Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

Ξεκινάει η μάχη για τον έλεγχο του μονοπωλίου της ΕΕΣΣΤΥ

Στην υποβολή μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος για την εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) αναμένεται να προχωρήσουν οι υποψήφιοι επενδυτές σήμερα οπότε λήγει η σχετική καταληκτική ημερομηνία. Η εταιρεία είχε βγει στην αγορά το καλοκαίρι, ταυτόχρονα με
την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ωστόσο δεν εκδηλώθηκε επενδυτικό ενδιαφέρον με αποτέλεσμα το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων να επιδιώκει την αναζήτηση προτιμητέου επενδυτή μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Το μονοπώλιο της ΕΕΣΣΤΥ φέρνει επενδυτές

Μέλλει να φανεί εάν και πόσα σχήματα θα καταθέσουν μη δεσμευτικό ενδιαφέρον σήμερα για την εταιρεία με υψηλό τζίρο (24 εκατ. ευρώ), αλλά με καθαρές ζημιές 5,62 εκατ. ευρώ (στοιχεία 2015). Η ΕΕΣΣΤΥ ως η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που έχει την ευθύνη της διαχείρισης-μέσω επισκευών και ανακατασκευών- του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού της χώρας και είναι σε θέση να διαχειρίζεται οτιδήποτε κινείται σε σταθερή τροχιά, δεν έχει μόνο εξασφαλισμένο παρόν αλλά και μέλλον. Αυτή τη στιγμή, βασικός πελάτης της εταιρείας είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχοντας εξασφαλίσει με ορίζοντα το 2023 (δέκα χρόνια με αφετηρία το 2003 -έτος υπογραφής του σχετικού ΦΕΚ) το έργο της συντήρησης βαγονιών του ΟΣΕ.
Ταυτόχρονα, στο πελατολόγιο της ΕΕΣΣΤΥ είναι δυνατόν να ενταχθεί η ΣΤΑΣΥ Α.Ε. (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, μετρό, τραμ), ενώ σημαντικές είναι οι προοπτικές για την ανάπτυξη στα Βαλκάνια, σχέδιο που είχε δρομολογηθεί επί της πρόσφατα αντικατασταθείσας διοίκησης Στ.Αγιάσογλου.
Η εταιρεία διαθέτει συνολικά 10 μηχανοστάσια σε Αττική, Βόρεια Ελλάδα, Θράκη, Θεσσαλία και Πελοπόννησο, όπου εκτελούνται, από ελαφρού έως βαρέως τύπου, εργασίες συντήρησης.  Πρόκειται, με άλλα λόγια, για μία βιομηχανία με το "κλειδί στο χέρι" της οποίας η απόκτηση για την Ferrovie dello Stato Italiano- ο νέος ιδιοκτήτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την ολοκλήρωση τυπικών διαδικασιών- είναι στρατηγικής σημασίας. Και αυτό διότι επιτρέπει τον έλεγχο του κόστους συντήρησης του τροχαίου υλικού, τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και βέβαια την μεγιστοποίηση των προσόδων για τους Ιταλούς, καθώς ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ θα λειτουργούν, υπό την ίδια διοίκηση, σαν συγκοινωνούντα δοχεία.
Την ίδια στιγμή, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι για την ΕΕΣΣΤΥ ενδεχομένως να εκφράσει ενδιαφέρον η, με έδρα την Τσεχία, Škoda Transportation που απασχολεί 5.000 άτομα και δραστηριοποιείται είτε μέσω θυγατρικών είτε αυτόνομα στη Γερμανία, τη Φινλανδία, τη Γερμανία, τη Ρωσία και την Ουγγαρία.
Ερώτημα αποτελεί εάν το "παρών" στη διαδικασία δώσει η γαλλική Alstom, η οποία πριν το "καψόνι" της ελληνικής κυβέρνησης ήταν σχεδόν βέβαιο ότι θα καταθέσει προσφορά.
Να σημειωθεί ότι η αιφνιδιαστική αλλαγή του δ.σ. της ΕΕΣΣΤΥ με κοινή απόφαση Σπίρτζη-Αλεξιάδη, δεν επηρεάζει την πορεία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας.

dimitris.delevegos@capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου