Στην Ισπανία , προσκεκλημένος του SEMAF βρέθηκε χτες ο Πρόεδρος του Σωματείου μας, προκειμένου να παρακολουθήσει το συνέδριο για την ασφάλεια (Safety Culture event) που διοργανώνει το Ισπανικό Σωματείο. Πρόκειται για ένα
συνέδριο με μεγάλο ενδιαφέρον που συμμετείχαν οι επικεφαλής απο την Δημόσια Εταιρεία Υποδομών της Ισπανίας (ADIF) , ο επικεφαλής της RENFE (εταιρεία εκμετάλλευσης), ο επικεφαλής της ERA (Eυρωπαική Επιτροπή Σιδηροδρομικών Μεταφορών ), καθώς και εκπρόσωποι της Enaire , υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας, ο εκπρόσωπος της οποίας εξήγησε τους κανόνες ασφάλειας που τηρούνται αυστηρά στις αερομεταφορές. Ενδεικτικό της σημασίας του συνεδρίου και της δυναμικής του SEMAF, είναι ότι στο συνέδριο συμμετείχαν εκπρόσωποι απο πετρελαικές εταιρείες συζητώντας για θέματα ασφάλειας καθώς και η εκπρόσωπος της Ρυθμιστικής Αρχής Πυρηνικής Ενέργειας της Ισπανίας.Όλοι αναφέρθηκαν στις διαδικασίες που πρέπει να υπάρχουν για την ασφάλεια και στον κρίσιμο παράγοντα των εργαζόμενων και ιδιαίτερα στον σιδηροδρομικό τομέα των μηχανοδηγών (human factor). Στα πλαίσια της συζήτησης του 4ου σιδηροδρομικού πακέτου, γίνονται οι απαραίτητες διεργασίες και συζητήσεις για να εισαχθούν οι διαδικασίες εκείνες που θα αναγκάζουν τις σιδηροδρομικές εταιρείες να τηρούν τις παραμέτρους ασφάλειας.
Στο περιθώριο της συνεδρίασης, έγινε συζήτηση με εκπροσώπους της RENFE και του SEMAF για τα προγράμματα εκπαίδευσης των μηχανοδηγών στην Ισπανία καθώς και τον τρόπο που αυτά υλοποιούνται.
Συνολικά 10-12 μήνες απαιτούνται για την πιστοποίηση ενός μηχανοδηγού στην Ισπανία, ενώ η εκπαίδευση σε πορεία γίνεται απο τους πιστοποιημένους μηχανοδηγούς που έχουν τουλάχιστο 3-5 χρόνια εμπειρίας.
Αυτήν την στιγμή στην Ισπανία και τα τελευταία 2 χρόνια, εκπαιδεύονται πάνω απο 200 μηχανοδηγοί τον χρόνο καθώς το προσωπικό της RENFE βρίσκεται στην πλειονότητα του προ της συνταξιοδότησης με την Δημόσια εταιρεία να δίνει την ευκαιρία σε μηχανοδηγούς άνω των 59 ετών να αποχωρήσουν λαμβάνοντας για τα επόμενα 2 χρόνια τις τακτικές τους αποδοχές.
Στην Ισπανία δεν υπάρχουν ιδιωτικές εταιρείες στην μεταφορά επιβατών, ενώ η RENFE ετοιμάζεται για το άνοιγμα της αγοράς το Δεκέμβρη του 2020.
Δραστηριοποιούνται μικρές εμπορευματικές εταιρείες, οι οποίες όμως δεν έχουν όλες στο δυναμικό τους εκπαιδευτές μηχανοδηγούς και προσφέρουν υψηλές αμοιβές για αυτούς ή απευθύνονται στην RENFE.
Αυτή η πραγματικότητα απαντά και σε όσους στην Ελλάδα ζητούσαν απο την ΠΕΠΕ να παρέμβει για να αλλάξει η κείμενη νομοθεσία και να γίνεται η εκπαιδευτική διαδικασία από όλους τους μηχανοδηγούς, χωρίς να απαιτείται καμία εμπειρία.
Ορθότατα λοιπόν η ΡΑΣ έχει εισάγει την διαδικασία του εκπαιδευτή μηχανοδηγού προβλέποντας 5ετή εμπειρία αφού είναι γνωστά και τα προβλήματα στο Ελληνικό Δίκτυο.
Διαδικασία που είναι ανοικτή για όλους, καθώς όποιος μηχανοδηγός έχει τα απαιτούμενα προσόντα, εντάσεται στην λίστα των εκπαιδευτών.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου