Η συνεργασία Ελλάδας – Σερβίας στον τομέα των μεταφορών και ιδιαίτερα, ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου που συνδέει τις δύο χώρες βρέθηκε στο επίκεντρο των συνομιλιών του
υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη και της Σέρβας ομολόγου του Ζόρανα Μιχαϊλοβιτς.
Η σιδηροδρομική διασύνδεση, με δίκτυο ταχείας κυκλοφορίας, εκτιμήθηκε ως σημαντικό έργο που θα αποφέρει πολλαπλά οικονομικά οφέλη στις δύο χώρες.
Κατά τη συνάντηση του κ. Σπίρτζη με την κα. Μιχαϊλοβιτς αποφασίστηκε η διεύρυνση της συνεργασίας και σε άλλους τομείς και συμφωνήθηκε η σύσταση άμεσα 5 μικτών επιτροπών που θα εργαστούν, από κοινού, για την υλοποίηση της συνεργασίας.
Οι επιτροπές αυτές, θα συσταθούν την ερχόμενη Δευτέρα και θα αφορούν τους τομείς: σιδηροδρομικό δίκτυο, οδικό δίκτυο, αερομεταφορές, τεχνικές προδιαγραφές και εξωστρέφεια, με στόχο να υπάρξει κοινή έξοδος σε τρίτες αγορές.
Οι δύο υπουργοί δήλωσαν ικανοποιημένοι από τον χαρακτήρα και τη δυναμική που αποκτά η συνεργασία Ελλάδας – Σερβίας στον τομέα των μεταφορών.
Σε δηλώσεις του, ο κ. Σπίρτζης επισήμανε ότι κοινός στόχος των δύο χωρών είναι να δημιουργηθεί σιδηροδρομικό δίκτυο που θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή μεταφορά προϊόντων και επιβατών.
Μιλώντας σε ΜΜΕ, ο Έλληνας υπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά: «Ο στόχος ο δικός μας, και είναι κοινός με τη Σερβία, είναι να αναβαθμιστεί η σιδηροδρομική υποδομή από τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδας, μέσω Σερβίας, προς την ενδοχώρα των Βαλκανίων και την κεντρική Ευρώπη.
Αυτό πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνει μία κεντρική πολιτική για τις συνδυασμένες μεταφορές στην Ευρώπη, όπως πρέπει και στις οδικές συνδέσεις και στις σιδηροδρομικές συνδέσεις να χτίσουμε εκείνους τους διαδρόμους που θα μας επιτρέψουν, στο άμεσο μέλλον, και στις βαλκανικές χώρες, να έχουμε τις συνήθειες που έχουν και στις κεντρικές ευρωπαϊκές χώρες, δηλαδή να περνάς από τη μία χώρα στην άλλη χωρίς να καταλαβαίνει ο πολίτης ότι υπάρχουν σύνορα.
Είναι καιρός και στη δική μας περιοχή να αισθανθούν οι πολίτες την ασφάλεια που αισθάνονται οι πολίτες των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης».
Τέλος, τόνισε ότι η γρήγορη και σύγχρονη σιδηροδρομική σύνδεση της Σερβίας και των λιμανιών της Ελλάδας είναι πρώτη προτεραιότητα της ελληνικής κυβέρνησης.
Ιδιαίτερα ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα των συνομιλιών με τον κ. Σπίρτζη δήλωσε η κα Μιχαϊλοβιτς, τονίζοντας ότι «η Ελλάδα και η Σερβία έχουν αποφασίσει να συνεργαστούν στενά για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές στον τομέα των μεταφορών, αφού με τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού διαδρόμου θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος μεταφοράς προϊόντων από τα ελληνικά λιμάνια, μέσω της Σερβίας, προς την κεντρική Ευρώπη».
Η ίδια ανέφερε ότι ολοκληρώνεται η μελέτη για την αντικατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Νις- Βελιγραδίου και βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με ρωσικές και κινέζικες εταιρείες για τη χρηματοδότηση του έργου.
www.metaforespress.gr
υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη και της Σέρβας ομολόγου του Ζόρανα Μιχαϊλοβιτς.
Η σιδηροδρομική διασύνδεση, με δίκτυο ταχείας κυκλοφορίας, εκτιμήθηκε ως σημαντικό έργο που θα αποφέρει πολλαπλά οικονομικά οφέλη στις δύο χώρες.
Κατά τη συνάντηση του κ. Σπίρτζη με την κα. Μιχαϊλοβιτς αποφασίστηκε η διεύρυνση της συνεργασίας και σε άλλους τομείς και συμφωνήθηκε η σύσταση άμεσα 5 μικτών επιτροπών που θα εργαστούν, από κοινού, για την υλοποίηση της συνεργασίας.
Οι επιτροπές αυτές, θα συσταθούν την ερχόμενη Δευτέρα και θα αφορούν τους τομείς: σιδηροδρομικό δίκτυο, οδικό δίκτυο, αερομεταφορές, τεχνικές προδιαγραφές και εξωστρέφεια, με στόχο να υπάρξει κοινή έξοδος σε τρίτες αγορές.
Οι δύο υπουργοί δήλωσαν ικανοποιημένοι από τον χαρακτήρα και τη δυναμική που αποκτά η συνεργασία Ελλάδας – Σερβίας στον τομέα των μεταφορών.
Σε δηλώσεις του, ο κ. Σπίρτζης επισήμανε ότι κοινός στόχος των δύο χωρών είναι να δημιουργηθεί σιδηροδρομικό δίκτυο που θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή μεταφορά προϊόντων και επιβατών.
Μιλώντας σε ΜΜΕ, ο Έλληνας υπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά: «Ο στόχος ο δικός μας, και είναι κοινός με τη Σερβία, είναι να αναβαθμιστεί η σιδηροδρομική υποδομή από τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδας, μέσω Σερβίας, προς την ενδοχώρα των Βαλκανίων και την κεντρική Ευρώπη.
Αυτό πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνει μία κεντρική πολιτική για τις συνδυασμένες μεταφορές στην Ευρώπη, όπως πρέπει και στις οδικές συνδέσεις και στις σιδηροδρομικές συνδέσεις να χτίσουμε εκείνους τους διαδρόμους που θα μας επιτρέψουν, στο άμεσο μέλλον, και στις βαλκανικές χώρες, να έχουμε τις συνήθειες που έχουν και στις κεντρικές ευρωπαϊκές χώρες, δηλαδή να περνάς από τη μία χώρα στην άλλη χωρίς να καταλαβαίνει ο πολίτης ότι υπάρχουν σύνορα.
Είναι καιρός και στη δική μας περιοχή να αισθανθούν οι πολίτες την ασφάλεια που αισθάνονται οι πολίτες των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης».
Τέλος, τόνισε ότι η γρήγορη και σύγχρονη σιδηροδρομική σύνδεση της Σερβίας και των λιμανιών της Ελλάδας είναι πρώτη προτεραιότητα της ελληνικής κυβέρνησης.
Ιδιαίτερα ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα των συνομιλιών με τον κ. Σπίρτζη δήλωσε η κα Μιχαϊλοβιτς, τονίζοντας ότι «η Ελλάδα και η Σερβία έχουν αποφασίσει να συνεργαστούν στενά για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές στον τομέα των μεταφορών, αφού με τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού διαδρόμου θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος μεταφοράς προϊόντων από τα ελληνικά λιμάνια, μέσω της Σερβίας, προς την κεντρική Ευρώπη».
Η ίδια ανέφερε ότι ολοκληρώνεται η μελέτη για την αντικατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Νις- Βελιγραδίου και βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με ρωσικές και κινέζικες εταιρείες για τη χρηματοδότηση του έργου.
www.metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου