Φαντάζεστε ένα σταθμό που να λειτουργούν όλα στην εντέλεια; να μην υπάρχουν βρώμικοι ανελκυστήρες οι οποίοι πολλές φορές δεν δουλεύουν, τουαλέτες που δεν ανοίγουν στο κοινό, οι μισές λάμπες να είναι καμμένες κ.α.;
Όταν λέμε ότι ο Σιδηρόδρομος αλλάζει στη χώρα μας, υπάρχουν πολλοί που είναι δύσπιστοι καθώς οι τελευταίες δύο δεκαετίες υπήρξαν δυστυχώς απογοητευτικές για το δημοφιλές μέσο. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι όντως αλλάζει. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έγινε ιδιωτική και τα πρώτα της σχέδια έχουν ήδη ξεκινήσει, ακολουθεί η ΕΕΣΣΤΥ, βλέπουμε τη ΓΑΙΑΟΣΕ να είναι πολλή δυναμική και τώρα ο ΟΣΕ ο οποίος είναι η μεγάλη ομπρέλα του Σιδηρόδρομου στη χώρα βήμα-βήμα να μεταμορφώνεται και να εκμοντερνίζεται προς όφελος των επιβατών.
Ένα νέο φιλόδοξο σχέδιο τέθηκε επί τάπητος και αποφασίστηκε να υλοποιηθεί είναι η δημιουργία μίας "ομάδας κρούσης" από μία νέα οργανωτική δομή που εγκαινιάζει ο ΟΣΕ. Πρόκειται για μία Διεύθυνση η οποία αξιοποιώντας το υφιστάμενο στελεχιακό δυναμικό του Οργανισμού θα έχει ως μέλημα την αναβάθμιση και διατήρηση σε υψηλό επίπεδο της εικόνας των επιβατικών σταθμών.
Όπως όλοι γνωρίζουμε η σημερινή εικόνα δεν είναι εκείνη που θα επιθυμούσε ο επιβάτης και τα προβλήματα είχαν μία δαιδαλώδη διαδικασία για να επιλυθούν. Τώρα αυτή η ομάδα κρούσης θα είναι υπεύθυνη για την επίλυση καθημερινών θεμάτων στους σταθμούς με θέματα που έχουν να κάνουν με τις βλάβες σε ανελκυστήρες, κλίμακες, τον φωτισμό, τη φύλαξη, τις wc και την καθαριότητα.
Στο ίδιο πλάισιο πρόκειται να εκσυγχρονιστούν τα οπτικο-ακουστικά συστήματα ενημέρωσης του κοινού και παρακολούθησης δρομολογίων, καθυστερήσεων, (τηλεματική) πληροφόρησης και εξυπηρέτησης επιβατών.
Αυτό σύμφωνα με στελέχη του ΟΣΕ θα συμβάλει στην άμεση αναβάθμιση των σταθμών και την εξάλειψη της εικόνας που δυσφημεί τις προπάθειες που γίνονται αλλά "χάνονται" πολλές φορές στον κυκεώνα της γραφειοκρατίας.
Η λειτουργίας αυτής της νέας δομής έρχεται σε πλήρη ευθυγράμμιση με τον ν.4408/2016 που ορίζει τον ΟΣΕ ως διαχειριστή του εθνικού δικτύου και υπεύθυνο για τη εύρυθμη λειτουργία του ενώ είναι βέβαιο ότι θα ικανοποιήσει και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που αναζητά τρόπους να βελτιωθεί η εικόνα των σταθμών και η ποιότητα των υπηρεσιών για να προσελκύσει επιβατικό κοινό.
Σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com η λειτουργία της "ομάδας κρούσης" θα λειτουργήσει το αργότερο μέσα στον Οκτώβρη με στόχευση αρχικά τους μεγάλους σταθμούς (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Λάρισα) και κατόπιν την κάλυψη όλων των επιβατικών σταθμών. Τα αποτελέσματα θα γίνουν ορατά σε σύντομο χρονικό διάστημα ενώ η αποτελεσματικότητα αυτής της νέας Διεύθυνσης θα κριθεί από την ίδια την εικόνα λειτουργίας των σταθμών.
ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΣΕ ΑΜΑΞΙΔΙΑ
Ένα άλλο μεγάλο στοίχημα που ο ΟΣΕ θέλει να κερδίσει και είναι ήδη σε διαδικασία υλοποίησης είναι να υπάρχει πλήρης πρόσβαση σε σταθμούς και τραίνα σε άτομα με αμαξίδια. Όπως πληροφορείται το ypodomes.com πρόκειται για την προμήθεια 27 ειδικών ανυψωτικών μηχανημάτων που θα επιτρέπει την ανεμπόδιστη είσοδο των ατόμων με αμαξίδια στα τραίνα.
Σε σε πρώτη φάση θα καλυφθούν 27 μεγάλοι επιβατικοί σταθμοί και ήδη είναι διαθέσιμοι στους κεντρικούς σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Οι υπόλοιποι σταθμοί που θα πρμοηθευτούν το ειδικό μηχάνημα είναι οι: ΘΗΒΑ, ΛΙΒΑΔΕΙΑ, ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ, ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΣ, ΛΑΡΙΣΑ, ΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΠΛΑΤΥ, ΚΙΛΚΙΣ, ΣΕΡΡΕΣ, ΔΡΑΜΑ, ΞΑΝΘΗ, ΚΟΜΟΤΗΝΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ, ΒΟΛΟΣ, ΚΑΡΔΙΤΣΑ, ΤΡΙΚΑΛΑ, ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ, ΒΕΡΟΙΑ, ΕΔΕΣΣΑ, ΝΑΟΥΣΑ, ΦΛΩΡΙΝΑ, ΟΙΝΟΗ, ΤΙΘΟΡΕΑ, ΔΙΑΚΟΠΤΟ, ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ.
Όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές τα άτομα με αμαξίδια θα έχουν το ειδικό εισιτήριο ώστε να είναι ενημερωμένη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στο προσωπικό του σταθμού, θα αναλαμβάνει την συνοδεία και είσοδο με το ειδικό μηχάνημα στο τραίνο του επιβάτη. Η ίδια διαδικασία θα επαναλαμβάνεται και κατά την αποβίβαση και έξοδο από το σταθμό. Επίσης ξεκίνησε η προμήθεια οχημάτων για την μεταφορά μεγάλων ή πολυάριθμων αποσκευών επιβατών.
Στελέχη του ΟΣΕ αναφέρουν ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν πολλές διαφορετικές παρεμβάσεις σε σταθμούς και δίκτυα που θα αλλάξουν προς το καλύτερο την εικόνα του σιδηρόδρομου στη χώρα μας.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου