Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη, 22 Μαΐου 2018

ΟΛΠ: Η απόπειρα «φακελώματος» made in China και η απειλή των εργολαβιών

Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι λιμενεργάτες μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.  Διαβάζουμε >
Σε «επιφυλακή» οι εργαζόμενοι στο λιμάνι του Πειραιά, που διεκδικούν εξασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας με αξιοπρεπείς αποδοχές.


Ένα ιδιότυπο και έξω από κάθε έννοια νομιμότητας “φακέλωμα” φαίνεται πως απέτρεψαν οι αντιδράσεις του σωματείου των λιμενεργατών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ).
Σύμφωνα με πληροφορίες, πέρα από τα ήδη γνωστά και νομίμως καταγεγραμμένα στοιχεία των εργαζομένων (ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ κ.λπ.), τα οποία είναι στη διάθεση του Τμήματος Ανθρωπίνου Δυναμικού, η διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. (COSCO) μέσω αναρμόδιας διεύθυνσης ζήτησε από τους εργαζόμενους να δώσουν προσωπικά τους δεδομένα και ακόμα μερικές “πληροφορίες” που παραπέμπουν σε αλήστου μνήμης εποχές:


Πολιτικές πεποιθήσεις (“political status”), συμμετοχή ή όχι σε απεργίες, άρνηση ή μη για δουλειά το σαββατοκύριακο (δουλειά που λαμβάνει χώρα με τη συναίνεση του εργαζόμενου σύμφωνα με τον Κανονισμό Εργασίας) περιλαμβάνονταν στο “ερωτηματολόγιο”, στα αγγλικά (!), το οποίο αντίκρισαν οι εργαζόμενοι.

Όταν το σωματείο (η Ένωση Μόνιμων και Δόκιμων Λιμενεργατών ΟΛΠ) ζήτησε εξηγήσεις, η διοίκηση επανεκτίμησε το ζήτημα και μάλιστα, μέσω του ίδιου του διευθύνοντος συμβούλου της ΟΛΠ Α.Ε. Captain Fu Chengqiu, δεσμεύτηκε ότι θα “παγώσει” η διαδικασία της καταγραφής των στοιχείων αυτών.

Το θέμα έφτασε μέχρι τον γ.γ. του υπουργείου Εργασίας Ανδ. Νεφελούδη, ο οποίος, σε τριμερή συνάντηση, με εκπροσώπους τόσο της διοίκησης όσο και του σωματείου των εργαζομένων, τόνισε ότι δεν προβλέπεται τέτοιου είδους διαδικασία από τον Κανονισμό Εργασίας και ως εκ τούτου πρέπει να διακοπεί.

Και στο βάθος οι… εργολαβικές εταιρείες

Πίσω από την απόπειρα “φακελώματος” των εργαζομένων φαίνεται πως κρύβεται η πρόθεση της εργοδοσίας να αποψιλώσει σταδιακά τον κλάδο των λιμενεργατών, οι οποίοι έχουν και την πιο ισχυρή συνδικαλιστικά φωνή εντός του λιμανιού, κάτι που αποδεικνύεται διαχρονικά και από την καθολική συμμετοχή τους σε μακροχρόνιες απεργιακές κινητοποιήσεις, όπως αυτή του 2016.

Η προσπάθεια αυτή πιστοποιείται και από την απουσία διαλόγου με το σωματείο για τα διάφορα ζητήματα (σε αντίθεση με το παρελθόν), αλλά και από το μπαράζ μετατάξεων λιμενεργατών σε άλλα “πόστα” (π.χ. σε θέσεις διοικητικού προσωπικού) ώστε να μειωθεί ο αριθμός τους.

Απώτερος στόχος της COSCO, όπως έχει δείξει από τη μέχρι τώρα διαχείριση των Προβλητών 2 και 3, είναι η ανάθεση κομματιού του έργου των λιμενεργατών σε εργολαβικές εταιρείες (βλέπε “δανειστές” φθηνού προσωπικού), ώστε να αντικατασταθεί μέρος του “ακριβού” αυτού εργατικού δυναμικού από εργαζόμενους τρίτων εταιρειών, οι οποίες αποτελούν το πιο συνηθισμένο μέσο των εργοδοτών για την περικοπή κόστους, δικαιωμάτων και ευθυνών έναντι των υπαλλήλων τους.

Ίσως η διοίκηση του ΟΛΠ θεωρεί πως οι λιμενεργάτες αποτελούν το πιο πρόσφορο έδαφος για “δανεισμό εργαζομένων” χωρίς δικαιώματα.

Χαρακτηριστικό είναι ότι στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), τη δεύτερη εταιρεία που δραστηριοποιείται στο λιμάνι, υπάρχουν ήδη εργολάβοι και, όταν οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για τις συνθήκες εργασίας ή άλλα ζητήματα, η διοίκηση αποποιείται των ευθυνών της πετώντας το μπαλάκι στις εργολαβικές εταιρείες.

Το κλίμα ανησυχίας εντείνεται από την καθυστέρηση, εδώ και αρκετούς μήνες, της διοίκησης του ΟΛΠ ως προς την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας (η προηγούμενη έχει λήξει από τον Ιούνιο το 2017), καθυστέρηση που συνδυάζεται με την πρόταση για μείωση έως και 30% των αποδοχών των εργαζομένων.

“Crash test” για τις προθέσεις της εργοδοσίας αναμένεται να αποτελέσει το αμέσως επόμενο διάστημα, καθώς τους καλοκαιρινούς μήνες ο φόρτος εργασίας ανεβαίνει κατακόρυφα λόγω κρουαζιέρας. Απευκταίο σενάριο αποτελεί η είσοδος τρίτης “εργολαβικής” εταιρείας, πριν καν υπογραφεί η νέα σύμβαση, κάτι που θα αποτελέσει προπομπό για μελλοντικές, αρνητικές για τους εργαζόμενους εξελίξεις.

Η λύση αυτή δεν μπορεί να δικαιολογηθεί, δεδομένου ότι ο ΟΛΠ μπορεί να προσλάβει έκτακτο εποχικό προσωπικό σε περιπτώσεις περιστασιακής αύξησης της εργασίας, όπως προβλέπεται και από τον Γενικό Κανονισμό Προσωπικού, αλλά με αμοιβές και συνθήκες σύμφωνα με τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας του τακτικού προσωπικού.

Άλλωστε, από τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Δημοσίου και ΟΛΠ, ο ΟΛΠ δεσμεύεται να απασχολεί επαρκές προσωπικό για τη λειτουργία του μεγάλου λιμανιού και να διατηρεί όσο δυνατόν περισσότερες θέσεις εργασίας.

Τα αρνητικά σενάρια για τους εργαζόμενους εξυφαίνονται, παρότι, όπως διαβάζουμε στην ετήσια ενημέρωση της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών για τα αποτελέσματα χρήσης του 2017 που έγινε την περασμένη Τρίτη 8.5.18 στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ο κύκλος εργασιών της ΟΛΠ Α.Ε. ανήλθε σε 111,5 εκατ. ευρώ, έναντι 103,5 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης χρήσης 2016, παρουσιάζοντας αύξηση 7,7 %. Τα κέρδη προ φόρων ανέρχονται σε 21,2 εκατ. ευρώ, έναντι 11,0 εκατ. ευρώ της χρήσης 2016, παρουσιάζοντας αύξηση 92%, και το καθαρό αποτέλεσμα εμφανίζεται βελτιωμένο κατά 68,6%, σε 11,3 εκατ. ευρώ, έναντι 6,7 εκατ. ευρώ της χρήσης 2016. Πρόκειται για την καλύτερη επίδοση κερδοφορίας της εταιρείας κατά την τελευταία δεκαετία.

Κάτι που θα έπρεπε, θα λέγαμε εμείς, να μεταφράζεται σε βελτίωση ή έστω διατήρηση στα ίδια επίπεδα των συνθηκών εργασίας και όχι σε απόπειρα “κινεζοποίησής” τους…


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου