Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2016

Ανακοίνωση ΡΙ.Κ.ΣΙ για το ενιαίο μισθολόγιο

Λάβαμε και δημοσιεύουμε την ανακοίνωση της ΡΙ.Κ.ΣΙ. για το ενιαίο μισθολόγιο
Συναδέλφισσες – συνάδελφοι,
από 1/1/2016 ισχύει το νέο Ενιαίο μισθολόγιο που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ παρότι προεκλογικά δήλωνε ότι θα το καταργήσει. Αυτό το μήνα μάλιστα εντάχθηκαν σε αυτό και οι σιδηροδρομικοί, οι οποίοι σύμφωνα με
δηλώσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, θα εντάσσονταν σε άλλο ειδικό μισθολόγιο των ΔΕΚΟ, προκειμένου να διορθωθούν σημαντικές αδικίες όπως, η επιπλέον μείωση 25%, τα επιδόματα ανθυγιεινής και επικίνδυνης  εργασίας, θέσης κ.α. Επειδή οι υποστηρικτές της κυβέρνησης αλλού αλλά και στο σιδηρόδρομο, παραπληροφορούν μιλώντας για αυξήσεις και επειδή ούτε η ΠΟΣ παρότι το ζητήσαμε, ούτε τα σωματεία ως όφειλαν, ενημέρωσαν τους συναδέλφους, αναλαμβάνουμε αυτήν την υποχρέωση εμείς.

Στο νέο ενιαίο μισθολόγιο λοιπόν, προβλέπονται αυξήσεις αποδοχών για γενικούς και ειδικούς γραμματείς, προϊστάμενους οργανικών μονάδων και υπαλλήλους με λίγα χρόνια υπηρεσίας, ενώ αμετάβλητες για πολλά χρόνια θα παραμείνουν οι συνολικές αποδοχές της πλειονότητας των δημοσίων υπαλλήλων. Ταυτόχρονα, προβλέπεται διετές «πάγωμα» των μισθολογικών ωριμάνσεων που προκύπτουν από τις νέες κλίμακες βασικών μισθών. Δηλαδή, μέχρι τις 31-12-2017 δεν επιτρέπεται καμία αύξηση βασικού μισθού λόγω συμπλήρωσης του απαιτούμενου χρόνου μετάβασης στο επόμενο μισθολογικό κλιμάκιο, αλλά παραμονή στο ίδιο μισθολογικό κλιμάκιο και άρα στον ίδιο βασικό μισθό. Οι μισθολογικές ωριμάνσεις προβλέπεται να ενεργοποιηθούν εκ νέου από την 1-1-2018, αλλά από τη στιγμή που θα γίνει αυτό, η διετία 2016-2017 κατά την οποία θα έχει ισχύσει το «πάγωμα» των ωριμάνσεων δεν θα λαμβάνεται υπ’ όψιν για τον υπολογισμό των ωριμάνσεων, δηλαδή δεν θα προσμετράται στον χρόνο προϋπηρεσίας κάθε υπαλλήλου για την κατάταξή του σε ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο.
Από τον συνδυασμό των τριών αυτών βασικών χαρακτηριστικών στοιχείων του νέου μισθολογίου προκύπτει το συμπέρασμα ότι στη συντριπτική πλειονότητά τους οι υπάλληλοι που εντάσσονται σε αυτό, δεν πρόκειται να δουν τις αποδοχές τους να αυξάνονται λόγω μισθολογικών ωριμάνσεων τουλάχιστον για τέσσερα χρόνια. Κι αυτό διότι για τα επόμενα δύο χρόνια «παγώνουν» όλες οι ωριμάνσεις και στη συνέχεια όποιες αυξήσεις προκύπτουν από τη μετάβαση των αποδοχών σε υψηλότερα μισθολογικά κλιμάκια θα συμψηφίζονται με τα ποσά της «προσωπικής διαφοράς» και θα τα μειώνουν χωρίς να επηρεάζουν καθόλου το ύψος των καταβαλλόμενων συνολικών αποδοχών. 
Η σύγκριση του παλιού (4024/2011) με το νέο μισθολόγιο είναι σαφής ως προς τις μειώσεις που προκύπτουν στις περισσότερες κατηγορίες υπαλλήλων. Ο κάθε συνάδελφος με μία απλή σύγκριση του παλιού εξοφλητικού (υπολογιζόμενων και των αλλαγών στα κλιμάκια με τη συμπλήρωση των 2 ετών) με το νέο, μπορεί να βγάλει εύκολα τα συμπεράσματα του. Ένα απλό παράδειγμα που αφορά πολλούς συναδέλφους. Εργαζόμενος με 34 χρόνια υπηρεσίας που πληρωνόταν στο παγωμένο κλιμάκιο των 1560 €, ενώ έπρεπε να πληρώνεται στο κλιμάκιο των 1591€, εντάσσεται στο νέο κλιμάκιο των 1518€ !!! Με τον τρόπο αυτό χάνει 73€ μόνο από το βασικό μισθό. Επιπλέον εντάσσεται στο νέο κλιμάκιο από 1/1/2016.
Είναι οφθαλμοφανές λοιπόν ότι, ούτε αυξήσεις προβλέπονται για την πλειοψηφία των εντασσομένων  στο νέο ενιαίο μισθολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε διορθώνονται αδικίες. Αντίθετα συνεχίζεται η οικονομική εξαθλίωση των εργαζομένων και μαζί με τις αλλαγές στο ασφαλιστικό και φορολογικό, κάνουν την κατάσταση τραγική.
Αυτό που προκύπτει ως επιτακτική ανάγκη είναι, οι εργαζόμενοι να οργανώσουν μαζικά, ενωτικά και δυναμικά την αντεπίθεση τους, κλείνοντας τα αυτιά τους στα φερέφωνα της κυβέρνησης.
Αναλυτικά:                                               
Στο άρθρο 7 με τίτλο «Πεδίο εφαρμογής» συνδέονται όλοι οι μισθοί του δημοσίου με τους μισθούς του προσωπικού που διορίζει μια κυβέρνηση (μετακλητοί, ειδικοί συνεργάτες κλπ). Οι μισθοί των τελευταίων, όμως, σε επόμενα άρθρα δεν κατατάσσονται με βάση την προϋπηρεσία, αλλά μπαίνουν κατευθείαν σε μισθολογικά κλιμάκια που ένας δημόσιος υπάλληλος χρειάζεται αρκετά χρόνια προϋπηρεσίας για πιάσει. Οι μισθοί και οι βαθμοί που είχαν καθηλωθεί από το 2011, αποσυνδέονται στο Άρθρο 8 με τίτλο «Αποσύνδεση μισθού-βαθμού», όμως στο άρθρο 26 αναφέρεται πως ξεπαγώνει τώρα το μισθολόγιο αλλά ξαναπαγώνει μέχρι την 1/1/2018.
Το άρθρο 9 με τίτλο «Μισθολογικά κλιμάκια και κατάταξη των υπαλλήλων» πρέπει να ιδωθεί υπό το πρίσμα του νέου ασφαλιστικού. Με το νόμο, καθορίζονται 19 Μ.Κ. για τους υπαλλήλους Π.Ε. και Τ.Ε.. Για να ανέβει Μ.Κ. ένας υπάλληλος χρειάζεται 2 χρόνια, συνεπώς για να φτάσει κάποιος στο ανώτερο Μ.Κ. χρειάζεται 38 χρόνια – άρα αντιστοιχεί στα 40 χρόνια υπηρεσίας που προβλέπει το νέο ασφαλιστικό. Ο κατώτερος μισθός που προέβλεπε το προηγούμενο μισθολόγιο παραμένει ίδιος, αλλάζουν όμως τα Μ.Κ. δίνοντας μικρές αυξήσεις σε όσους είναι σε χαμηλά κλιμάκια αλλά ταυτόχρονα μεγαλύτερες μειώσεις σε όσους είναι στα υψηλότερα κλιμάκια. Συμπερασματικά, έχουν ονομαστική μείωση όσοι έχουν από 20 χρόνια υπηρεσίας και πάνω (που θα καλυφθεί με την λεγόμενη «προσωπική διαφορά»), δηλαδή η πλειονότητα των υπαλλήλων.
Στο άρθρο 12 με τίτλο «Προωθημένη μισθολογική εξέλιξη» ορίζεται πως η αξιολόγηση είναι προϋπόθεση για τη γρήγορη ανέλιξη στα επόμενα Μ.Κ. Στην ουσία αυτό ευνοεί υπαλλήλους και μετακλητούς σε γραφεία βουλευτών, υπουργών, δημάρχων κλπ οι οποίοι αξιολογούνται άμεσα από τον προϊστάμενό τους. Αυτό θα ξεκινήσει να ισχύει σε τρία χρόνια.
Στο άρθρο 16 με τίτλο «Επίδομα Θέσης Ευθύνης» οι αυξήσεις στις θέσεις ευθύνης κυμαίνονται ως εξής: Aπό 950 σε 1.150 ευρώ για τον ειδικό γραμματέα υπουργείου. Aπό 900 σε 1.000 ευρώ για τον γενικό διευθυντή. Από 400 σε 450 ευρώ για τον διευθυντή. Από 300 σε 350 ευρώ για τον υποδιευθυντή                                                                    και από 250 σε 290 ευρώ για τον τμηματάρχη.
Στο άρθρο 17 μας θυμίζουν κάτι από τα παλιά καθώς προβλέπει ότι μπορεί κάποιες κατηγορίες υπαλλήλων να παίρνουν παραπάνω αμοιβή, με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος που θα αναφέρει «την αναλυτική περιγραφή, βαθμολόγηση και αξιολόγηση των θέσεων εργασίας κάθε φορά». Το αποκαλούμενο «ενιαίο», λοιπόν, μισθολόγιο δεν είναι και τόσο ενιαίο.
Στο άρθρο 18 με τίτλο «Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας» συνεχίζεται κανονικά το ισχύον καθεστώς του επιδόματος χωρίς όμως να αποκαθίστανται οι αδικίες που έχουν θεσπιστεί με υπουργικές αποφάσεις του παρελθόντος. Σύμφωνα με αυτές οι συμβασιούχοι σε ορισμένες κατηγορίες υπαλλήλων αποκλείστηκαν από την δυνατότητα επιδόματος την ώρα που μόνιμοι υπάλληλοι με το ίδιο αντικείμενο το δικαιούνται κανονικά.
Στο άρθρο 25 με τίτλο «Γενικές ρυθμίσεις για θέματα αποδοχών» διαιωνίζεται το παλαιό σύστημα σύμφωνα με το οποίο για τον υπολογισμό των αποδοχών ο μήνας λογίζεται για 30 ημέρες αλλά σε περίπτωση απεργίας ο μήνας λογίζεται για 25 ημέρες. 
Στο άρθρο 27 με τίτλο «Διασφάλιση αποδοχών» αναφέρεται πως αν προκύπτει βασικός μισθός υψηλότερος από αυτόν που λάμβανε μέχρι τώρα ο υπάλληλος, η αύξηση θα χορηγηθεί σε 4 ισόποσες δόσεις σε διάστημα 4 χρόνων Σε όσους προκύπτει μείωση θα δοθεί η προσωπική διαφορά, η οποία όμως δεν συνυπολογίζεται ως βασικός μισθός. Τα βασικά προβλήματα εδώ είναι δύο. Το πρώτο είναι ότι η σύνταξη του υπαλλήλου θα υπολογίζεται με βάση τον μισθό και όχι με την άθροιση του μισθού και της «προσωπικής διαφοράς». Το δεύτερο είναι ότι η «προσωπική διαφορά» είναι παροχή η οποία από την στιγμή  που δεν εντάσσεται στον βασικό μισθό μπορεί πολύ εύκολα να κοπεί στο μέλλον, το 2018 σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της κυβέρνησης. Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως η αύξηση από την φυσιολογική μισθολογική εξέλιξη που θα υπήρχε αν οι μισθοί δεν είχαν παγώσει το 2011 θα ήταν μεγαλύτερη από την αύξηση που δίνεται τώρα με το νέο μισθολόγιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου