Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 16 Μαΐου 2018

Χρήστος Διονέλης: Η Σιδηροδρομική Εγνατία αλλάζει το “χάρτη” των εμπορευματικών μεταφορών

Τα σημαντικά οφέλη από την κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας ανέλυσε ο Χρήστος Διονέλης, διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, που διεξάγεται στο αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου της Αθήνας.


Όπως είπε, η Σιδηροδρομική Εγνατία εντάσσεται στο «νέο μεγάλο κύμα σιδηροδρομικών έργων» και αναμένεται να φθάσει, με τις κάθετες συνδέσεις, στα 7 δισ. ευρώ, σε βάθος 12ετίας.

«Ο Εύξεινος Πόντος θα είναι το στοιχείο στο οποίο θα υπάρξουν πολύ σημαντικές εξελίξεις», ανέφερε ο κ. Διονέλης, προσθέτοντας ότι το έργο της Εγνατίας πρόκειται να ενώσει όλες τις περιφέρειες της Βορείου Ελλάδος, από τον Έβρο μέχρι την Ηγουμενίτσα.

«Η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας είναι εθνικής σημασίας», τόνισε ο κ. Διονέλης, επισημαίνοντας ότι αποτελεί έργο προτεραιότητας και για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ως μέρος του Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Δικτύου, καθώς η Εγνατία θα ενώνει την Αδριατική με τον Εύξεινο Πόντο και το Αιγαίο και θα συνδέεται με τον Βόρειο Σιδηροδρομικό άξονα της ΕΕ.

Ειδικότερα, όπως έκανε γνωστό, το έργο που αφορά στη σύνδεση Ηγουμενίτσας – Καλαμπάκας – Κοζάνης, με κόστος στο 1,5 δισ. ευρώ αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα 6 χρόνια.

Όσον αφορά στον κλάδο προς Αλβανία, (Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς) έχει εγκριθεί ήδη η μελέτη και συμμετέχει η ΕΡΓΟΣΕ ως leader.

Στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (σύνορα με ΠΓΔΜ), βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή μονής σιδηροδρομικής γραμμής, ενώ εντός του 2018 θα υπάρξει ολοκλήρωση των έργων.

Για τον κλάδο Φλώρινα – Καύκασος – Μοναστήρι, ο κ. Διονέλης επεσήμανε ότι υπάρχει επιθυμία τόσο από τα Σκόπια, όσο και από την Ελλάδα να επαναλειτουργήσει η γραμμή.

Σε σχέση με τις συνδέσεις με Βουλγαρία, ανέφερε ότι έχει ήδη ολοκληρωθεί το έργο εγκατάστασης συστήματος ραδιοκάλυψης, ενώ η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται τον Μάρτιο του 2019.

Επιπλέον, στον κλάδο προς Βουλγαρία (Προμαχώνας) στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο, αναμένεται να πραγματοποιηθούν έργα αναβάθμισης.

Στον κλάδο προς τον Εύξεινο Πόντο αναμένονται πολύ σημαντικές εξελίξεις, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ.

Όπως εξήγησε, «σύμφωνα με το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφηκε στην Καβάλα το 2017 μεταξύ των πρωθυπουργών Ελλάδας και Βουλγαρίας, οι δύο χώρες συνεργάζονται για τη δημιουργία μίας κοινής εταιρείας, στα πρότυπα της Rail Baltica.

Η κοινή Task Force που δημιουργήθηκε έχει ήδη συνεδριάσει 6 φορές και το έργο έχει παρουσιαστεί σε διεθνή fora κι έχει την υποστήριξη της Ευρωπαϊκή Επιτροπής, της DG Move, της επιτρόπου Μεταφορών Βιολέτας Μπούλτς, καθώς και του προέδρου Γιουνκέρ».

Πρόκειται για τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμανιών Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Θεσσαλονίκης, Βάρνα, Μπουργκάς, Ρούσε στην οποία ενδέχεται να προστεθεί και η Ρουμανία.

Όπως εξήγησε ο κ. Διονέλης, η ιδιαιτερότητα αυτού του διαδρόμου, έχει να κάνει με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τη Μεσόγειο στον Εύξεινο Πόντο (τα κοντέινερ που μεταφέρονται με πλοία έχουν εξαιρετικό περιβαλλοντικό και οικονομικό κόστος, ενώ δεν λείπουν οι καθυστερήσεις) και πρόκειται θέσει νέα δεδομένα στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ των δύο περιοχών.

Σύμφωνα με τη μελέτη βιωσιμότητας του έργου, απαιτείται η σιδηροδρομική μεταφορά κατά μέσο όρο 250.000 container ετησίως, ήτοι το 5-6% των που μεταφέρονται κάθε χρόνο στα στενά του Βοσπόρου. «Στόχος απόλυτα εφικτός» σύμφωνα με τον κ. Διονέλη.

Το κατασκευαστικό κόστος εκτιμάται σε 3 δισ. ευρώ. «Στόχος είναι να μετατρέψουμε τη χώρα σε ένα διεθνή κέντρο μεταφορών», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Όπως είπε, μεσοπρόθεσμα, «εάν επικεντρωθούμε στο κομμάτι Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς, το οποίο αποτελεί λιγότερο από το 1/3 του συνολικού έργου, μιλάμε για μία “ζεστή χρηματοδοτική ευκαιρία”, με δυναμική ολοκλήρωσης το 2023 και με σαφώς μικρότερο οικονομικό κόστος.

«Εάν προσφερθεί μία νέα δίοδος, η αγορά θα ακολουθήσει. Βρισκόμαστε στη φάση των συζητήσεων και της διερεύνησης για τη δημιουργία μίας κοινής εταιρείας με τη βουλγαρική πλευρά.

Πρόκειται για μία πολύ καλή πρόταση για υποψήφιους επενδυτές στην περιοχή μας», ανέφερε σχετικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, προσθέτοντας ότι η εταιρεία «έχει τις υποδομές, τις πιστοποιήσεις και το ανθρώπινο δυναμικό για να διαχειριστεί ένα τέτοιο πλαίσιο».

www.metaforespress.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου