Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015

Η ΠΑΣΚ Σιδηροδρομικών καταρρεέι,χάνει τα ηνία στην Ομοσπονδία και τελευταία...έχει ανησυχίες

Μιας και εδώ στο στέκι της έλξης κάνουμε πολλές φορές αναλύσεις για το παρασκήνιο των συνδικαλιστικών πεπραγμένων, είναι η ώρα να βάλουμε τα θέματα στην πραγματική τους βάση.
Η πραγματική αιτία πίσω απο τις τελευταίες δημόσιες τοποθετήσεις στελεχών της ΠΑΣΚ βρίσκεται στο ότι αυτήν την στιγμή
η ΠΑΣΚ Σιδηροδρομικών χάνει (με τρόπο εκκωφαντικό) τα πρωτεία στην Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών.
Και όχι μόνο τα χάνει, αλλά κινδυνεύει να καταστεί μετά απο δεκαετίες κυριαρχίας, τρίτη δύναμη στον χώρο των σιδηροδρομικών.

Αυτό κατά πολλούς οφείλεται στην διφορούμενη πολιτική που ακουλούθησε η παράταξη την τελευταία πενταετία (με στελέχη της να αρνούνται την ΠΑΣΚ ,να δηλώνουν ότι αποχωρούν αλλά...μετά να δηλώνουν ότι συνεργάζονται με την ΠΑΣΚ),αλλά κυρίως στην παταγώδη αποτυχία της σε όλα τα επίπεδα τα τελευταία 2 χρόνια, όταν και την ευθύνη της  σε Κεντρικό Επίπεδο έχουν οι πρωτοκλασάτοι Παρασκευόπουλος Παναγιώτης και Θεοδωρόπουλος Νώντας. 
Η απόσυρση δε προς συνταξιοδότηση κορυφαίων στελεχών που έδιναν μέχρι χτες πολιτική χροιά -άσχετα αν κάποιος διαφωνούσε ή συμφωνούσε μαζί τους-(Μόρφης,Βλάχος κτλπ) είχε και αυτή την σημασία της στην πανωλεθρία που έχει υποστεί η ΠΑΣΚ Σιδηροδρομικών σε όλες τις τελευταίες εκλογικές διαδικασίες. 
Και ιδιαίτερα στα Σωματεία μηχανοδηγών,ΤΡΑΙΝΟΣΕ,σταθμαρχών όπου ήρθε τρίτη και καταϊδρωμένη με ποσοστά που θυμίζουν μικρές παρατάξεις.
Είναι ενδεικτικό ότι αυτήν την στιγμή η ΠΑΣΚ έχει καταφέρει να εκλέξει σχεδόν τους μισούς συνέδρους για το επόμενο συνέδριο της Ομοσπονδίας, απο όσους έχει καταφέρει να εκλέξει το Δίκτυο Σιδηροδρομικών.

Εκεί που επιβίωσε η ΠΑΣΚ (με μεγάλες απώλειες όμως) ήταν στο Σωματείο των κλειδούχων όπου και κατέβασε κοινό ψηφοδέλτιο με την ΔΑΚΕ.

Κύριο αίτιο ;

Η αγαστή συνεργασία (μονομπλόκ) σε όλα τα πρωτοβάθμια Σωματεία με τις δυνάμεις της ΔΑΚΕ (που έχουν όμως καθαρή και  διαχρονικά πολιτική νεοφιλελεύθερη άποψη κ προσέγγιση) η οποία εκφύλισε όλα τα πολιτικά χαρακτηριστικά της πάλαι ποτέ κυρίαρχης παράταξης καθώς η νεοφιλελεύθερη άποψη και στροφή  της ηγεσίας της ΠΑΣΚ Σιδηροδρομικών -ιδιαίτερα την τελευταία διετία -ήταν εμφανής.
Ακόμα χειρότερα , η ΠΑΣΚ Σιδηροδρομικών την τελευταία διετία έχει κατεβάσει αισθητά το επίπεδο του διαλόγου -πάντα με προσωπική ευθύνη των επικεφαλής της-, αφού ο πολιτικός διάλογος έχει πάρει τα χαρακτηριστικά καφενειακής αντιπαράθεσης,υποβαθμίζοντας αισθητά τον ρόλο της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.
Τα πρακτικά των συνεδριάσεων της ΠΟΣ είναι εκεί και όλοι μπορούν να τα διαβάσουν, ενώ οι αποκλειστικά προσωπικές επιθέσεις σε βάρος άλλων συνδικαλιστών τις τελευταίες μέρες,που γίνεται με κεντρική καθοδήγηση,επιβεβαιώνουν τα γραφόμενα μας.

Επιπλέον ευδιάκριτη - σε όσους γνωρίζουν καταστάσεις- ήταν η αποστασιοποίηση άλλων κορυφαίων στελεχών της παράταξης που βλέποντας την διαμορφούμενη κατάσταση και την έλλειψη πρωτοβουλιών σε πραγματικό πολιτικό και συνδικαλιστικό επίπεδο επέλεξαν να δίνουν τον αγώνα τους σε ανώτερα συνδικαλιστικά όργανα και επίπεδα όντας εμφανώς προβληματισμένοι για την κατάσταση στον χώρο της Ομοσπονδίας. 

Η ΠΑΣΚ τα τελευταία χρόνια υπέστη και μια συντριπτική ήττα στο στελεχιακό της δυναμικό στους νέους σιδηροδρομικούς. Σχεδόν κανείς πλέον δεν ακολουθεί την ΠΑΣΚ την τελευταία διετία και μετά την ολοφάνερη δεξιά της στροφή.Δεν υπάρχει με λίγα λόγια κανείς να πάρει την σκυτάλη. (σε αντίθεση με το τι συμβαίνει με τις Οργανώσεις της ΠΑΣΚ σε άλλους χώρους ΔΕΚΟ).
Αντίθετα  η ΔΑΚΕ Σιδηροδρομικών  έχει καταφέρει να διατηρήσει το στελεχιακό της δυναμικό σε νέους σε ικανοποιητικό βαθμό.

Η εξουσιομανία των επικεφαλής της πάλαι ποτέ κραταιάς παράταξης της ΠΑΣΚ σε αρκετούς χώρους σε συνδυασμό με την διαχειριστική προσέγγιση των μνημονιακών πολιτικών (όπως ομολογεί κυνικά και ο συνάδελφος Αχιλλεόπουλος) που απέχει έτη φωτός απο τον ..σοσιαλισμό και η επιλογή τους να τερματίζουν την καριέρα τους,όπως ακριβώς την ξεκίνησαν,σαν συνδικαλιστές δηλαδή, έχει και εδώ την σημασία της στην ερμηνεία πολλών καταστάσεων που συνέβησαν τα τελευταία χρόνια.

Το τελειωτικό χτύπημα στην ηγεσία της ΠΑΣΚ Σιδηροδρομικών δόθηκε όμως μετά τις τελευταίες Εθνικές εκλογές.

Και αυτό γιατί είναι ολοφανέρο ότι μετά το αποτέλεσμα υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στην διατήρηση  του σκληρά δομημένου υπηρεσιακού μηχανισμού που μέχρι χτες την κρατούσε "'όρθια".

Η ΠΑΣΚ επιδιώκοντας αυτήν την διατήρηση του υπηρεσιακού μηχανισμού, ΠΟΤΕ την τελευταία πενταετία - και ιδιαίτερα την τελευταία διετία- δεν αναφέρθηκε στις Διοικήσεις .
Αντίθετα τις καλούσε σε Πρωτοχρονιάτικες πίτες και διάφορα άλλα happening,λες και ποτέ δεν συνέβησαν τα όσα είδαμε στον σιδηρόδρομο τα τελευταία 5 χρόνια,με αποκορύφωμα την αποστροφή του Προέδρου της ΠΟΣ στην συνάντηση με κορυφαία στελέχη του Υπουργείου,όταν και ζήτησε απο την νέα πολιτική ηγεσία να μην κάνει "πειράματα" με τις Διοικήσεις.
Τοποθέτηση που έγινε μπροστά στα υπόλοιπα εμβρόντητα συνδικαλιστικά στελέχη των άλλων παρατάξεων.

Εμείς εδώ στο στέκι, αντιλαμβανόμαστε τον πόνο και τον πανικό των ηγετικών στελεχών της ΠΑΣΚ.
Δεν είναι η απώλεια της κυριαρχίας στο συνδικάτο αυτό που τους τρελαίνει.
Η απώλεια της εξουσίας μετά απο 40 χρόνια είναι.

Τι να κάνουμε όμως, αυτή είναι η ζωή. Ας πρόσεχαν όταν στηρίζανε τα μνημόνια και τις πολιτικές διάλυσης του σιδηροδρόμου.
Καιρός να υπάρξει διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα.....

Το στέκι της έλξης- Το blog των μηχανοδηγών 

1 σχόλιο:

  1. Προς τον συνάδελφο που άφησε σχόλιο με τα αρχικά Σωτ. Παπ.
    Συνάδελφε επειδή πολλοί έχουν τέτοια αρχικά ονόματος και επωνύμου,σε παρακαλούμε γράψε ολογραφώς το όνομα σου για να δημοσιεύσουμε το σχόλιο σου. (είναι και ιδιαίτερα καυστικό οπότε θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο ποιος υπογράφει).

    ΑπάντησηΔιαγραφή