Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023

Κομισιόν εγκαλεί Ελλάδα για τον ΟΣΕ

 Η χώρα μας παραπέμπεται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή ανέθεσε σε ιδιώτες την ανάταξη και συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου.

Την ώρα που το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοινώνει πανηγυρικά ότι
θα αναθέσει σε ιδιώτες την ανάταξη και συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παραπέμπει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, επειδή δεν έχει υπογράψει την προβλεπόμενη σύμβαση για το ίδιο αντικείμενο με τον δημόσιο ΟΣΕ.


Η παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο από την Κομισιόν ανακοινώθηκε επίσημα χθες, αφού προηγήθηκαν οι διαδικασίες ειδοποίησης, δηλαδή Προειδοποιητική Επιστολή τον Δεκέμβριο του 2020 και Αιτιολογημένη Γνώμη τον Δεκέμβριο του 2021. Οπως αναφέρεται στη χθεσινή ανακοίνωση, η Ελλάδα «δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις» που απορρέουν από την οδηγία 34 του έτους 2012 «για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου».

Βάσει εκείνης της οδηγίας, έπρεπε να υπογραφεί σύμβαση με τον διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, δηλαδή τον ΟΣΕ, έως τον Ιούνιο του 2015. Η σύμβαση αυτή χαρακτηρίζεται «ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των έργων» στο σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς μέσω αυτής καθορίζονται τα κονδύλια που διατίθενται στον ΟΣΕ για να επιτυγχάνει συγκεκριμένους στόχους ποιότητας.

Στην κατεύθυνση υπογραφής αυτής της σύμβασης ψηφίστηκε το 2016 ο νόμος 4408, αλλά έκτοτε δεν υπήρξε πρόοδος και το κράτος συνέχισε να επιδοτεί τον ΟΣΕ χωρίς να υπάρχει συμφωνία που να περιγράφει συγκεκριμένους στόχους και κίνητρα. Η επιδότηση ήταν ανέκαθεν ισχνή σε σχέση με τις ανάγκες της σταθερής συντήρησης ενός δικτύου απαρχαιωμένου σε πολλά του τμήματα αλλά και των έργων ανάταξης και αναβάθμισης. Τα προβλήματα του δικτύου είναι εκείνα που οδηγούν τον σιδηρόδρομο σε συνεχή απαξίωση καθώς οδηγούν σε καθυστερήσεις και ματαιώσεις δρομολογίων.

Πατώντας πάνω σε αυτό το κενό που η ίδια δημιούργησε, η κυβέρνηση Μητσοτάκη ήρθε την περασμένη εβδομάδα (9/2) και ανακοίνωσε ότι ξεκινούν διαγωνισμοί Σύμπραξης Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), για την ανάταξη και συντήρηση του σιδηροδρόμου στη Βόρεια Ελλάδα με παρεμβάσεις σε μήκος 481,8 χιλιομέτρων (Σιδ. Σταθμός Στρυμώνα - Σ.Σ. Αλεξανδρούπολης, Σ.Σ. Πλατέως έως Σ.Σ. Ν. Καύκασος και Μεσονήσι - Σ.Σ. Φλώρινας) και ανακαίνιση κτιρίων σε 20 σταθμούς. Το συνολικό κόστος του έργου, που θα αναλάβουν ιδιώτες, είναι 300 εκατομμύρια, εκ των οποίων 220 εκ. δημόσιοι πόροι και 80 από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Πώς γίνεται να ξεκινά τέτοια διαδικασία, ενώ δεν υπάρχει καν η υποχρεωτική σύμβαση με τον ΟΣΕ και παραπέμπεται η Ελλάδα δικαστικά; Από το υπουργείο Υποδομών, πάντως, δεν εκφράζεται κάποια ανησυχία, αναφέρεται ότι έχει ετοιμαστεί σύμβαση που τελεί υπό την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και θα είναι έτοιμη πριν φτάσει η υπόθεση στο Δικαστήριο. Χαρακτηρίζεται δε η όλη εκκρ εμότητα «τυπικό θέμα» και δηλώνεται ότι ο ΟΣΕ θα διαχειρίζεται το ΣΔΙΤ, αν και στην ανακοίνωση της 9/2/23 αναφερόταν ότι οι διαγωνισμοί ξεκινούν από το υπουργείο Υποδομών.

www.ethnos.gr - Μαρία Λιλιοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου