Όπως υπογράμμισε «προσωπικά επικοινώνησα στις 25 Ιανουαρίου με τη διοίκηση της ιδιωτικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και ζήτησα η εταιρεία να καταβάλει από 1.000 ευρώ στους επιβάτες των τρένων και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμφώνησε πλήρως να καταβάλει το ποσό, ενώ η διαδικασία των αιτήσεων έχει ήδη ξεκινήσει».
Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι στις προθέσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η κατάργηση των εξαιρέσεων του Κανονισμού 1371 ανεξαρτήτως χρόνου και ισχύος τους.
Όπως εξήγησε ο Κανονισμός 1371 θεσπίστηκε στο πλαίσιο της κοινής πολιτικής μεταφορών, προκειμένου να διασφαλίζονται τα δικαιώματα των επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών με στόχο να βελτιωθεί η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, ώστε να αυξηθεί το μερίδιο των σιδηροδρομικών μεταφορών σε σχέση με άλλους τρόπους μεταφοράς.
«Ο Κανονισμός -σε σειρά διατάξεών του- παρέχει στα κράτη-μέλη τη δυνατότητα εξαίρεσης των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων από την εφαρμογή ορισμένων άρθρων. Από την πλευρά μας, παρόμοιες εξαιρέσεις είχαν θεσμοθετηθεί από το 2014, έτος δηλαδή που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκε ακόμα στο δημόσιο και δεν είχε ιδιωτικοποιηθεί.
Επομένως, για τις όποιες αποζημιώσεις ενδεχομένως καταβάλλονταν -αν δεν υπήρχαν οι συγκεκριμένες εξαιρέσεις- η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πιθανόν να στρεφόταν εναντίον του ΟΣΕ, ο οποίος όπως δεν έχει την οικονομική δυνατότητα αυτήν την στιγμή να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις».
Τέλος ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι «αυτός είναι ένας ακόμα λόγος για τον οποίον κύρια προτεραιότητα του υπουργείου μας αποτελεί η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας με ένα πακέτο έργων 3,3 δισ. ευρώ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου