Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο, 30 Ιουλίου 2016

Τσάμπα πουλήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Άλλα λέει το ΤΑΙΠΕΔ, άλλα ο δ.σ. της εταιρείας

Aπο τον Dragster και το metaforespress.gr
Στο «τσάμπα» πήραν οι Ιταλοί της FS την ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Είναι δυνατόν ο εθνικός σιδηροδρομικός πάροχος να κοστίζει όσο ένα F16 ή όσο το ΥΓΕΙΑ;
Για το ΤΑΙΠΕΔ, η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατ. αποτελεί «επιτυχία». Αντίθετα, για τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Φίλιππο Τσαλίδη, το τίμημα είναι πάρα πολύ χαμηλό. Ποιος λέει την
αλήθεια; Ίσως και οι δυο…

Τα επιχειρήματα του ΤΑΙΠΕΔ

Το ΤΑΙΠΕΔ πούλησε την εταιρεία, βάσει των ανεξάρτητων αποτιμήσεων. Αυτές προσδιόριζαν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κοντά στα 40 εκατ.
Το νούμερο αυτό προέκυπτε, με βασικό σενάριο τα λειτουργικά κέρδη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη βελτίωση των αποτελεσμάτων σε επιβάτες και εμπορεύματα και με προϋπόθεση ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο θα ολοκληρωθεί το 2018.

Αναλυτικότερα, σε διεθνείς διαγωνισμούς το εφάπαξ τίμημα σχετίζεται με τα EBITDA, τα οποία πολλαπλασιάζονται 10 – 12 φορές. Με δεδομένο ότι τα λειτουργικά κέρδη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το 2015, έφτασαν τα 2,7 εκατ. και το 2014 τα 1,4 εκατ., μια προσφορά της τάξης των 30 εκατ. αποτελούσε «ισχυρή βάση διαπραγμάτευσης».

Ωστόσο, οι Ιταλοί πρόσφεραν, με την πρώτη, 45 εκατ., με αποτέλεσμα να μην ζητηθεί καν, από το ΤΑΙΠΕΔ, βελτιωμένη προσφορά.

Μάλιστα, σε πρόσφατη συνάντηση με δημοσιογράφους, ο πρόεδρος του Ταμείου Στ. Πιτσιόρλας είχε σημειώσει ότι «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει κανένα περιουσιακό στοιχείο, δεν πουλήσαμε ακίνητα, ούτε τροχαίο υλικό, πουλήσαμε απλά τη δυνατότητα που έχει να χρησιμοποιεί το σιδηροδρομικό δίκτυο», ενώ σε παλαιότερη τοποθέτησή του είχε υποστηρίξει ότι το κυρίαρχο asset είναι οι εργαζόμενοι.  

Τα επιχειρήματα του Φίλιππου Τσαλίδη

Από την άλλη πλευρά, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Φ. Τσαλίδης, σε συνέντευξή του στο ΑΜΠΕ, σημείωσε ότι το τίμημα είναι πολύ χαμηλό.  

«Σε ό,τι αφορά στο τίμημα, σημειώνεται ότι 75 εκατ. ευρώ (25 εκατ. ευρώ κεφάλαιο κίνησης + 50 εκατ. ευρώ από το κράτος για την επιδότηση των άγονων γραμμών) θα είναι διαθέσιμα στον αγοραστή, κατά το πρώτο έτος λειτουργίας της επιχείρησης.

Ο διαγωνισμός πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρεται στη διάθεση ποσοστού 100%, με το δημόσιο να μην διατηρεί ούτε το… 1% του μετοχικού κεφαλαίου, ούτε το δικαίωμα βέτο σε στρατηγικές αποφάσεις.
Πέραν αυτών, 200 εκατ. ευρώ θα δοθούν ακόμη από το κράτος για την επιδότηση των άγονων γραμμών (2017-2020). Κατά συνέπεια, το τίμημα των 45 εκατ. ευρώ κρίνεται πάρα πολύ χαμηλό. Ουσιαστικά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πλήρωσε "αμαρτήματα” που σχετίζονται με τρίτους και όχι δικά της», υπογράμμισε ο κ. Τσαλίδης.

Η πίκρα των σιδηροδρομικών

Εάν μη τι άλλο, σε απόλυτο νούμερο, τα 45 εκατ. για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον εθνικό σιδηροδρομικό πάροχο φαντάζουν «ψίχουλα». Στην «ψυχρή γλώσσα» των χρηματοοικονομικών, όχι.

Δυστυχώς, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως ο ΟΣΕ και η ΕΕΣΣΤΥ «πληρώνουν» την «σαλαμοποίηση» του σιδηροδρόμου, που επέλεξαν ως μοντέλο για τον σιδηρόδρομο διάφορες κυβερνήσεις.

Το μοντέλο αυτό, όχι μόνο δεν λειτούργησε, αφού οι σχέσεις ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ αποδείχτηκαν περισσότερο εχθρικές, παρά φιλικές, αλλά οδήγησε σε περαιτέρω μαρασμό τις σιδηροδρομικές εταιρείες και συνάμα, υπηρεσίες.



Επίσης, οι ευθύνες είναι τεράστιες, εάν αναλογιστεί κανείς, ότι ο διαγωνισμός πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρεται στη διάθεση ποσοστού 100%, με το δημόσιο να μην διατηρεί ούτε το… 1% του μετοχικού κεφαλαίου, ούτε το δικαίωμα βέτο σε στρατηγικές αποφάσεις.

Αναφορικά με τις παράνομες κρατικές επιδοτήσεις, ίσως να «βγάλαμε μόνοι τα μάτια μας», αφού διάφορα εγχώρια κέντρα παρουσίαζαν μονόδρομο την αποκρατικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ για το κλείσιμο της σχετικής έρευνας της ΕΕ.

Όπως και να έχει, η Ελλάδα θα αποτελέσει ίσως την μοναδική ευρωπαϊκή χώρα, χωρίς εθνικό σιδηροδρομικό πάροχο! Εάν οι Ιταλοί κινηθούν «τεχνοκρατικά και λογικά», τα 45 εκατ. θα αποσβεστούν σε ελάχιστα χρόνια

4 σχόλια:

  1. Και μετά αυτοί οι( κύριοι)θέλουν η νομίζουν ότι είναι αριστερά....το μόνο που τους μένει ακόμα είναι να γράψουν και κάνα αριστερό μανιφέστο.Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ αυτή τη στιγμή είναι από την παλιά ταινία. Μαύρο στους Μαυρογιαλουρους μαύρο δαγκωτό.Κατά τα άλλα μόνο ντροπή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ήσουν ποτέ διατεθειμένος να ακολουθήσεις άλλη πολιτική Μιχάλη; Έξω από λυκοσυμμαχίες τύπου ΕΕ και έξω από το ΕΥΡΩ; Ή απλά περίμενες να ξανάρθουν οι μέρες των παχέων πορτοφολίων και των εξωφρενικών εξωφλητικών;
    Αριστερά δεν είναι οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, η Αριστερά είναι Αριστερότερα. Αλλά εσείς θα ξαναψηφίσετε την ορίτζιναλ δεξιά και τα γιαλαντζί παρακολουθήματά της, επειδή αυτή δεν είναι Αριστερά; Ή γιατί ποτέ δεν πάψατε να είστε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ; Η καλύτερη Κυβέρνηση εφαρμογής δεξιάς πολιτικής, είναι η σημερινή. Περνάει τα πάντα και η Αθήνα δεν γίνεται αποκαΐδια. Αν διαφωνείτε με την πολιτική αυτή, που είναι η πολιτική ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ποταμιού, Σόιμπλε και ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, ψαχτείτε Αριστερότερα. Επιλέξτε άλλη πολιτική. Αν διαφωνείτε με τα πρόσωπα της Αριστερότερης Αριστεράς, συνταχτείτε με αυτή και αλλάξτε τα. Μπέστε στη διαδικασία της συμμετοχής, αντί να αναπολείτε τις εποχές που πέρασαν. Μήπως όμως τελικά, θέλετε απλά να πάρετε τη ρεβάνς; Δηλαδή τι νομίζετε; Αν επιστρέψουν οι Βενιζελολοβέρδοι και οι Σαμαροκούληδες θα σας λυπηθούν; Ή θα κυνηγήσουν τα λαμόγια επιχειρηματίες και καναλάρχες, που ήταν συνεταιράκια τους και που τώρα κάπως υποφέρουν (ο φουκαράς ο Ψυχάρης έπαθε αφωνία!); Ή τα γνωστά και μη, συγγενικά πρόσωπα που είναι στις μη παραληφθεισες από τους Σαμαρά και Βενιζέλο λίστες Λαγκάρντ, Μπόριανς κλπ; Εσάς και εμάς θα κυνηγήσουν όπως το 2010 και μετά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δημοσιεύσαμε το σχόλιο, ωστόσο παρακαλούμε όταν απαντάμε επί προσωπικού αυτό να γίνεται επώνυμα.
      Ο καθένας απο εμάς είναι γνωστός στους χώρους.Οι αφηρημένες αναφορές σε πολιτικές πεποιθήσεις συναδέλφων είναι λανθασμένη, ιδιαίτερα όταν ξέρουμε ότι, κάποιοι ποτέ δεν στήριξαν συγκεκριμένους χώρους.
      Ο Μιχάλης είναι φίλος και αναγνώστης και ποτέ δεν προβαίνει σε κομματικές τοποθετήσεις αλλά δίνει προτάσεις για συνδικαλιστική δράση με σαφές και ξεκάθαρο πολιτικό στίγμα.
      Η Διαχειριστική Ομάδα

      Διαγραφή
  3. Θα σε παρακαλούσα να μην με εντάξεις σε κανένα κομματικό στρατό πολύ απλά δεν ήμουν ποτέ και πότε δεν θα είμαι,απλά κρίνω μια κατάσταση,τόσα χρόνια αυτό κάνω και αυτό θα κάνω θα βαδίζει με μόνο κρίση τη συνιδηση........

    ΑπάντησηΔιαγραφή