Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 2 Σεπτεμβρίου 2017

Ας δούμε την πραγματικότητα κατάματα.....

Ξύνουμε κυριολεκτικά τον πάτο του βαρελιού...
Με αφορμή τον τελευταίο εκτροχιασμού του εμπορικού χτες τα μεσάνυχτα στην περιοχή του Λειανοκλαδίου, το στέκι της έλξης καλεί όλους τους αρμοδίους να κοιτάξουν -επιτέλους-την πραγματικότητα κατάματα και να αντιληφθούν το προφανές. Η σημερινή κατάσταση της 
υποδομής αλλά και η σοβαρή - τεράστια- έλλειψη προσωπικού καθιστά απαγορευτικές τις σκέψεις για την αύξηση του εμπορευματικού έργου που όλοι θέλουμε,πολλοί διαφημίζουν(ιδιαίτερα σε δημοσιεύματα που διαβάζουμε και απορούμε) αλλά λίγοι καταλαβαίνουμε ότι δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί κάτω απο αυτές τις συνθήκες.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην προσπάθεια της να εξυπηρετήσει όλο το έργο - και να μην αφήσει κανένα δυσαρεστημένο,είτε λέγεται Cosco είτε EΛΒΖ είτε μεταφορά για τον ΤΑΡ- εξαντλεί το ανθρώπινο δυναμικό της (μηχανοδηγούς) περιοριζόντας και τον ορίζοντα για την αύξηση του επιβατικού έργου (Προαστιακός Αθήνας - Θεσσαλονίκης) αφού μεγάλο μέρος του προσωπικού απασχολείτε καθημερινά στις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι την περίοδο των καλοκαιρινών αδειών,όπου συνήθως μειώνετε το έργο,φέτος είχαμε 3 εμπορικά την ημέρα στον άξονα ΠΑΘΕ, όταν πέρυσι τέτοια εποχή είχαμε 1 και αυτό όχι όλες τις μέρες της εβδομάδας.
Αντίστοιχα το έργο προς Ειδομένη έχει αυξηθεί, με τους μηχανοδηγούς να έχουν να αντιμετωπίσουν και την δυστοκία στην αποκατάσταση της γέφυρας του Γαλλικού,γεγονός που ταλαιπωρεί το προσωπικό με επιπλέον κινήσεις (ελιγμούς κτλπ).
Φυσικά η αυξημένη κυκλοφορία των εμπορικών,επιβαρύνει την ήδη καταπονημένη υποδομή,ιδιαίτερα στον Ορεινό Όγκο (μεταξύ Τιθορέας - Δομοκού) όπου παρά την τιτάνια προσπάθεια των ελάχιστων εναπομείναντων συναδέλφων στις ομάδες γραμμής, τα προβλήματα παραμένουν....
Με λίγα λόγια το σύστημα είναι ένα βήμα πριν την πλήρη κατάρρευση του και οι αρμόδιοι θα πρέπει να σκεφτούν σοβαρά και να μελετήσουν τους τελευταίους εκτροχιασμούς,οι οποίοι  βάζουν σοβαρούς προβληματισμούς.
Είναι απορίας άξιο,πως θα καταφέρει η υποδομή να απορροφήσει την κυκλοφορία 2 εμπορικών αμαξοστοιχιών σε ημερήσια βάση (τεύτλα-σωλήνες ΤΑΡ) μεταξύ Λάρισας - Πλατέως,όταν τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα είναι εκτός ενώ τις νυχτερινές ώρες τις καθημερινές μέρες είναι ορατό το ενδεχόμενο να έχουμε και 3 εμπορικά σε κυκλοφορία!
Επίσης αυτονόητη είναι και η καταπόνηση του προσωπικού έλξης, το οποίο κινείτε πάνω απο τα ανθρώπινα όρια εδώ και 3 μήνες, με κύρια ευθύνη της Κεντρικής Υπηρεσίας που δεν έβαλε ούτε καν τα προσχήματα στις συζητήσεις με την Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τον τρόπο διαχείρισης του προσωπικού.Άφησαν τα κεντρικά μηχανοστάσια χωρίς εφεδρείες,για να βγεί το έργο.
Οι μηχανοδηγοί έχουν εξαντληθεί,κυριολεκτικά.
Η επερχόμενη συμφωνία του Σωματείου των μηχανοδηγών με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα περιορίσει σε σημαντικό βαθμό τις αυθαιρεσίες, σε ένα περιβάλλον όμως που θα απαιτεί συνεχώς την αύξηση του έργου και σε ένα πολύ δύσκολο δίκτυο.
Αν λοιπόν θέλουμε να έχουμε πραγματικά έσοδα,και όχι ανώφελα έξοδα (πληρώνοντας τις συνέπειες των εκτροχιασμών), θα πρέπει όλοι οι αρμόδιοι να δούν την πραγματικότητα κατάματα.
Και να προγραμματίσουν το εμπορευματικό έργο που μπορεί να εκτελεστεί με συνέπεια,λαμβάνοντας υπόψην τις δυνατότητες της υποδομής,αλλά και τις πραγματικές δυνατότητες του προσωπικού έλξης.
Όταν τα έργα ολοκληρωθούν και γίνουν και οι απαραίτητες προσλήψεις μηχανοδηγών, είναι βέβαιο ότι τα εμπορικά θα αυξηθούν.Το θέμα μέχρι τότε είναι να μην πληγωθεί περαιτέρω η εικόνα του σιδηροδρόμου και κυρίως να αποφύγουμε νέα δυστυχήματα.
Και φυσικά θα πρέπει να θυμηθούμε ότι και .... μόνο το ενδεχόμενο να είχε ευοδωθεί η προσπάθεια κάποιων για  να  κυκλοφορούσαν εμπορικές αμαξοστοιχίες επανδρωμένες με συνταξιούχους μηχανοδηγούς  σε αυτήν την υποδομή,μας τρομάζει.
Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι η πολιτική ηγεσία έπραξε σοφά και απέρριψε κάθε τέτοια σκέψη.

Τέλος, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει να αξιοποιήσει στο έπακρο την Υπηρεσία Κυκλοφορίας (ΜΕΚ) και τις εκθέσεις που οι συνάδελφοι καταθέτουν στις αρμόδιες υπηρεσίες για τα προβλήματα στην υποδομή.
3 μήνες μετά το δυστύχημα στο Άδενδρο,τίποτα δεν έχει βελτιωθεί παρά τις αναφορές των συναδέλφων μας,ενώ η επιτροπή που δημιούργησε το Υπουργείο Μεταφορών δεν έχει ακόμα λειτουργήσει.

Η ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών,δεν γίνεται ούτε με μαγικό ραβδί, ούτε με μεθόδους διοίκησης του προσωπικού αναχρονιστικές (τα τρένα να πηγαίνουν με οποιοδήποτε κόστος).
Και αυτό πρέπει να γίνει αντιληπτό απο όλους.
Ο σιδηρόδρομος δεν είναι παιχνίδι.
Και τα επικοινωνιακά χτυπήματα σε βάρος του μέσου, με  τα απανωτά-κυριολεκτικά- συμβάντα των τελευταίων μηνών, έχουν προκαλέσει σοβαρά πλήγματα ΚΑΙ  στην εικόνα του.

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου