Μεγαλοπρεπώς ετοιμάζεται να επιστρέψει ο Σιδηρόδρομος ως κυρίαρχο μεταφορικό μέσο στην Ελλάδα. Τα ατελείωτα σιδηροδρομικά έργα της τελευταίας δεκαετίας φαίνεται να έχουν επιτέλους ημερομηνία λήξης και το επόμενο 18μηνο θα δούμε σειρά από έργα να
μπαίνουν στην κυκλοφορία.
Οι Σιδηροδρομικές μεταφορές στη χώρα μας είναι πολύ υποβαθμισμένες καθώς για δεκαετίες η πολιτική ήταν υπέρ του αυτοκινήτου και των δρόμων. Αυτό φαίνεται να εξισορροπείται και να αλλάζει όμως.
Λόγω της μεγάλης αύξησης στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το Λιμάνι του Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη έχει αυξηθεί αντίστοιχα το ενδιαφέρον για σιδηροδρομική μεταφορά των εμπορευματοκιβωτίων. Αυτή η αυξητική τάση όχι μόνο έφερε νέους παίκτες στη χώρα, όπως την συμμαχία ΟBB-Goldair που απέκτησαν άδεια για μεταφορά εμπορευμάτων αλλά και την PEARL (εταιρεία που ανήκει στην Κινεζική COSCO).
Η τάση αυτή αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο με την ολοκλήρωση των έργων στον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη καθώς οι χρόνοι θα βελτιωθούν εντυπωσιακά.
Η έλευση της ηλεκτροκίνησης και οι μοντέρνες γραμμές όμως δείχνουν ότι βοηθούν πανευρωπαϊκά και τις επιβατικές μεταφορές που στη χώρα μας έχουν ατονίσει σε βαθμό δραματικό. Εδώ η ολοκλήρωση των έργων σε συνδυασμό με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προσέλκυσε τον Ιταλικό Κολοσσό Ferrovie Dello Stato Italiane που πιστεύει ότι υπάρχουν πολύ μεγάλες δυνατότητες στις επιβατικές μεταφορέ ειδικά στον κεντρικό διάδρομο της χώρας Αθήνα-Λάρισα-Θεσσαλονίκη μιας και σε αυτό κατοικεί το 65% των κατοίκων της χώρας.
Μεγάλες προοπτικές φέρνει και η ορθολογιστική λειτουργία του Προαστιακού Σιδηρόδρομου σε Αθήνα-Πάτρα-Θεσσαλονίκη μιας και μέχρι σήμερα, μόνο στην Πάτρα έχει δείξει δυναμική.
Αυτό που έρχεται μέχρι τα μέσα του 2018 δείχνει την μεγάλη αλλαγή που χρειάζεται ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος. Η νέα σελίδα που ετοιμάζεται να γράψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι νέοι παίκτες, η έλευση νέου τροχαίου υλικού και η ολοκλήρωση των έργων, δημιουργούν ένα μείγμα που φαίνεται ικανό να σηκώσει τον Σιδηρόδρομο και να τον κάνει ικανό να διεκδικήσει κομμάτι από την πίτα των μεταφορών που φαίνεται πολύ ελπιδοφόρα.
Ας μην ξεχνάμε ότι προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η δημιουργία Εμπορευματικών Κέντρων προτίστως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που θα έχει ως κυρίαρχο μέσο διακίνησης τον Σιδηρόδρομο.
Αυτό που θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον τα επόμενα 2-3 χρόνια είναι και η πιθανότητα περισσότερων παικτών τόσο στις Σιδηροδρομικές μεταφορές όσο και σε επίπεδο εταιρειών Logistics.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου