Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 14 Μαΐου 2022

Θεσσαλονίκη : Διαμαρτυρίες για τις αλλαγές στα δρομολόγια του Προαστιακού

Σοβαρότατα προβλήματα σε εκατοντάδες εργαζόμενους οι οποίοι μετακινούνται καθημερινά με τον προαστιακό σιδηρόδρομο, από και προς τη δουλειά τους, προκαλούν οι αλλαγές των δρομολογίων τις οποίες ανακοίνωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρόκειται να τεθούν σε ισχύ από την προσεχή
Δευτέρα 16 Μαΐου.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα εστιάζεται στην αλλαγή της ώρας άφιξης στη Θεσσαλονίκη του πρώτου δρομολογίου του προαστιακού το οποίο θα ξεκινά από τη Λάρισα στις 6:25 και θα φτάνει στην πόλη στις 8:02. Σημειώνεται ότι με τα έως τώρα ισχύοντα το πρώτο δρομολόγιο ξεκινούσε στις 5:51 και έφτανε στη Θεσσαλονίκη στις 7:26.

Τα επιπλέον 34 λεπτά της ώρας άφιξης του πρώτου δρομολογίου προκαλούν τεράστια αναστάτωση σε πάρα πολλούς εργαζόμενους οι οποίοι δεν θα μπορούν να προσέλθουν εγκαίρως στη δουλειά τους. Όπως αναφέρει στη Voria.gr ο Αντώνης Γκογκίδης, εκπρόσωπος πρωτοβουλίας επιβατών η οποία έχει συγκροτηθεί εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια, ότι “η χρονική μετάθεση αυτού του πρώτου δρομολογίου είναι ακατανόητη και θέτει σε κίνδυνο ακόμη και θέσεις εργασίας”. Όπως εξηγεί, το ωράριο στο δημόσιο τομέα ξεκινά από τις 7:00 έως τις 7:30 ή 8:00 το πολύ. Για παράδειγμα, η πρωινή βάρδια στα νοσοκομεία αλλάζει στις 7:00. Επίσης τα σχολεία ξεκινούν στις 8:00, ενώ και οι περισσότερες επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα ξεκινούν το ωράριό τους από τις 7:30.

“Ακόμη και με τα ισχύοντα δρομολόγια που το πρώτο τρένο έφτανε στις 7:26 υπήρχαν προβλήματα καθώς ο εργαζόμενος, από την άφιξή του στη Θεσσαλονίκη, χρειάζεται επιπλέον από 20' έως 45' περίπου μέχρι να φθάσει στην εργασία του, ανάλογα την απόσταση και τη συχνότητα των αστικών λεωφορείων. Υπάρχουν πάρα πολλοί εργαζόμενοι που δεν χρησιμοποιούν τον προαστιακό με τα ισχύοντα δρομολόγια, γιατί απλά δεν τους καλύπτει και χρησιμοποιούν ΙΧ αυτοκίνητα. Ήδη με τα ισχύοντα δρομολόγια είχαμε πάρα πολλές φορές παράπονα ότι θα έπρεπε το πρώτο πρωινό να φθάνει νωρίτερα από τις 7:26 που είναι σήμερα”.

Όπως υπογραμμίζει ο ίδιος “η πλειονότητα των εργαζομένων που χρησιμοποιούν τον προαστιακό θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί εάν το πρώτο δρομολόγιο φθάνει στη Θεσσαλονίκη τουλάχιστον πριν από τις 07:00, έστω 7:10. Από την προσεχή Δευτέρα, φτάνοντας εφεξής το πρώτο τρένο μετά τις 8, οι περισσότεροι απ' όσους μετακινούμαστε με το πρωινό τρένο δεν θα μπορούμε να φτάσουμε εγκαίρως στη δουλειά μας. Με τις σημερινές ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες ανεύρεσης εργασίας, αναρωτιόμαστε λοιπόν γιατί ο σχεδιασμός να μη λαμβάνει υπόψιν τις ανάγκες των εργαζομένων ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση στην εργασία μας, αλλά, αντίθετα, να μπαίνουν εμπόδια ακόμη και για τη διατήρησή της”.

Σύμφωνα με τον κ. Γκογκίδη “υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη ανησυχία στους εργαζόμενους για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας τους, διότι δεν υπάρχει εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης, έστω κάποιου δρομολογίου που να φθάνει αρκετά νωρίτερα και από τις 7 και ας χρειαστεί να περιμένουν. Επιπλέον, με τις σημερινές τιμές των καυσίμων, κάθε σκέψει για χρήση ΙΧ είναι τελείως ανέφικτη”.

Εκτός από τα προβλήματα τα οποία προκαλεί η αλλαγή ώρας του πρώτου δρομολογίου Λάρισα-Θεσσαλονίκη του προαστιακού, ζήτημα υπάρχει και με την κατάργηση του απογευματινού δρομολογίου το οποίο ξεκινούσε από τη Θεσσαλονίκη στις 16:12 και έφτανε στη Λάρισα μετά μία ώρα και 34 λεπτά, στις 17:46. Το δρομολόγιο αυτό εξυπηρετούσε εκατοντάδες εργαζόμενους οι οποίοι είχαν προλάβει να σχολάσουν από τη δουλειά τους το αργότερο ώς τις 15:30 και επέστρεφαν στα σπίτια τους. Από την προσεχή Δευτέρα, σύμφωνα με τον νέο αναρτημένο πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το δρομολόγιο αυτό καταργείται και στη θέση του η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρομολογεί λεωφορείο το οποίο θα ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη στις 16:40 και θα φτάνει στη Λάρισα στις 20:15, δηλαδή έπειτα από τρεις ώρες και 35 λεπτά!

Πηγή: https://www.voria.gr/article/thessaloniki-anastatosi-se-ergazomenous-apo-tis-allages-sta-dromologia-tou-proastikou





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου