Ειδικότερα:
Εργασίες εκχόρτωσης και κοπής δέντρων πλησίον της σιδηροδρομικής υποδομής / βλάστηση
Στη σχετική με το θέμα επικοινωνία με τον ΔΥ η ΡΑΣ (ζήτησε την άμεση λήψη μέτρων και ενεργειών, με την εκτέλεση εργασιών εκχόρτωσης και κοπής δέντρων πλησίον της σιδηροδρομικής υποδομής, για την αντιμετώπιση του θέματος της βλάστησης που δημιουργεί προβλήματα ασφάλειας στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Σύμφωνα με το ΔΥ υπάρχουν δύο (2) συμφωνίες-πλαίσιο (Κεντρικής & Νοτίου Ελλάδας και Μακεδονίας – Θράκης), οι οποίες βρίσκονται στο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας για μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να έχει επιτευχθεί έως σήμερα η ανάθεση και η συμβασιοποίησή τους.
Επίσης, υπάρχουν εργολαβίες εκχορτώσεων σε τμήματα της γραμμής, που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η ΡΑΣ επισήμανε ότι η διαδικασία ανάθεσης τόσο των συμφωνιών-πλαίσιο όσο και των εργολαβιών/συμβάσεων, εξελίσσεται με ρυθμό βραδύτερο από τον αναμενόμενο, δείγμα μη ορθού προγραμματισμού από πλευράς του ΟΣΕ.
Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, εντός της αντιπυρικής περιόδου 2024, θα έπρεπε οι εργολαβίες εκχορτώσεων να βρίσκονται ήδη στο στάδιο της υλοποίησης, κάτι το οποίο δεν έχει επιτευχθεί, όπως προαναφέρθηκε.
Για την άμεση λήψη μέτρων ιδίως στις περιοχές με έντονη βλάστηση, ο ΔΥ ανέφερε ότι «προβαίνει και με ίδια μέσα, στο μέτρο του δυνατού, σε ενέργειες για την αντιμετώπιση της βλάστησης». Η ΡΑΣ έχει ζητήσει άμεση ενημέρωση για τον προγραμματισμό των εργασιών εκχόρτωσης/κοπής δέντρων ανά τμήμα γραμμής, με ίδια μέσα, καθώς και για τη διαθεσιμότητα προσωπικού για την εκτέλεση των εργασιών αυτών. Εκκρεμεί η ενημέρωση από τον ΔΥ.
Ενδείξεις φωτοσημάτων
Η ΡΑΣ, σε σχετικό έγγραφό της αναφέρει ότι φωτοσήματα του σιδηροδρομικού δικτύου (γίνεται αναλυτική αναφορά σε κάθε συμβάν στο εν λόγω έγγραφο) αλλάζουν ένδειξη χρώματος ή παρουσιάζουν λανθασμένη ένδειξη χρώματος.
Ζήτησε από τον ΔΥ την αποστολή στη ΡΑΣ και τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ των πορισμάτων εσωτερικής διερεύνησης των συγκεκριμένων περιστατικών, σε εφαρμογή της σχετικής διαδικασίας του οικείου Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας (ΣΔΑ).
Υπενθύμισε στον ΔΥ ότι στις εν λόγω εκθέσεις αναμένεται να προσδιορίζονται και να αναλύονται οι βαθύτερες αιτίες που προκάλεσαν τα συμβάντα, και να προτείνονται μέτρα/συστάσεις για την αποφυγή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον.
Επίσης, στο πλαίσιο της άσκησης των εποπτικών δραστηριοτήτων της ΡΑΣ και με γνώμονα την ασφάλεια της κυκλοφορίας, ζήτησε ενημέρωση το συντομότερο δυνατόν σχετικά με μέτρα/ενέργειες στις οποίες ο ΔΥ έχει ήδη προβεί ή σκοπεύει να προβεί για την αποτροπή τέτοιων περιστατικών.
Αναμένονται τα πορίσματα, καθώς και τα μέτρα αντιμετώπισης του ζητήματος. Επίσης, ζήτησε από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ να εξετάσει τα συμβάντα που αναφέρονται στο σχετ.1, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 42 του ν.5014/2023 (Α’ 14), προκειμένου να αποφασίσει τη διερεύνηση ή όχι των συμβάντων αυτών
Τηλεδιοίκηση μεταξύ Αθηνών – Θεσσαλονίκης
Η ΡΑΣ, με σχετικό έγγραφό της ζήτησε από τον ΔΥ ενημέρωση για την τρέχουσα κατάσταση λειτουργίας της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης στο τμήμα υποδομής ΛεπτοκαρυάςΛιτοχώρου.
Σημειώνεται ότι πρώτη φορά περιήλθε εις γνώση της Αρχής ότι η τηλεδιοίκηση στο τμήμα υποδομής μεταξύ Λεπτοκαρυάς – Λιτοχώρου παρουσίαζε προβλήματα.
Επίσης, ζήτησε ενημέρωση για τυχόν μέτρα/ενέργειες στις οποίες έχει ήδη προβεί ή σκοπεύει να προβεί ο ΔΥ για την εξασφάλιση της ασφάλειας της κυκλοφορίας στο προαναφερθέν τμήμα υποδομής. Αναμένεται η απάντηση του ΔΥ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου