Τις τελευταίες ημέρες για άλλη μια φορά οι μηχανοδηγοί, αλλά και οι σιδηροδρομικοί συνολικά, ζήσαμε τα αποτελέσματα της πολιτικής διάλυσης και απαξίωσης του σιδηροδρόμου. Σημαντικά προβλήματα και πάλι έκαναν την εμφάνιση τους στην υποδομή –παρά τα
περιορισμένα δρομολόγια- (Κατάρρευση ΤΧ1, διακοπή ηλεκτροκίνησης λόγω πτώσεων δέντρων στην Βόρεια Ελλάδα, καταργήσεις δρομολογίων) αλλά και στο τροχαίο υλικό, με κορυφαίο το video που κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο από επιβάτη, όπου συρμός Desiro φαινόταν να κυκλοφορεί στον Προαστιακό Αθήνας με την πόρτα ορθάνοικτη και με τον συρμό να μην εμφανίζει καμία ένδειξη στον μηχανοδηγό για αυτήν την αστοχία!Τα προβλήματα παραμένουν και καλούμαστε να εργαστούμε κάτω από αντίξοες συνθήκες για να κρατήσουμε τον σιδηρόδρομο όρθιο, την ώρα μάλιστα που η υπο-χρηματοδότηση του κυριαρχεί.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σύμφωνα με πληροφορίες στην Ηellenic Train οφείλεται ολόκληρη η χρήση του 2022, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν έχει καταβληθεί ούτε η πενιχρή ενίσχυση για την περίοδο COVID ! (περίπου 4 εκ Ευρώ, την ώρα που ανταγωνιστικά μέσα του σιδηροδρόμου έλαβαν από την Πολιτεία, εικοσαπλάσιες –πενηνταπλάσιες επιδοτήσεις).
Αναρωτιόμαστε πραγματικά, πως κάποιοι περιμένουν επενδύσεις στον σιδηρόδρομο σε τροχαίο υλικό, υποδομή και εγκαταστάσεις , όταν δεν καταβάλλονται τα προβλεπόμενα από το Κράτος, ενώ η χρηματοδότηση αξιοποιείται συνήθως ως εργαλείο πίεσης για ρουσφέτια (τοποθετήσεις κτλπ).
Τα σημαντικότερα προβλήματα
1. Στον Προαστιακό Αθήνας – εκτός των γνωστών προβλημάτων- εδώ και ένα μήνα έχει καταρρεύσει η Τηλεδιοίκηση μεταξύ Κάντζας – Δουκίσης Πλακεντίας, ενώ καθημερινά δίνονται εντολές στους μηχανοδηγούς για υπερβάσεις κόκκινων φωτοσημάτων.
2. Μεταξύ Λάρισας – Παλαιοφάρσαλου, όπου ο ΟΣΕ έχει προβλέψει ταχύτητες 140 χλμ και χωρίς να λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, παρουσιάζονται καθημερινά προβλήματα στην φωτοσήμανση.
3. Στον Προαστιακό Πάτρας, δεν λειτουργεί εδώ και 20 μέρες ο Νότιος Κλάδος προς Κάτω Αχαΐα, με τους εμπλεκόμενους φορείς να ρίχνουν το φταίξιμο ο ένας στον άλλο (ΟΣΕ σε Hellenic και το αντίστροφο).
4. ΩΣΤΟΣΟ η Hellenic Train με νέα επιστολή της (Αρ. Πρωτ 603898/14.6.2023) γνωστοποίησε επίσημα στον ΟΣΕ και την ΡΑΣ ότι οι συρμοί Desiro αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα στους τροχούς λόγω της έλλειψης συντήρησης της υποδομής. Αποτέλεσμα της διαμορφωθείσας κατάστασης είναι να παραμένει η εδώ και 2 χρόνια ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ μετεπιβίβαση στον σταθμό Ρέντη προς και από τον Πειραιά, καθώς και η δρομολόγηση συρμών Rail Bus στην διαδρομή Κάντζα- Λιόσια. Αντίστοιχα και επειδή συρμοί ΔΕΝ υπάρχουν, επανήλθαν τα ΜΑΝ στον Προαστιακό Θεσσαλονίκης – Λάρισας, με συρμούς που επέστρεψαν από το μηχανοστάσιο Αλεξανδρούπολης στο ΜΘ!
5. Στην Αλεξανδρούπολη ΔΕΝ λειτουργεί η γραμμή προς Ορμένιο, ενώ μετά το Διδυμότειχο έχει τοποθετηθεί βραδυπορία 40 χλμ λόγω κατάστασης της υποδομής, ενώ σημαντικά προβλήματα υπάρχουν στα ΑΣΙΔ.
6. Οι γραμμές προς Φλώρινα και Δράμα παραμένουν κλειστές καθώς υπάρχουν σημαντικά προβλήματα με τις επικοινωνίες, την φύλαξη των ΑΣΙΔ και την βλάστηση, ενώ δεν έχει δοθεί διαβεβαίωση για την επιθεώρηση γεφυρών.
7. Στην γραμμή προς Ειδομένη όπως και στην είσοδο του ΘΝ υπάρχουν σημαντικά προβλήματα με την βλάστηση, ενώ η Hellenic χρησιμοποιεί MLW και μέχρι να επιδιορθωθεί η κατάσταση.
8. Στην γραμμή Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλο δεν έχουν επανέλθει για άγνωστο λόγο τα τοπικά δρομολόγια, όπως και στην γραμμή Λιανοκλάδι – Στυλίδα.
9. Οι φορητές συσκευές GSMR χρησιμοποιούνται μόνο στον Προαστιακό Αθήνας μετά την συμφωνία του Σωματείου μας με την Ηellenic, ενώ δεν έχει επεκταθεί η χρήση τους σε άλλες γραμμές όπου λειτουργεί το σύστημα γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμες συσκευές και η εταιρεία βρίσκεται σε αναζήτηση για την αγορά νέων. Τα on board συστήματα GSMR, δεν έχουν εγκατασταθεί σε Desiro και H/A και παραμένει άγνωστο πότε θα εγκατασταθούν – πιστοποιηθούν καθώς το τροχαίο υλικό ανήκει στην ΓΑΙΑΟΣΕ και εποινικιάζεται από την Hellenic Train.
Σε αυτό το περιβάλλον υπήρξε η απαίτηση-πίεση, για δρομολόγηση περσότερων τρένων και αύξηση των ταχυτήτων από τους μηχανοδηγούς!
Την ίδια ώρα που υπάρχει αυτή η πίεση, πληροφορηθήκαμε ότι υπέβαλε την παραίτηση του ο αντικαταστάτης του επικεφαλής της Δομής Ασφάλειας στην Διευθυνση Ασφάλειας της Hellenic, διαμαρτυρόμενος για την υποστελέχωση της. Στην ίδια Διεύθυνση, ο προηγούμενος επικεφαλής, είχε υποστεί βαρύ εγκεφαλικό τον περασμένο Δεκέμβρη.
Το Σωματείο μας εκφράζει συνεχώς και δημόσια, την σοβαρή του ανησυχία για την διαμορφωθείσα κατάσταση στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.
Σύμμαχος στην προσπάθεια μας και στον αγώνα μας για ασφάλεια στις Μεταφορές και την Εργασία είναι η Ελληνική Κοινωνία, η οποία εμπιστεύεται τους μηχανοδηγούς γιατί το Σωματείο μας ΑΠΕΔΕΙΞΕ τα αποτελέσματα της πολιτικής εγκατάλειψης του σιδηροδρόμου, πολιτικής που οδήγησε στο δυστύχημα – έγκλημα στα Τέμπη.
Αρωγός στην προσπάθεια μας η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Σωματείων Μηχανοδηγών που βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με το Σωματείο μας παρακολουθώντας στενά την κατάσταση και παρεμβαίνοντας υπέρ των θέσεων μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Όπως πληροφορηθήκαμε στις συναντήσεις του Σωματείου μας με την DG MOVE στις Βρυξέλλες και το κλιμάκιο της ERA που είχε επισκεφθεί την Αθήνα πρόσφατα, υπάρχει το σοβαρό ενδεχόμενο η χώρα μας να παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την εν γένει κατάσταση των σιδηροδρόμων.
Χωρίς επενδύσεις και χρηματοδότηση η ανάπτυξη και η ασφάλεια στον σιδηρόδρομο θα εξακολουθούν να αποτελούν ζητούμενο.
Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και την πορεία των χρονοδιαγραμμάτων στα έργα καλούμε όλους τους μηχανοδηγούς σε ετοιμότητα καθώς και να καταθέτουν συνεχώς ΓΡΑΠΤΩΣ τα προβλήματα που εντοπίζουν σε υποδομή και τροχαίο υλικό καθώς και στην άμεση κοινοποίηση των αναφορών στο Σωματείο μας.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου μας θα συνεδριάσει στις 7 Ιουλίου στην Θεσσαλονίκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου