Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 12 Μαρτίου 2018

Γιατί αργούν να σφυρίξουν τα τρένα της RAIL CARGO

Εκτός χρονοδιαγράμματος έχει βγει ο προγραμματισμός της ιδιωτικής ελληνοαυστριακής Rail Cargo Logistics Goldair, που σχεδίαζε αρχές Ιανουαρίου να ξεκινήσει να εκτελεί εμπορευματικές μεταφορές με δικά της σιδηροδρομικά δρομολόγια.
Η εταιρεία, που έχει υπογράψει συμβάσεις με τη ΓΑΙΑΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ, έχει μισθώσει μηχανές κι έχει έτοιμο το συντηρημένο τροχαίο υλικό της, όμως δεν μπορεί να ξεκινήσει δρομολόγια γιατί έχει μία βασική έλλειψη, της λείπουν οι μηχανοδηγοί και, εννοείται πως χρειάζεται αυτή την ειδικότητα, αφού ακόμη δεν έχουμε φτάσει στην εποχή των υπεραστικών μη επανδρωμένων τραίνων!

Η R.C.L.G, που συστάθηκε το 2015, σχεδίαζε παρά τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις, να αρχίσει να εκτελεί δρομολόγια από το Σεπτέμβριο του 2017 στη γραμμή Ειδομένη – Θεσσαλονίκη. Στην πορεία η έναρξη των δρομολογίων μετατέθηκε για τις αρχές του 2018 και τώρα πλέον, η Εταιρεία, δεν μπορεί να εκτιμήσει το πότε θα «πιάσει δουλειά» εκτελώντας μεταφορικό έργο με δικά της δρομολόγια.  Εν τω μεταξύ έχει κάνει προσλήψεις, έχει  λειτουργικά κόστη και αδυνατεί να προγραμματίσει τις δραστηριότητές της.

Το κρίσιμο σημείο στο οποίο σκοντάφτει η R.C.L.G. είναι ένα, η έλλειψη μηχανοδηγών. Η Εταιρεία δεν μπόρεσε να κάμψει τις αντιδράσεις ώστε να της επιτραπεί να προσλάβει συνταξιούχους οδηγούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, συνεπώς θα πρέπει να περιμένει να λειτουργήσει η Εκπαιδευτική Ακαδημία του ΟΣΕ και, στο μεταξύ, να πάρει έστω τέσσερις μηχανοδηγούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να μπορέσει να αρχίσει δρομολόγια, ήδη έχει δημοσιεύσει σχετική πρόσκληση.

Το ίδιο όμως πρόβλημα αντιμετωπίζει και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που χρειάζεται περίπου επιπλέον 60 μηχανοδηγούς ενώ η κατάσταση θα επιδεινωθεί αν αποφασίσει να μπει στο παιχνίδι και η PEARL, η ιδιωτική εταιρεία που είναι συμφερόντων της Cosco και έχει πάρει άδεια έλξης.

Όπως δήλωσε στη Voria.gr ο πρόεδρος της R.C.L.G και εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου  Goldair κ. Κ. Καλλίνικος, η Εταιρεία έχει αποστείλει στη νέα διοίκηση του ΟΣΕ έγγραφο με το οποίο ζητάει να πληροφορηθεί το χρόνο έναρξης λειτουργίας της Ακαδημίας, το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού της προγράμματος κ.αλ. και περιμένει σχετική έγγραφη απάντηση.

Το θέμα της έλλειψης μηχανοδηγών δεν είναι μόνο απολύτως κρίσιμο για την R.C.L.G- εταιρεία των Αυστριακών Σιδηροδρόμων και του ομίλου Goldair- αλλά και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον ένα και μόνο μεταφορέα επιβατών με το σιδηρόδρομο και ταυτόχρονα, ως και σήμερα, μοναδικό πάροχο εμπορευματικών μεταφορών.

Αλλά το να μάθεις να οδηγείς τραίνο, δεν είναι σαν να μάθεις να οδηγείς ΙΧ αυτοκίνητο. Αυτές οι εκπαιδεύσεις, όταν λειτουργούσε το Κέντρο του ΟΣΕ, διαρκούσαν 18 μήνες. Στη νέα εποχή της Ακαδημίας το πρόγραμμα εκπαίδευσης θα είναι πολύ συντομότερο, αλλά και πάλι οι ανάγκες των επιχειρήσεων δεν θα μπορέσουν να καλυφθούνε άμεσα και , να τονιστεί, πως δεν μπορούν να καλυφθούν με την «εισαγωγή» μηχανοδηγών από άλλες χώρες.

Ωστόσο, όπως υποστήριξε ο Γ.Γ. του συνδικαλιστικού οργάνου του κλάδου, της Π.Ε.Π.Ε. κ. Βασίλης Τουρλής, το πρόβλημα βρίσκεται κοντά στην επίλυσή του και η Ακαδημία σύντομα θα ενεργοποιηθεί, λαμβάνοντας πιστοποίηση από την Ρ.Α.Σ., τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Ένα βήμα που αναμενόταν από καιρό έγινε με την κατάθεση στη Βουλή, στις 8 Μαρτίου, του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών με τίτλο «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις».

Το νομοσχέδιο, περιλαμβάνει άρθρα που αναφέρονται στο Σιδηρόδρομο, στην εκπαίδευση υποψηφίων μηχανοδηγών και στην έκδοση αδειών μηχανοδηγών, την πιστοποίηση από τη Ρ.Α.Σ. των Κέντρων Εκπαίδευσης Σιδηροδρομικών Ειδικοτήτων, πιστοποίησης των εκπαιδευτών, τήρησης μητρώου εκπαιδευτών και εξεταστών κ.ο.κ.

Βάσει του άρθρου 75 του ανωτέρω, η θεωρητική εκπαίδευση διαρκεί τετράμηνο και έπεται η πρακτική, που όμως μπορεί να γίνεται και παράλληλα με τη θεωρητική. Αναγκαστικά, για την πρακτική εκπαίδευση, το Κέντρο Εκπαίδευσης θα χρειαστεί τη συνδρομή έμπειρων μηχανοδηγών, δηλαδή τη συνδρομή εν ενεργεία μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Φυσικά, δεν αρκεί η ψήφιση του σχεδίου νόμου. Για να λειτουργήσει ένα Εκπαιδευτικό Κέντρο, χρειάζεται πρόγραμμα σπουδών, εκπαιδευτές, εγχειρίδια, οργάνωση του θεωρητικού και του πρακτικού σκέλους. Όλα αυτά είναι προαπαιτούμενα για την λειτουργία της απελευθερωμένης αγοράς των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Πηγή: http://www.voria.gr/article/giati-argoune-na-sfirixoun-ta-trena-tis-
ellinoafstriakis-rclg

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου