Λένε την αλήθεια, θέλουν να τα πουλήσουν ΟΛΑ!!
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ παρουσιάζεται μονίμως, σαν τον Ιανό, δύο πρόσωπα. Από την μια υπογράφει ή συμφωνεί με κάποια μέτρα και από την άλλη τα στελέχη της τα υπονομεύουν. Αυτό συμβαίνει και στον τομέα των αποκρατικοποιήσεων, όπου παρατηρούμε τραγελαφικές καταστάσεις, που εν τέλει τις πληρώνει η ελληνική οικονομία». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, με αφορμή την επίκαιρη επερώτηση που συνυπόγραψε με βουλευτές της ΝΔ, προς τους υπουργούς Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο, Μεταφορών, Υποδομών & Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θοδωρή Δρίτσα. Στην ερώτηση με θέμα την εξέλιξη του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης περιουσίας του Δημοσίου, και πρώτο υπογράφοντα το βουλευτή Φθιώτιδας κ. Χρήστο Σταϊκούρα, σημειώνεται ότι αν και σύμφωνα με το 3ο Μνημόνιο και αναφορικά με το σκέλος των ιδιωτικοποιήσεων, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ έχει αναλάβει συγκεκριμένες δεσμεύσεις και υποχρεώσεις, «τα πεπραγμένα της Κυβέρνησης στο πεδίο των αποκρατικοποιήσεων και της αξιοποίησης της περιουσίας του Δημοσίου, παρά τις όποιες προσπάθειες του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), είναι πενιχρά».
Οι ερωτώντες βουλευτές υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση, και σε αυτό το πεδίο, είναι ‘‘εγκλωβισμένη’’ ανάμεσα στις ιδεοληψίες της, στις αντιφάσεις της και στην επιδείνωση του μακροοικονομικού περιβάλλοντος, που η ίδια προκάλεσε».
Μάλιστα, παρατίθεται πίνακας που φαίνεται ότι σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού, τα έσοδα από αποκρατικοποιήσεις το 2015 υστέρησαν τόσο έναντι του 2014 όσο και έναντι των αρχικών αλλά και των μεταγενέστερων, δυσμενέστερων, εκτιμήσεων για το 2015:
Ειδικότερα αναφέρονται οι περιπτώσεις
Του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), όπου ακόμα και μετά την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας και την ανάδειξη προτιμητέου επενδυτή από το ΤΑΙΠΕΔ για την εξαγορά του πλειοψηφικού ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, δημιουργούνται εμπόδια από το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής).
Της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων ανέφερε στην Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016, ότι είναι αντίθετος με την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά υπάρχει η συμφωνία...
Του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, όπου παρά την υποχρέωση επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης και της περαιτέρω ιδιωτικοποίησής του, σύμφωνα με το 3ο Μνημόνιο, ο Πρόεδρός του, σε ραδιοφωνική συνέντευξή του, προέκρινε να μη γίνει καμία επέκταση, αλλά να λήξει η υφιστάμενη σύμβαση, ώστε να περιέλθει η διαχείριση του αεροδρομίου το 2026 κατά 100% στο Ελληνικό Δημόσιο
Της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, όπου, στις 07.01.2016, ο Υπουργός ανέφερε ότι «…δεν ιδιωτικοποιούνται τα πάντα. Δεν ιδιωτικοποιείται όλη η χώρα. Η Συμφωνία έχει εννέα ιδιωτικοποιήσεις. Μέσα σε αυτές τις εννέα, δεν είναι η ΕΓΝΑΤΙΑ».
Και οι βουλευτές της ΝΔ ρωτούν τους αρμόδιους υπουργούς, μεταξύ άλλων:
Γιατί δεν επιτεύχθηκε ο στόχος των εσόδων από αποκρατικοποιήσεις το 2015, όπως αποτυπώνεται στον Κρατικό Προϋπολογισμό 2016;
Σε ποιά κατάσταση και φάση υλοποίησης βρίσκονται οι ακόλουθοι διαγωνισμοί περιουσιακών στοιχείων, οι οποίοι, σύμφωνα με την Εισηγητική Έκθεση του Κρατικού Προϋπολογισμού 2016, άρα σύμφωνα με την Κυβέρνηση, ήταν σε εξέλιξη: Πώληση του 100% των μετοχών της Ελληνικό ΑΕ, του 66% της ΔΕΣΦΑ ΑΕ, του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, του 100% των μετοχών της ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ.
Αν εξακολουθεί να ισχύει ο στόχος επίτευξης εσόδων από αποκρατικοποιήσεις ύψους 3,5 δισ. ευρώ το 2017; Ποιός είναι ο ακριβής σχεδιασμός της Κυβέρνησης για το συγκεκριμένο έτος;
Πηγή: eleftheria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου