Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018

Χαώδη κατάσταση στην DB περιγράφει ο Ceo της Richard Lutz!

Το στέκι παρακολουθεί τις εξελίξεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο και ενημερώνει! 
Ο Ceo της DB,  Lutz , αναφέρει το πρόβλημα απο την πρώτη παράγραφο της επιστολής του,που δόθηκε στην δημοσιότητα :
Ο Όμιλος είναι σε πολύ δύσκολη κατάσταση, που δεν έχει βελτιωθεί τους τελευταίους μήνες,αντίθετα έχει χειροτερέψει. Δυστυχώς τα περιθώρια έχουν στενέψει επικίνδυνα, αναφέρει ο πιο ισχυρός άνθρωπος στην Deutche Bahn.
H επιστολή του, που δημοσιεύεται στο SPIEGEL, αναφέρει πολλά αρνητικά στοιχεία. Κάνοντας μια ακριβή- αδίστακτη  λένε κάποιοι, ανάλυση των γεγονότων απευθύνει έκκληση σε όλους τους υφισταμένους του "Εργαστείτε απο κοινού προκειμένου να επιστρέψει το σιδηροδρομικό σύστημα στις ράγες" τονίζει, κλείνοντας την πρόταση του με θαυμαστικό(!).
Το management πλέον βρίσκεται σε αναταραχή.Τα προβλήματα παρέμεναν κρυμμένα απο την κοινή γνώμη το καλοκαίρι ,καθώς την δημοσιότητα απασχολούσαν τα προβλήματα στις αεροπορικές εταιρείες αναφέρει ο Lutz.   Η μικρή αύξηση στην κίνηση επιβατών το καλοκαίρι, βοήθησε να περάσει αυτό αθόρυβα για την DB.
Αποτέλεσμα αυτής της μικρής αύξησης,ήταν πως δεν έγινε αντιληπτό ότι η Κρατική Εταιρεία συσσωρεύει χρέη σε ανησυχητικό βαθμό, τα τρένα συνεχώς καθυστερούν, και ότι τα περιθώρια για μεταρρυθμίσεις και εκσυγχρονισμό στενεύουν συνεχώς, παρά το γεγονός ότι οι πολιτικοί τα απαιτούν.
Πόσο δραματική είναι η κατάσταση, αποδεικνύει ο Lutz με ένα διάγραμμα. Τα επιχειρησιακά αποτελέσματα,είναι σημαντικά κάτω απο τα αντίστοιχα περυσινά και πολύ μακριά απο τους στόχους που είχαν τεθεί για το 2018. Τον Ιούνιο και Ιούλιο "απελευθέρωσαν" επιπλέον 160 εκατομμύρια Ευρώ απο το bussiness plan, πράξη που εξηγεί πλήρως γιατι ο μειωμένος στόχος των 2.1 δις Ευρώ, είναι πλέον σε ρίσκο.
 Ο Lutz που παράλληλα είναι και οικονομικός Διευθυντής, προσπαθεί να αποφύγει νέες συστάσεις απο τις Τράπεζες για το χρέος και την κερδοφορία.Αν γίνουν, θα είναι οι τρίτες αυτήν την χρονία σημειώνει με περίσκεψη.
Και οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές. Θα αποσταθεροποιηθεί  ακόμα περισσότερο η οικονομική μας θέση, προκαλώντας μεγαλύτερη ζημιά στην εμπιστοσύνη που απολαμβάνουμε με το Κράτος - Μέτοχο, αναφέρει ο Lutz.
Την περασμένη Τρίτη το ΔΣ της DB, αποφάσισε να προβεί σε δραστικές ενέργειες που χαρακτηρίζονται απο σιδηροδρομικούς ως πέδη ανάγκης - κινδύνου,επιβάλλοντας έλεγχο εξόδων  για να αποφύγει νέες τραπεζικές συστάσεις.
Αυτό σημαίνει πως απο τώρα μέχρι νεωτέρας, δίνει την εντολή στους υφισταμένους του για περικοπές παντού. Αυτή η εξέλιξη γίνεται ακόμα πιο επιτακτική γιατι το Κράτος δεν θέλει να δώσει άλλα χρήματα ως μέτοχος στην DB.

Μάχη στις τιμές των εισιτηρίων με την FlixBus- FlixTrain

Τα μειωμένα κέρδη της DB οφείλονται και στον ανταγωνισμό στις τιμές  με την Flixbus πάροχο οδικών μεταφορών (λεωφορεία) σε μεγάλες αποστάσεις που έχουν πλέον ιδρύσει και την Flixtrain και ανταγωνίζονται σκληρά την DB.
Τα έσοδα  δεν καλύπτουν τα έξοδα για τον σιδηρόδρομο, ιδιαίτερα απο τότε που ο σιδηρόδρομος δεν καταφέρνει να έχει ακρίβεια (χρόνου) στα δρομολόγια του. Οι διαδικασίες δεν είναι αποδοτικές και αυτός είναι ένας λόγος που μένουμε πίσω αναφέρει  ο  Lutz. Η ευθύνη μετατοπίζεται απο τον ένα στον άλλο. 
Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθεί κάποιος, την έλλειψη ακρίβειας στα δρομολόγια της DB. Τον Αύγουστο η ακρίβεια στους δρομολογιακούς χρόνους υποχώρησε κάτω απο 76%, ποσοστό χειρότερο του 2015 όταν και ο Όμιλος ξεκίνησε το σχέδιο "Zukunft Bahn" (Σιδηρόδρομος στο μέλλον).  Εξαιτίας της κατάστασης. δεν θα πιάσουμε τα περυσινά ποσοστά αναφέρει, και σίγουρα όχι τους στόχους μας. που προέβλεπαν ακρίβεια στο 80% των δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων. 

Ο Διευθυντής επιβατών Huber δέχεται μεγάλη κριτική

Μέχρι στιγμής, η κατάσταση του δικτύου, παρουσιαζόταν ως η κύρια αιτία για τις αποκλίσεις στην ακρίβεια των δρομολογίων των περιφερειακών τρένων. Πλέον όμως η πραγματικότητα είναι χειρότερη, καθώς οι καθυστερήσεις οφείλονται και στο τροχαίο υλικό.Τον Αύγουστο 16.3% των τρένων αντιμετώπισε σοβαρά τεχνικά προβλήματα,και 118 συρμοί τέθηκαν εκτός κυκλοφορίας λόγο αυτών. Τον Ιούλιο 56 τρένα έμειναν εκτός κυκλοφορίας.Αλλά ακόμα και ο Ιούλιος απείχε πάρα πολύ απο τον στόχο που είχε θέσει η DB, να μένουν δηλαδή εκτός κυκλοφορίας μέχρι 20 συρμοί τον μήνα.
Η μεγαλύτερη κριτική ασκείται στον  Berthold Huber, που είναι υπεύθυνος για τις επιβατικές μεταφορές  και το τροχαίο υλικό τους. Πρέπει να πετύχει ακόμα καλύτερη συντήρηση στα μηχανεργοστάσια,καθώς  εκτιμάται ότι πολλά τρένα βγαίνουν στην κυκλοφορία χωρίς να έχουν συντηρηθεί και επισκευασθεί επαρκώς. Τα αποτελέσματα τα ζουν οι επιβάτες με ενημερώσεις εντός των συρμών για υπηρεσίες που δεν είναι διαθέσιμες, ενώ πολλά τρένα λόγω τεχνικών προβλημάτων μειώνουν την ταχύτητα τους. Μόλις 20 συρμοί είναι δε διαθέσιμοι ως ¨εφεδρείες"  για να αντιμετωπίσει η DB την σωρεία αυτών των  προβλημάτων. 
Στην επιστολή του ο   Lutz  εφιστά την προσοχή στον επιβάτη. Η υπάρχουσα κατάσταση καταδεικνύει πόσο υπαρκτές και βαθιές είναι οι επιχειρησιακές μας αδυναμίες και πόσο δομικές αλλαγές πρέπει να κάνουμε στην DB προκειμένου να πετύχουμε τα απαιτούμενα στάνταρ για τους επιβάτες-πελάτες,τονίζει. Ο CEO της DΒ είναι προφανώς πολύ εκνευρισμένος με τους συναδέλφους του. Τους κατηγορεί για έλλειψη κινήτρων και τους ζητά να σταματήσουν τον προσωπικό ανταγωνισμό σε εταιρικό επίπεδο που φέρνει στελέχη της DB διαρκώς απέναντι.
Όσο μεγαλύτερη η ανάγκη, τόσο πιο ενωμένοι πρέπει να προχωράμε όλοι μαζί τονίζει. 
Ο Lutz αποφάσισε να επιχειρήσει να ταράξει τα νερά με την επιστολή αναφερόμενος σε χάος και κακό - ελειπές management. Για πολλούς είναι μια κίνηση υψηλού ρίσκου. Διαπραγματεύεται με την Κυβέρνηση ακόμα μεγαλύτερη χρηματοδότηση για την συντήρηση του δικτύου καθώς και μελλοντικά project όπως τον ψηφιακό έλεγχο των τρένων που κοστίζει δισεκατομμύρια Ευρώ. 
Και το ερώτημα που τίθεται είναι σαφές. Γιατί ο Υπουργός Οικονομικών  Olaf Scholz να συναντήσει και να ακούσει  τον Ceo της DB, όταν ο ίδιος δηλώνει δημόσια ότι δεν έχει υπό έλεγχο την εταιρεία του;

Το στέκι όμως έψαξε και την άποψη των εργαζομένων 

Η κατάσταση στην Deutsche Bahn είναι ανησυχητική αναφέρουν. Οι καθυστερήσεις αυξάνονται,η ποιότητα στις υπηρεσίες μειώνεται,τα τρένα είναι πολλές φορές υπερπλήρη και υπάρχουν πολλά κενά στην υποδομή. Όποιος ταξιδεύει με τρένο το αισθάνεται κάθε μέρα, συμπληρώνουν.

Παρότι ο αριθμός των επιβατών αυξάνεται κυρίως χάρη των εκπτωτικών προσφορών λόγο ανταγωνισμού, τα κέρδη υποχωρούν και τα χρέη πλησιάζουν τα 20 Δις Ευρώ!!!
Αυτό ανάγκασε τον   CEO Richard Lutz και το ΔΣ να στείλουν εσωτερική επιστολή με "μη αναμενόμενη ειλικρίνεια". Η Κρατική Εταιρεία είναι σε δύσκολη κατάσταση, δεν έχει βελτιωθεί εδώ και μήνες αυτή, αλλά έχει χειροτερέψει και τα περιθώρια στενεύουν,αναφέρει η επιστολή.
Πόσο αληθινή είναι αυτή η διαπίστωση όμως. Απλά σκεφτείτε ότι τα κόστη της DB είναι πολύ υψηλά και η απόδοση πολύ κακή. Αυτό όμως είναι αποτέλεσμα λάθος πολιτικής εδώ και χρόνια. Η διαρκώς μειώμουμενη χρηματοδότηση και οι περικοπές τα τελευταία χρόνια για τον Γερμανικό Σιδηρόδρομο πλέον πέρνουν την εκδίκηση τους. Είναι επιτακτική η ανάγκη για επενδύσεις σε νέα τρένα, σε εκσυγχρονισμό και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών, αλλά δεν υπάρχει χρηματοδότηση!

Και οι πολιτικοί αδιαφορούν, αναφέρουν 

Ο CEO Richard Lutz γνωρίζει τα πάντα καθώς ήταν Οικονομικός Διευθυντής για χρόνια πριν αναλάβει επικεφαλής το 2017. Κατάφερε να κρύψει κάτω απο το χαλί τα προβλήματα για κάποιο καιρό,αλλά όμως πλέον δεν έχει πολιτική στήριξη.  Το γεγονός ότι δημοσιεύει την επιστολή του σε αυτό το χρονικό σημείο αποδεικνύει μόνο του πόσο δραματική είναι η κατάσταση. Κάποιοι μάλιστα την ενέργεια του αυτή την προσδιορίζουν ως έκκληση για βοήθεια απο την Κεντρική Κυβέρνηση.

Σε κάθε περίπτωση η  Deutsche Bahn επειγόντως χρειάζεται νέο σχέδιο και πρέπει τα τρένα να είναι περισότερο ακριβή (στην ώρα τους), πιο γρήγορα, και πιο μοντέρνα. 
Αλλά επειγόντως απαιτείται και Κρατική χρηματοδότηση ....γιατί η Γερμανία χρειάζεται απεγνωσμένα ένα υγιή και συνεπή σιδηρόδρομο..


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου