεβείς στο γάιδαρο!!!»
Μερικές σκέψεις από την ανακοίνωση της ΠΑΣΚ-ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ

Ο ελληνικός λαός με τη σοφία του και τις παροιμίες του πάντα σου δίνει έναν καλό τίτλο. Έτσι με ξελάσπωσε για  μια ακόμη φορά στην αναζήτηση τίτλου για το σημείωμα μου, με αφορμή την ανακοίνωση της επανεμφανιζόμενης «ΠΑΣΚ-ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ» στις 12/6/2015 στη θέση της άλλοτε «ΠΑΣΚ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ».

Θέλω να ξεκαθαρίσω από την αρχή ότι όλες οι αναφορές μου στο κείμενο αυτό είτε για το σήμερα είτε για το χθες, αφορούν μόνο στην ηγετική ομάδα της ΠΑΣΚ και όχι στους απλούς συναδέλφους – ψηφοφόρους της, οι οποίοι δεν έχουν καμία ευθύνη (για μένα) για την πολιτική και τη στάση της παράταξης.
1.- Η ΠΑΣΚ λοιπόν δείχνει μια αδικαιολόγητη βιασύνη να τοποθετηθεί γρήγορα και να αποκαλύψει το «βρώμικο» παιχνίδι της «όχι αριστερής» κυβέρνησης, όταν 41 ολόκληρα χρόνια μετά την ίδρυση του δεν μας έχει ενημερώσει ακόμη, τι κόμμα ήταν τελικά το ΠΑΣΟΚ; Επειδή χρησιμοποιούν φρασεολογία του ΠΑΜΕ, νομίζουν ότι «τη βγαίνουν κι εκείνοι από αριστερά»!!!
Συνάδελφοι της ΠΑΣΚ, μην αυτογελοιοποιείστε άλλο!!! Οι συνάδελφοι του ΠΑΜΕ έχουν κάθε δικαίωμα να ασκούν αριστερή κριτική είτε σε πολιτικό είτε σε συνδικαλιστικό επίπεδο γιατί είναι φύσει, θέσει και δράσει αριστερή παράταξη. Εσείς τη σχέση σας με την αριστερά την αφήσατε εκεί κάπου στο 1985 (θυμάστε;) και ειδικά τα τελευταία χρόνια έχετε μετατραπεί πολιτικοσυνδικαλιστικά σε συνιστώσα της ΔΑΚΕ υιοθετώντας όλα τα νεοφιλελεύθερα μοντέλα της Ν.Δ. Mε βάση λοιπόν ποια κριτήρια κρίνετε και συγκρίνετε πολιτικές;
2.- H κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχει αποφασίσει (κακώς κατά την άποψη μου) να χρησιμοποιήσει πρόσωπα του κατεστημένου. Η ΠΑΣΚ κάνει επιλογή και από όλα αυτά κριτικάρει (σωστά) την επιλογή του κ. Σαγιά αλλά αφήνει στο απυρόβλητο άλλες επιλογές όπως π.χ. του κ. Σπίρτζη! Γιατί;
3.- Υιοθετεί πλήρως την επιχειρηματολογία Σαμαρά – Βενιζέλου βαφτίζοντας τη δανειακή σύμβαση = μνημόνιο κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι ζήτησε παράταση 9 μήνες. Είναι ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση συζητάει παράταση της δανειακής σύμβασης για 9 μήνες ώστε να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί η οικονομία χωρίς να πάρει μνημονιακά μέτρα. Άλλωστε, για όποιον ενδιαφέρεται, αυτές τις ημέρες συζητείται στη Βουλή και άλλος νόμος που καταργεί μνημονιακές διατάξεις αυτή τη φορά για άτομα με αναπηρίες. Αφού η ΠΑΣΚ άνοιξε τέτοιο διάλογο, γιατί δεν μας λέει συγκεκριμένα και τις προτάσεις της;
4.- Η επόμενη παράγραφος αποκαλύπτει το μέγεθος της υποκρισίας τους όταν επικαλούμενη την «ειλικρίνεια» τους, ομολογούν ότι θέλουν να πετύχει η κυβέρνηση και ακολούθως αραδιάζουν το επιχείρημα που χρησιμοποίησε στη Βουλή ο ιδεολογικός καθοδηγητής τους κ. Βενιζέλος περί Σ.Α.Ν.Ο. (Σύμφωνο Ανάπτυξης Νέας Οικονομίας) ειδοποιώντας μας ότι, εκείνοι δεν τον τρώνε, πια!!!
Συναδέλφισσες-συνάδελφοι
η ηγεσία της ΠΑΣΚ με την καθοδήγηση του κ. Βενιζέλου και στα πλαίσια της αναγέννησης του ΠΑΣΟΚ με τη νέα ηγεσία, είναι απόλυτα ταυτισμένη στο σχέδιο του συστήματος να πριονίσει την πρώτη κυβέρνηση με κορμό της Αριστερά. Να δημιουργήσουν αυτό που λέμε, αριστερή παρένθεση και να πιάσουν το νήμα από εκεί που το άφησαν με το mail Χαρδούβελλη. Τους ενοχλεί που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που δεν είναι κυβέρνηση μόνο του ΣΥΡΙΖΑ, δεν είναι μια αυτοδύναμη κυβέρνηση της Αριστεράς, παλεύει (μέσα και από λάθη) για να καταργήσει τη λιτότητα, να μην κάνει ιδιωτικοποιήσεις, να μην αυξήσει όρια ηλικίας αλλά να προχωρήσει σε ρύθμιση του χρέους και να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για να ξαναγυρίσει η οικονομία στην ανάπτυξη. Δεν τους ενδιαφέρει αν αποτύχει η κυβέρνηση γιατί αυτοί πάλι θα βολευτούν, όπως βολεύονταν όλα τα προηγούμενα χρόνια με τους Μαντέληδες και τους Βερελήδες.
Σε ότι με αφορά, μέχρι την τελευταία στιγμή θα αγωνίζομαι και θα καλώ όλους τους συναδέλφους μου να αγωνιζόμαστε να μην υποχωρήσει η κυβέρνηση, όχι για να βολευτώ εγώ, αλλά γιατί είναι η τελευταία ευκαιρία που έχουμε.
5.- Στην επόμενη παράγραφο όπου μιλούν για «χαμένους στη μετάφραση» μου κάνουν την «τιμή» να αναφερθούν σε μένα. Αφού υιοθέτησαν τη διαρροή από γερμανικό (αυτό τι σας λέει;) κανάλι του κειμένου των 47 σελίδων, το οποίο ΜΕΓΚΑ, ΣΚΑΙ, Σαμαράς, Βενιζέλος και όλο το κατεστημένο το βάφτισαν: επίσημη πρόταση της κυβέρνησης, άρχισαν (μη μπορώντας να κρύψουν τη χαρά τους) τις κραυγές για τον κακό ΣΥΡΙΖΑ που πουλάει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ!!!
Κατ΄ αρχήν να τους θυμίσω ότι ο καθοδηγητής τους Βενιζέλος θα την είχε πουλήσει από το Γενάρη, με βάση τη διαδικασία που είχαν αποφασίσει. Είμαστε στα τέλη Ιούνη και δεν φαίνεται να πουλιέται τίποτα, τουλάχιστον μέσα στο 2015!!! Το πρόβλημα είναι αν θα αντέξουν να φτάσουν στο 2016 με τις πολιτικές που ακολούθησε το κόμμα τους με το σύμμαχο τους!!!
Επειδή το κείμενο ήταν σε οξφορδιανά αγγλικά και δεν έχω συνηθίσει (όπως αυτοί) σε μασημένη τροφή, φρόντισα να το μεταφράσω για να δω τι λέει. Διαβάζοντας το είχα επιφυλάξεις τις οποίες τις επιβεβαίωσε ο Πρωθυπουργός την επόμενη ημέρα στη Βουλή. Αναφερόμενος στο κείμενο ο Πρωθυπουργός, δήλωσε ότι δεν αποτελεί επίσημη κυβερνητική πρόταση αλλά είναι καταγραφή όλων των προτάσεων που κατατέθηκαν στην ομάδα διαπραγμάτευσης και πάνω σε αυτό το κείμενο θα γινόταν η ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ που δεν άρχισε ΠΟΤΕ!!! Δεν αναρωτιούνται τα σαΐνια  πως γίνεται την ώρα που στέλνουν στην ελληνική κυβέρνηση το απαράδεκτο τελεσίγραφο, την ίδια ώρα οι Γερμανοί να «διαρρέουν» αυτό το κείμενο που η Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ δεν πρόκειται να το ψηφίσει με τίποτα; Η ζέση και η βιασύνη τους μου θυμίζουν και μια άλλη παροιμία: Γοργά γοργά ας τον θάψουμε, μη σηκωθεί η ψ……. του!!!
6.- Η μόνη παράγραφος όπου η ηγεσία της ΠΑΣΚ είναι ειλικρινής είναι εκείνη που δηλώνει την απορία της γιατί το Δίκτυο (και όχι μόνο συνάδελφοι) ζητάει την αλλαγή των Διοικήσεων των σιδηροδρομικών εταιρειών. Είναι όντως έτσι. Δεν θέλουν να αλλάξουν οι Διοικήσεις γιατί μαζί τους περνάνε μια χαρά. Έχουν συνεργαστεί άψογα όλα αυτά τα χρόνια στη διάλυση και στον εξανδραποδισμό του σιδηροδρόμου, συνεχίζουν και σήμερα κάνοντας προαγωγές (όπως πρόσφατα στη γραμμή και στα ΤΗΕ). Ουσιαστικά διοικούν οι ίδιοι και μόνο τελευταία που άρχισαν να χάνουν κάποια συνδικαλιστικά προπύργια όπως στους μηχανοδηγούς, στους σταθμάρχες και στην κίνηση, θορυβήθηκαν και αποφάσισαν να ξαναγυρίσουν σε παλιές δοκιμασμένες συνταγές.
7.- Το μεγαλείο της συνδικαλιστικής απάτης της ηγεσίας της ΠΑΣΚ ξεδιπλώθηκε στην περίπτωση της επιστροφής των μεταταγμένων σιδηροδρομικών.  Η ηγεσία της ΠΑΣΚ σαμποτάρισε την τροπολογία που έδινε οριστική λύση στο πρόβλημα των συναδέλφων, λύση (πλήρη μετάταξη) που είχαν αποφασίσει οι ίδιοι οι συνάδελφοι μέσα από τις συνελεύσεις τους και προωθούσαν (η ΠΑΣΚ) και προωθούν ακόμη και τώρα τη λύση της «απόσπασης μέχρι την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ» που είχαν σχεδιάσει μαζί με τον ομοϊδεάτη τους κ. Χρυσοχοϊδη. Ήταν τόσο το πάθος τους που στις επισκέψεις τους στη Βουλή, τάχα για να υποστηρίξουν την τροπολογία για τις μετατάξεις, μιλούσαν σε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για … αποσπάσεις μέχρι την ιδιωτικοποίηση!!! προκαλώντας αντιδράσεις, όπως: τι είναι αυτά που λέτε! Σε μένα ήρθατε να μιλήσετε για ιδιωτικοποιήσεις!!!
Δεν θέλουν την επαναφορά με οριστική μετάταξη γιατί έτσι ηττάται οριστικά ο ν.3891/10 που στήριξαν με νύχια και με δόντια. Οι συνάδελφοι θυμούνται πολύ καθαρά τις προσπάθειες που έκαναν και τις πιέσεις που τους ασκούσαν προκειμένου να δεχτούν να μεταταγούν σε άλλους οργανισμούς. Όλοι οι σιδηροδρομικοί ξέρουν ότι, αν δεν έβαζε πλάτη η ηγεσία της ΠΑΣΚ ο ν.3891/10 δεν θα πέρναγε.
Η τροπολογία για τις μετατάξεις θα κατατεθεί σε επόμενο σχέδιο νόμου. Είναι δέσμευση της κυβέρνησης και θα τηρηθεί είτε το θέλουν είτε όχι.
8.- Χρησιμοποιούν σαν άλλοθι ότι διαφώνησαν με την πολιτική του ΠΑΣΟΚ και μάλιστα αποχώρησαν από αυτό. Κάποτε μάλιστα κούναγαν και τις κομματικές ταυτότητες. Είτε αποχώρησαν τυπικά από το ΠΑΣΟΚ είτε άλλαξαν τον τίτλο ΠΑΣΚ και χρησιμοποιούσαν τίτλους όπως ανεξάρτητους, αυτόνομους, ενωτικούς, κάποτε μάλιστα έλεγαν σε συναδέλφους ότι στο ψηφοδέλτιο (π.χ. του ΛΑΡΙΣΑΪΚΟΥ) συμμετέχουν όλες οι παρατάξεις, ότι και να έκαναν, παρέμεναν προσδεδεμμένοι μέσω της ΠΑΣΚ/ΓΣΕΕ και του κ. Παναγόπουλου και στην ΠΑΣΚ και στο ΠΑΣΟΚ, παίρνοντας εντολές από τις πεφωτισμένες ηγεσίες του κ. Παπανδρέου και του κ. Βενιζέλου.
Αυτό άλλωστε φαίνεται και από την πρακτική και συμπεριφορά τους η οποία δεν άλλαξε ούτε κατά κεραία όλα αυτά τα χρόνια με όποιο όνομα και αν εμφανίζονταν.
Ο στόχος του σημειώματος δεν ήταν να κάνω τον κυβερνητικό εκπρόσωπο. Είμαι αποφασισμένος όμως να μην τους ξαναφήσω να πούν ψέματα. Στο παρελθόν και στο όνομα της ενότητας που αποδεικνυόταν πάντα επίπλαστη, έσπρωξα κάποια πράγματα κάτω από το χαλί. Δεν φώναξα όσο έπρεπε και έχω κι εγώ την ευθύνη μου και την αναλαμβάνω.
Υπάρχουν και σήμερα κάποιοι που βαυκαλίζονται και θεωρούν ότι μπορούν με δυνάμεις τέτοιες οι εργαζόμενοι να σχηματίσουν μέτωπα και να παλέψουν ζητήματα όπως π.χ. οι ιδιωτικοποιήσεις!!! Με ποιους; Με νεοφιλελεύθερους;
H ηγεσία της ΠΑΣΚ από τη δεκαετία του 90 μέχρι σήμερα έχει πρωτοστατήσει στην εκλαΐκευση και επιβολή όλων των αντισιδηροδρομικών μέτρων. Από τις πράσινες ανακοινώσεις με τα έργα εκσυγχρονισμού του Μαντέλη μέχρι πρόσφατα όπου μπαινόβγαιναν στα γραφεία του Τσιόγκα και αποφάσιζαν ποιος θα μείνει και ποιος θα φύγει από τον ΟΣΕ. Από το 1998 που έδιωχναν 500 σταθμάρχες με μετατάξεις και αμέσως βάφτιζαν σταθμάρχες με πλαστά χαρτιά μέχρι πριν λίγα χρόνια όταν, για να κάνουν τα παιχνιδάκια τους μέσω του μηχανισμού, κηλίδωναν συνειδήσεις συναδέλφων στην ΚΑΥΛ.
9.- Η ηγεσία της ΠΑΣΚ με την ανακοίνωση αυτή, έχει κατά την άποψη μου 2 στόχους. Ο ένας είναι να διατηρήσει τη συνοχή της και να συνεχίσει να υπάρχει ως οντότητα και ο δεύτερος είναι να κατοχυρωθεί ως η νέα κυβερνητική παράταξη εφόσον δεν πέσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Εκμεταλλευόμενη την ατολμία της κυβέρνησης να ξηλώσει το παρακράτος Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ που συνεχίζει να κυβερνάει ακόμη, δηλώνει παρούσα και διαθέσιμη να προσφέρει τις υπηρεσίες της οι οποίες είναι πάντα πολύτιμες σε όποια κυβέρνηση θέλει υποτακτικούς. Ελπίζω να πάρει την απάντηση που πρέπει.
Συναδέλφισσες-συνάδελφοι
Θα το γράψω κι εδώ. Στον πυρήνα της κυβερνητικής πολιτικής δεν υπάρχει ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου ούτε άλλης δημόσιας περιουσίας. Το αντίθετο. Και στην κυβέρνηση και στην Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ οι σιδηροδρομικοί έχουμε ισχυρούς συμμάχους που έχουν πειστεί ότι ο αναπτυγμένος και εκσυγχρονισμένος σιδηρόδρομος (μαζί με άλλους φορείς) μπορεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας ώστε να βγει η χώρα από την κρίση.
Από την άλλη, η κυβέρνηση δέχεται ισχυρή πίεση να τα ξεπουλήσει ΟΛΑ. Θα αντέξει; Και εδώ μπαίνει το ερώτημα προς όλους μας. Σε αυτή τη μάχη, τι θέση παίρνει ο καθένας; Ο κόσμος ας βγάλει τα συμπεράσματα του!!!


Παναγιώτης Τερζόγλου
Μέλος της Διοίκησης της ΠΟΣ


Μέλος του ΣΥΡΙΖΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου