Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή, 15 Ιανουαρίου 2017

Στο ρελαντί η ιδιωτικοποίηση, γκρίνια των Ιταλών για ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΟ DEAL, ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΤΩΝ
Σε... θρίλερ εξελίσσεται η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έχει κολλήσει στο Ελεγκτικό Συνέδριο εδώ και περίπου τέσσερις μήνες, προκαλώντας
και τη σχετική...
γκρίνια από την πλευρά των Ιταλών επενδυτών, οι οποίοι φέρονται να έχουν ήδη αποστείλει επιστολή στο ΤΑΙΠΕΔ για την καθυστέρηση.
Το γεγονός ότι στο επενδυτικό πρόγραμμα της Ferrovie dello Stato Italiane για τη δεκαετία 2017-2026 η εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται σε... δεύτερο πλάνο κάνει ορισμένους να μιλούν για «υποτονικό ενδιαφέρον» από την πλευρά των Ιταλών. 
Κι αυτό γιατί παρά το γεγονός ότι η σύμβαση πώλησης της εταιρείας στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane έχει κατατεθεί από τον Σεπτέμβριο, δεν έχει υπάρξει ακόμα απόφαση για την οριστική έγκρισή της. Σε κάθε περίπτωση η καθυστέρηση φέρνει πιο πίσω την ιδιωτικοποίηση, η οποία ωστόσο παραμένει επί της ουσίας προϋπόθεση για την ίδια την ύπαρξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεδομένου ότι αυτό θεωρείται προαπαιτούμενο για τη μη επιστροφή κρατικών ενισχύσεων που ξεπερνούν τα 700 εκατομμύρια ευρώ. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ένα φρένο στην ιδιωτικοποίηση θα έχει ως αποτέλεσμα το κλείσιμο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο διάστημα που πέρασε ζητήθηκε μεταξύ άλλων έλεγχος όλων των σχεδίων συμβάσεων από την αρχή της διαδικασίας, ενώ εξετάστηκε και το ζήτημα των διαθεσίμων ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ που θα παραμείνουν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σιδηροδρομικές πηγές αναφέρουν, πάντως, ότι η σχετική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου ενδέχεται πλέον να είναι και ζήτημα ημερών, αν και τονίζουν πως και έτσι να γίνει, είναι αμφίβολο πλέον εάν η διαδικασία θα έχει καταφέρει να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου του χρονιάς, όπως προγραμματιζόταν. Γεγονός είναι, πάντως, πως και οι Ιταλοί τηρούν στάση αναμονής χωρίς να έχουν ζητήσει καμία συνάντηση με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η τελευταία συνάντηση των δύο πλευρών μαζί με τεχνικά στελέχη και συμβούλους είχε πραγματοποιηθεί το καλοκαίρι οπότε και είχε γίνει παρουσίαση της εταιρείας και είχαν συζητηθεί τεχνικές λεπτομέρειες αλλά και εκτιμήσεις για τη συνολική κατάσταση του κλάδου των μεταφορών στη χώρα. Ακολούθησε μία σύντομη εθιμοτυπική συνάντηση στη Γερμανία στο πλαίσιο μιας ευρωπαϊκής σύσκεψης για τον σιδηρόδρομο και έκτοτε δεν υπάρχει κάποια επαφή.

Καταλύτης

Ορισμένοι κάνουν λόγο για «υποτονικό ενδιαφέρον» από την πλευρά των Ιταλών, άποψη την οποία στηρίζουν και στο γεγονός ότι στο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας για τη δεκαετία 2017-2026 κατατάσσει την Ελλάδα και την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην τελευταία θέση.
Σε κάθε περίπτωση συνδυάζουν τη στάση που θα τηρήσει η Ferrovie και με το ενδιαφέρον που θα επιδείξει για την εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού, την ΕΕΣΣΤΥ, για την οποία η καταληκτική προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση του 100% των μετοχών της είναι η 31η Ιανουαρίου. Για την εταιρεία εκτός από τη Ferrovie έχει ενδιαφερθεί και η Scoda.
Η αναστολή δρομολογίων εξαιτίας του χιονιά έφερε ξανά στην επιφάνεια το ζήτημα της πολυδιάσπασης των εταιρειών των σιδηροδρόμων, της έλλειψης συντονισμού μεταξύ τους, αλλά και το θέμα της συντήρησης δικτύου και τροχαίου υλικού.

Πηγές που γνωρίζουν το ζήτημα του σιδηροδρόμου στη χώρα μας σημειώνουν ότι η υποβολή δεσμευτικής προσφοράς εκ μέρους των Ιταλών θα δείξει τις προθέσεις τους και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεδομένου ότι εκτιμάται πως η ενσωμάτωση της εταιρείας συντήρησης θα μείωνε τα κόστη κατά 25%-30%, ενώ θα εξασφάλιζε και τη στάθμευση των τρένων στα αμαξοστάσια της ΕΕΣΣΤΥ. Βάσει της διαδικασίας, πάντως, αμέσως μόλις ληφθεί το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο, κυβερνητικά στελέχη θα μεταβούν στις Βρυξέλλες με στόχο να κλείσει ο φάκελος των κρατικών ενισχύσεων. 
Αλλωστε ήδη υπάρχει αλληλογραφία μεταξύ των δύο πλευρών για το ζήτημα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, οι Βρυξέλλες έχουν ζητήσει και ενημέρωση για την έκβαση της υπόθεσης. Εφόσον η διαδικασία του φακέλου των ενισχύσεων ολοκληρωθεί θετικά, θα προχωρήσει η συμφωνία. Υπενθυμίζεται ότι η Ferrovie ήταν η μοναδική εταιρεία που υπέβαλε δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι τιμήματος ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ στις προτεραιότητές της για την επένδυσή της στην Ελλάδα συγκαταλέγονται εκτός από τις εμπορευματικές μεταφορές, η ανάπτυξη του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη αλλά και του δικτύου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου. 
Από την πλευρά της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εν αναμονή της ιδιωτικοποίησης έχει ήδη ολοκληρώσει αλλαγές στο οργανόγραμμα της επιχείρησης, ενώ την περίοδο αυτή ολοκληρώνει το πιλοτικό πρόγραμμα λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που αναπτύσσει το δίκτυο της εταιρείας σε όλη τη χώρα. 

Ηλεκτρονικό εισιτήριο 

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο υπάρχει ήδη στην Αθήνα και άλλους σταθμούς, ενώ υπολογίζεται ότι σε περίπου 1,5 μήνα θα έχει ολοκληρωθεί το δίκτυο σε όλη την Ελλάδα. Στο σύστημα αυτό εναποθέτει η εταιρεία και τις ελπίδες της για τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, η οποία αν και δεν είναι μεγάλη στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, εκτιμάται ότι στον Προαστιακό ενδέχεται να ξεπερνά και το 25%. 
Οσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, αναμένεται να φτάσουν περίπου στα περσινά επίπεδα με κέρδη που θα κυμαίνονται μεταξύ 2-3 εκατομμυρίων ευρώ. Μεγάλο κομμάτι από τα κέρδη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ «ροκάνισε» ο αποκλεισμός της Ειδομένης για μεγάλο διάστημα, ο οποίος κόστισε στην εταιρεία περί τα 5 εκατομμύρια ευρώ συνυπολογίζοντας εκτός από τα εμπορευματικά τρένα, τα βαγόνια των ξένων δικτύων που εγκλωβίστηκαν αλλά και τους πελάτες που χάθηκαν πλήττοντας την αξιοπιστία της. 
Την ίδια στιγμή ισχυρό πλήγμα κατά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επέφερε και ο πρόσφατος χιονιάς, ο οποίος έπιασε απροετοίμαστες τις σιδηροδρομικές εταιρείες με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν εκατοντάδες επιβάτες σε αμαξοστοιχίες που είχαν κολλήσει στα χιόνια για ώρες ύστερα από αλλεπάλληλες βλάβες σε μηχανές και κλειδιά. Οι ακραίες καιρικές συνθήκες κατάφεραν ουσιαστικά να «κλείσουν» τον σιδηρόδρομο για αρκετές ώρες για πρώτη φορά αφού η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναγκάστηκε να αναστείλει τα περισσότερα από τα δρομολόγιά της. 
Παράλληλα έφερε ξανά στην επιφάνεια το ζήτημα της πολυδιάσπασης των εταιρειών και της έλλειψης συντονισμού μεταξύ τους αλλά και το θέμα της συντήρησης δικτύου και τροχαίου υλικού. Για το ζήτημα ζήτησε τη διενέργεια ΕΔΕ ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, προκειμένου να διερευνηθούν πειθαρχικές και τυχόν ποινικές ευθύνες, για τα αίτια και τους υπευθύνους. 

ethnos.gr - Μαρία Λιλιοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου