Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου 2023

Έρχεται επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης με την Hellenic Train: Τι είπε ο ΓΓ του υπουργείου Μεταφορών

 Τη διεξαγωγή συζητήσεων με το ιταλικό δημόσιο για την επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Hellenic Train, η οποία λειτουργεί

τον ελληνικό σιδηρόδρομο αποκάλυψε ο γενικός γραμματέας του υπουργειου Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράςμιλώντας στο πρώτο συνέδριο του Υπερταμείου, το οποίο διεξάγεται σήμερα, Τρίτη.

«Συζήτηση για επανεξέταση της συμφωνίας»

Σύμφωνα με τον ίδιο, ένα από τα μεγάλα προβλήματα του σιδηροδρομου αποτελεί το γεγονός ότι η παρούσα κατάσταση αποτυπώνει ένα μονοπώλιο, το οποίο επιβλήθηκε μέσα από τη συγκεκριμένη συμφωνία. Ανέφερε ότι ο σιδηρόδρομος παραχωρήθηκε σε μια δημόσια ιταλική εταιρία έναντι ενός αντιτίμου μικρότερου από την επιδότηση που πληρώνει το Ελληνικό Δημόσιο κάθε χρόνο για την εκτέλεση των άγονων δρομολογίων: «Αρα εδώ υπάρχει μια μεγάλη συζήτηση όχι με την ιταλική εταιρία, αλλά με το ιταλικό δημόσιο ώστε να μπορέσουμε να επεναξετάσουμε τους όρους αυτής της συμφωνίας ώστε αυτή να είναι ωφέλιμη καταρχήν για τον σιδηρόδρομο και κατ' επέκταση για την ίδια την εταιρία διότι ένας επενδυτής θέλει ανάπτυξη, να μπορεί να έχει προοπτική ότι θα αυξηθούν τα έσοδά του», επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Προσέθεσε ότι το πρώτο πράγμα που πρέπει να εξασφαλιστεί είναι ένα υγιές σιδηροδρομικό περιβάλλον για τις εταιρίες, δημόσιες και ιδιωτικές, ώστε ο πολίτης να έχει αξιόπιστες υπηρεσίες και ο επενδυτής να θεωρεί ότι επενδύει σε ένα μέσο που έχει την προσδοκία να καταστεί ανταγωνιστικό.

Η επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης δεν είναι η πρώτη φορά που ακούγεται στη δημόσια σφαίρα. Λίγο μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκηςείχε επισημάνει σε τηλεοπτική του συνέντευξη ότι θα συζητούσε το ζήτημα με την Ιταλίδα πρωθυπουργό ώστε να βρεθεί ένα «νέο πλαίσιο όπου και τα δύο μέρη θα επενδύσουν στο σιδηρόδρομο αυτά που του αξίζουν»

«Θα καθίσουμε κάτω με τη Hellenic Train και θα καθίσουμε κάτω και με την ιταλική κυβέρνηση και θα πετύχουμε μία καλύτερη συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να επενδύσουμε στον Ελληνικό σιδηρόδρομο και οι δύο», είχε σημειώσει προσθέτοντας μάλιστα ότι στόχος θα ήταν η Hellenic Train να φέρνει τα καλύτερα τρένα της «και όχι τα «σαπάκια» ενδεχομένως τα οποία αποσύρει από την Ιταλία».

Βεβαίως στους μήνες που ακολούθησαν ο ελληνικός σιδηρόδρομος υπέστη ένα ακόμα βαρύτατο πλήγμα καθώς στην πολύνεκρη τραγωδία των Τεμπών, ήρθαν να προστεθούν και οι απώλειες της κακοκαιρίας «Ντάνιελ», οι οποίες άφησαν έκτοτε τη χώρα πρακτικά χωρίς σιδηρόδρομο αφού έχει διακοπεί ακόμα και η σύνδεση στο βασικό άξονα μεταξύ Αθήνας και Θεσαλονίκης.

Η επανεκκίνηση

Στο μεταξύ σε περίπου δέκα ημέρες αναμένεται να επανεκκινήσουν τα εμπορευματικά δρομολόγια του σιδηροδρόμου που θα συνδέσουν την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη ύστερα από τη νέα πολύμηνη διακοπή εξαιτίας της καταστροφής του δικτύου. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν στις 15 Δεκεμβρίου ή ενδεχομένως και στις 10 εφόσον έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες εργασίες.

Από την πλευρά του ο κ. Ξιφαράς επεσήμανε ότι αυτή την περίοδο γίνεται μεγάλη προσπάθεια ώστε τις επομενες μέρες να αποκατασταθεί μία υποτυπώδης λειτουργία με μονή γραμμή και χαμηλές ταχύτητες για τα εμπορευματικά τρένα. Υστερα από την πάροδο των πρώτων 10 ημερών, την εμφάνισή τους στις ράγες θα κάνουν και λίγα επιβατικά τρένα προκειμένου «να καλυφθεί ένα μέρος της κίνησης της περιόδου των εορτών», όπως ανέφερε.

Ο γ.γ. του υπουργείου επανέλαβε ότι στο σχεδιασμό εντάσσεται και η ολοκλήρωση περίπου 530 προσλήψεων στον ΟΣΕ, οι οποίες έχουν εγκριθεί από το 2021, αλλά ακόμα δεν έχουν υλοποιηθεί. Στόχος εκτός της ενίσχυσης του Οργανισμού με προσωπικό είναι να μη χαθεί περαιτέρω τεχνογνωσία καθώς επί τουλάχιστον μία 15ετία αποχωρούσαν συνταξιοδοτούμενα εκατοντάδες στελέχη του σιδηροδρόμου χωρίς αυτή η τεχνογνωσία να μεταφέρεται σε επόμενες γενιές με αποτέλεσμα να χάνεται.

www.ethnos.gr -Μαρια Λιλιοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου