Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2025

Έκαναν «αρχηγό» του ΟΣΕ καταδικασμένο για απάτη και ηθική αυτουργία σε πλαστογραφία εις βάρος του Οργανισμού

 Οι Data Journalists αποκαλύπτουν την απόφαση 777/2021 του Πενταμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Αθηνών που επικύρωσε την ενοχή του Βασίλη Βελαώρα

Τα ασυμβίβαστα και τα παράλογα της διαδρομής του επικεφαλής της γαλάζιας συνδικαλιστικής
παράταξης ΔΑΚΕ, στον ΟΣΕ.

  • Ήταν «δεξί χέρι» του Παναγιώτη Τερεζάκη με γραφείο μεσοτοιχία και διορίστηκε μέλος της Επιτροπής Τερεζάκη για το πόρισμα του εγκλήματος των Τεμπών.
  • Πριν συμβούν τα Τέμπη, περισσότερες φορές συναντούσε εκείνος τον υπουργό Κ. Αχ. Καραμανλή παρά η τότε διοίκηση του ΟΣΕ.
  • Είναι Προϊστάμενος Επιθεώρησης Περιφέρειας Αθηνών, Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) και Κορίνθου.
  • Τον Δεκέμβριο του 2024 εκλέχθηκε εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ.
  • Είναι πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ (ΣΕΟ) και από τις 22 Σεπτεμβρίου 2025, εκλεγμένος Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ)…

…αλλά καταδικάστηκε το 2021 από το Εφετείο Αθηνών σε φυλάκιση τριών ετών με αναστολή για απάτη και ηθική αυτουργία σε πλαστογραφία εις βάρος του Οργανισμού!

Τα αδικήματα είχαν διαπραχθεί μεταξύ των ετών 2004 και 2007 και είχαν ως αποτέλεσμα να κάνουν φτερά 220.000 ευρώ.

Του Άρη Χατζηγεωργίου

Η αριστεία στο απόγειό της. Καταδίκη φυλάκισης τριών ετών με αναστολή για απάτη και ηθική αυτουργία σε πλαστογραφία με απόφαση του Εφετείου Αθηνών, βαραίνει εδώ και τέσσερα χρόνια ένα πρόσωπο κλειδί του ελληνικού σιδηροδρόμου.


Πρόκειται για τον επικεφαλής της γαλάζιας συνδικαλιστικής παράταξης ΔΑΚΕ στον ΟΣΕ, Βασίλη Βελαώρα, ο οποίος, παρά την βαριά καταδίκη για πράξεις εις βάρος του Οργανισμού η οποία του επιβλήθηκε το 2021, κατάφερε στα χρόνια που ακολούθησαν να συσσωρεύσει στο πρόσωπό του τις εξής ιδιότητες:


Είναι Προϊστάμενος Επιθεώρησης Περιφέρειας Αθηνών, Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) και Κορίνθου. Δηλαδή διευθύνει την πιο μεγάλη Επιθεώρηση της χώρας με την περισσότερη επιβατική κίνηση, εποπτεύει εκατοντάδες υπαλλήλους σε κρίσιμες ειδικότητες (σταθμάρχες, τεχνικοί, κλειδούχοι κλπ) και διαχειρίζεται τα αντίστοιχα κονδύλια.

Υπήρξε μέλος της πενταμελούς Επιτροπής που ορίστηκε στον ΟΣΕ τον Νοέμβριο του 2023, από τον τότε Διευθύνοντα Σύμβουλο Παναγιώτη Τερεζάκη προκειμένου να συντάξει πόρισμα για το έγκλημα των Τεμπών. Το πόρισμα εκδόθηκε τον Αύγουστο του 2024 και αποδίδει το δυστύχημα αποκλειστικά στα λάθη του σταθμάρχη της Λάρισας και των νεκρών μηχανοδηγών της αμαξοστοιχίας Ιντερσίτι 62. Πρόεδρος εκείνης της Επιτροπής ήταν ο Ευάγγελος Χριστογιάννης που ανέλαβε πρόσφατα Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του νέου ΟΣΕ μετά την απομάκρυνση Τερεζάκη.

Τον Δεκέμβριο του 2024 έδωσε μάχη και εξελέγη εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ. Παραιτήθηκε μετά από λίγες ημέρες χωρίς να δώσει πειστική εξήγηση, με την δικαιολογία ότι τότε ψηφίστηκε ο νόμος για τον νέο ΟΣΕ και θα άλλαζε η διοίκηση. Όμως το ΔΣ του νέου ΟΣΕ ορίστηκε μετά από εννέα ολόκληρους μήνες και στο διάστημα αυτό, απλώς λαμβάνονταν αποφάσεις ερήμην των εργαζομένων.

Ήταν «δεξί χέρι» του τέως Διευθύνοντος Συμβούλου Παναγιώτη Τερεζάκη που ανέλαβε μετά τα Τέμπη, έχοντας και γραφείο δίπλα ακριβώς στο δικό του.

Τακτικός συνομιλητής με την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Πριν συμβεί το δυστύχημα στα Τέμπη, περισσότερες φορές συναντούσε εκείνος τον υπουργό Κ. Αχ. Καραμανλή παρά η τότε διοίκηση του ΟΣΕ. Για το σωματείο των μηχανοδηγών που έστελνε εξώδικα προειδοποιώντας για δυστύχημα, δεν βρέθηκε ποτέ χρόνος για συνάντηση.

Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ (ΣΕΟ), του πολυπληθέστερου στον σιδηρόδρομο.

Εδώ και λίγες ημέρες, από τις 22 Σεπτεμβρίου 2025, εξελέγη και Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) η οποία πλέον εκπροσωπεί σε δεύτερο βαθμό και τα σωματεία των εργαζομένων στο Μετρό Αθηνών και Θεσσαλονίκης και εκείνων του τραμ.

Οι Data Journalists αποκαλύπτουν σήμερα την απόφαση 777/2021 του Πενταμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Αθηνών που επικύρωσε την ενοχή του Β. Βελαώρα. Πρωτόδικα η υπόθεση είχε κριθεί το 2019 ενώ τα αδικήματα εις βάρος του ΟΣΕ είχαν διαπραχθεί πολλά χρόνια νωρίτερα, μεταξύ των ετών 2004 και 2007. Είναι εντυπωσιακή η άγνοια που δήλωσαν στον υπογράφοντα σχετικά με την ύπαρξη της απόφασης, δεκάδες υπάλληλοι του ΟΣΕ ακόμη και υψηλόβαθμα στελέχη που υπηρέτησαν τον οργανισμό.







Μοιάζει προφανές ότι η δικαστική απόφαση καταχωνιάστηκε σε κάποιο συρτάρι και ουδέποτε αποτέλεσε αντικείμενο αξιολόγησης από μια διοίκηση και κυρίως, μια κυβέρνηση που υποτίθεται ότι είναι αναφανδόν υπέρ της αξιολόγησης των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα. Το ίδιο προφανές είναι ότι σε υψηλότατο επίπεδο, η καταδίκη του αρχισυνδικαλιστή της γαλάζιας ΔΑΚΕ όχι μόνον ήταν γνωστή αλλά μετατράπηκε σε χρήσιμο εργαλείο. Θεωρητικά, ένας συνδικαλιστής εκλέγεται για να εκπροσωπεί τους συναδέλφους του και να διαπραγματεύεται με την διοίκηση και την κυβέρνηση, χωρίς να αποφεύγει τις συγκρούσεις. Πώς, όμως, κάποιος να συγκρουστεί και πώς να πιέσει όταν η «αντίπαλη πλευρά» γνωρίζει ότι έχει απέναντί της έναν καταδικασμένο για απάτη και ηθική αυτουργία σε πλαστογραφία, αδικήματα βαρύτατα που στο Δημόσιο μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε οριστική παύση;

Από την άλλη πλευρά, είναι προφανές ότι η θέση του Β. Βελαώρα ισχυροποιήθηκε περαιτέρω μετά το δυστύχημα των Τεμπών. Το αποδεικνύει και μόνο του το γεγονός ότι επελέγη να είναι ένας από τους συντάκτες του εσωτερικού πορίσματος του ΟΣΕ για το δυστύχημα. Το πόρισμα ακολούθησε πιστά το κυβερνητικό αφήγημα περί ανθρώπινου λάθους, περιορισμένο μάλιστα στους πιο εύκολους στόχους, τον σταθμάρχη της Λάρισας και τους μηχανοδηγούς που είχαν ήδη χάσει την ζωή τους, χωρίς να εμπλέκουν άλλα πρόσωπα που θα μπορούσαν να έχουν εικόνα για την κατάσταση που επικρατούσε το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023. Το πόρισμα αυτό θα συζητηθεί και στην επικείμενη δίκη για τα Τέμπη όπου θα κονταροχτυπηθούν ενώπιον της Δικαιοσύνης αντικρουόμενες απόψεις και συμφέροντα. Ποιος θα διαφυλάξει εκεί, άραγε, το κύρος του ΟΣΕ όταν βγει κάποιος και πει ότι συντάκτης του πορίσματος βαρύνεται με ποινικά αδικήματα;

Όποτε η κυβέρνηση μιλάει για τα Τέμπη, είτε περιορίζεται εντελώς στο ανθρώπινο λάθος, είτε παραδέχεται απλώς ότι ευθύνονται και οι «παθογένειες του Δημοσίου». Τι είναι, όμως, αυτές οι «παθογένειες»; Πού γεννήθηκαν, πώς καλλιεργήθηκαν και ποιος επιτρέπει ακόμη να υπάρχουν; Φταίει η έλλειψη αξιολόγησης; Η ατιμωρησία; Οι ελεγχόμενοι που είναι ταυτόχρονα και ελεγκτές; Τα «προνόμια των συνδικαλιστών», όπως έλεγε η Νέα Δημοκρατία, τις εποχές που η γαλάζια ΔΑΚΕ δεν κυριαρχούσε; Η περίπτωση του Β. Βελαώρα μοιάζει με πραγματική προσωποποίηση των παθογενειών του Δημοσίου. Και η Νέα Δημοκρατία έχει την πλήρη ευθύνη για αυτό.

Ο Κωστής Χατζηδάκης και τα «δικά τους παιδιά»

Παραδόξως, την ευθύνη της Νέας Δημοκρατίας για τον καταδικασμένο που παραμένει «πρόσωπο-κλειδί» για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, αναδεικνύει με τον τρόπο του ο αντιπρόεδρος του κόμματος-αντιπρόεδρος και της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης. Στον προσωπικό του ιστότοπο (https://khatzidakis.gr/), ο κ.Χατζηδάκης διατηρεί αναρτημένη μια συνέντευξη που έδωσε λίγο μετά τα Τέμπη, στις 2 Απριλίου 2023. Ο κ. Χατζηδάκης επικαλείται εκεί την εμπειρία του από την εποχή που διορίστηκε υπουργός Μεταφορών, τον Σεπτέμβριο του 2007 μιλώντας για τις αμαρτίες, τα σκάνδαλα ακόμα και «τα δικά τους παιδιά» που βρήκε μπροστά του στον ΟΣΕ. Τονίζει, μάλιστα, ότι τον σόκαραν «τα σκάνδαλα διαφθοράς συνδυαστικά και με την ασφάλεια του σιδηροδρόμου».


Την εποχή εκείνη, ο ελληνικός σιδηρόδρομος συγκλονιζόταν από δύο σκάνδαλα στα οποία πρωταγωνιστούσαν στελέχη της ΔΑΚΕ. Το ένα αφορούσε τα «μαύρα βαγόνια» με αδήλωτα φορτία και το άλλο την πώληση σκραπ (παλιοσίδερα) του ΟΣΕ. Βασικός χειριστής στο σκάνδαλο με τα παλιοσίδερα, σύμφωνα με την δικαστική απόφαση που αποκαλύπτουμε σήμερα, ήταν ο Β. Βελαώρας. Η απόφαση είχε βγει από το 2021 αλλά στην συνέντευξη που παραχωρεί ο Κ. Χατζηδάκης τον Απρίλιο του 2023 αναφέρει:

“Πριν παρουσιάσω το πρόγραμμα της εξυγίανσης την άνοιξη του 2008 προέκυψε το σκάνδαλο του σκραπ. Το Σκραπ είναι τα παλιοσίδερα του ΟΣΕ και η σύμβαση αφορούσε το πώς, σε ποιους και με ποιους όρους διατίθενται τα παλιοσίδερα του ΟΣΕ. Μόλις λοιπόν υπεγράφη η σύμβαση, κάποιοι επιτήδειοι άφησαν την τελευταία σελίδα όπως ήταν μεταξύ του ΟΣΕ και του αντισυμβαλλομένου και για δικούς τους λόγους- προφανώς για να κερδίσουν οι ίδιοι λεφτά- άλλαξαν το περιεχόμενο των πρώτων σελίδων. Πήραν την σύμβαση από κάποιο ντουλάπι, κράτησαν την τελευταία σελίδα και επενέβησαν στις άλλες. Έγινε ΕΔΕ, έστειλα το θέμα στη δικαιοσύνη και μεταξύ των εμπλεκομένων ήταν και ένας συνδικαλιστής προσκείμενος στη Νέα Δημοκρατία. Δεν έκανα πίσω προφανώς, γιατί όπως είπα αργότερα και στη Βουλή, δεν μπήκα στην πολιτική για να καλύπτω κλέφτες».


Άραγε, δεν ήξερε ο κ. Χατζηδάκης ότι ο συγκεκριμένος συνδικαλιστής παρέμενε στον ΟΣΕ και είχε πλέον βρεθεί σε θέσεις-κλειδιά; Θεωρεί άραγε ότι οι ενέργειές του δικαιώθηκαν από την στιγμή που τα πρόσωπα που εκείνος έστειλε στην Δικαιοσύνη, έφτασαν να συντάσσουν το πόρισμα για τα Τέμπη;


Η απόφαση 777/2021 του Πενταμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Αθηνών – Πώς έκαναν φτερά 220.000 ευρώ

Ας δούμε όμως πώς περιγράφει το σκάνδαλο με το σκραπ του ΟΣΕ, η δικαστική απόφαση, με βάση το περιεχόμενό της που αποκαλύπτουν οι Data Journalists:

– Η απόφαση του Εφετείου εκδόθηκε τον Ιούλιο του 2021, ενώ η πρωτόδικη είχε εκδοθεί δύο χρόνια νωρίτερα.

– Οι πράξεις που εξετάστηκαν ήταν «απάτη από κοινού και κατ’ εξακολούθηση άνω των 150.000 ευρώ» και «ηθική αυτουργία σε πλαστογραφία άνω των 150.000 ευρώ» εις βάρος του ΟΣΕ.

– Στην δίκη εκπροσωπήθηκε και ο ΟΣΕ με δικηγόρο τον Βασίλη Κατσαφάδο, «όπως και πρωτοδίκως», αφού δικαιούταν κατά τον αστικό κώδικα «σε χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης που υπέστη από τον αντίκτυπο που είχαν στην αξιοπιστία και το κύρος των οργάνων του, οι εκδικαζόμενες αξιόποινες πράξεις».

– Τόπος του εγκλήματος ήταν η ΕΔΙΣΥ (Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής) που λειτούργησε στο διάστημα 2004-2007 ως θυγατρική του ΟΣΕ, αρμόδια για την λειτουργία, διαχείριση και εκμετάλλευση της σιδηροδρομικής υποδομής. Η ΕΔΙΣΥ προέβαινε και στην εκποίηση του άχρηστου υλικού των σιδηροδρόμων (ΣΚΡΑΠ), όπως παλιά βαγόνια, και γενικότερα υλικό από σίδερο που δεν ήταν πλέον σε χρήση και παρέμενε εγκατελειμμένο σε διάφορα σημεία (σσ όπως συμβαίνει και σήμερα). Η εκποίηση γινόταν με πλειοδοτικό διαγωνισμό, ανοικτό και δημόσιο για μεγάλες ποσότητες, πρόχειρο για μικρότερες.

–  Οι κατά τόπους υπηρεσίες στην περιφέρεια των οποίων βρισκόταν το άχρηστο υλικό, εξέδιδαν Πρακτικό, προσδιόριζαν την ποσότητα και το είδος του σκραπ, και το έστελναν στο Τμήμα Ελέγχου Διακίνησης Υλικού (ΕΛΔΥ) που υπαγόταν στην Διεύθυνση Εφοδιασμού (ΔΕΦ)/Υπηρεσία Αποθηκών (ΥΑΠ) της ΕΔΙΣΥ. Ο Βασίλης Βελαώρας το 2007 ήταν προϊστάμενος του Τμήματος ΕΛΔΥ και Διεύθυνσης Εφοδιασμού/Υπηρεσίας Αποθηκών.

–  «Αποδείχθηκε ότι ο ανωτέρω κατηγορούμενος, εκμεταλλευόμενος την εργασιακή του θέση, που του παρείχε την δυνατότητα να ρυθμίζει αποκλειστικά τα θέματα εκποίησης των παραπάνω άχρηστων υλικών, προέβη κατά το επίδικο χρονικό διάστημα, σε διενέργεια πρόχειρων διαγωνισμών αντί των επιβεβλημένων ανοικτών και σε εκποίηση πολύ μεγαλύτερων ποσοτήτων άχρηστων υλικών από τις αναφερόμενες στην εκάστοτε προκήρυξη, με έγγραφα κατακύρωσης και συμβάσεις που νοθεύθηκαν με πολύ επιδέξιο τρόπο».

–  Η πλαστογραφία γινόταν ως εξής: Έλεγε στον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΔΙΣΥ ότι θα εκποιηθεί συγκεκριμένη ποσότητα άχρηστου υλικού και εκείνος συνέτασσε και υπέγραφε Εισηγητικό Σημείωμα Κατακύρωσης και Σύμβαση Εκποίησης υπέρ μιας εταιρείας που είχε τις σχετικές προϋποθέσεις. Τα στοιχεία όμως των υλικών αναγράφονταν στην πρώτη σελίδα των εγγράφων αυτών. Αυτή η πρώτη σελίδα αφαιρούνταν και στη θέση της έμπαινε άλλη πρώτη σελίδα με υλικά πολύ μεγαλύτερης ποσότητας και αξίας. Η πλαστογραφία αυτή γινόταν από άλλο υπάλληλο που ενεργούσε κατόπιν υποδείξεων και εντολών του καταδικασμένου. Η νοθευμένη σύμβαση κατέληγε στις υπηρεσίες για εκτέλεση με την υπογραφή του διευθύνοντος συμβούλου. «Αποτέλεσμα των ενεργειών αυτών ήταν η ψευδώς αναγραφόμενη τελική ποσότητα και αξία του εκποιούμενου υλικού αφενός να υπερβαίνει την δικαιοδοσία έγκρισης του διευθύνοντος συμβούλου (ο οποίος είχε ήδη υπογράψει) και να απαιτεί έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου, η οποία δεν υπήρχε. Ταυτόχρονα, ο πλειοδότης παραλάμβανε πολύ μεγαλύτερη ποσότητα από την αναγραφόμενη αλλά κατέβαλε στην ΕΔΙΣΥ το τίμημα που αντιστοιχούσε στην αρχική μικρή ποσότητα υλικού». Καταγράφονται 5 τέτοιες περιπτώσεις απάτης με σκοπό το «παράνομο περιουσιακό όφελος», που συνίσταται «στο αντίτιμο της επιπλέον κάθε φορά εκποιούμενης ποσότητας»:

–  Σε έγγραφο με ημερομηνία 25/5/2007, για εκποιούμενη ποσότητα σκραπ 200 τόνων με πρόχειρο διαγωνισμό, η ποσότητα άλλαξε στους 1200 τόνους που θα απαιτούσε ανοικτό διαγωνισμό και έγκριση από το Διοικητικό Συμβούλιο. Για την εκποίηση των υλικών, το Εργοστάσιο ΟΣΕ στον Πειραιά, είχε στείλει δυο έγγραφα παράδοσης 133,5 και 687,4 τόνων για την λογιστική τακτοποίηση στη Διεύθυνση Οικονομικών. Όμως, ο κατηγορούμενος έστειλε μόνο το ένα παραστατικό για την μικρή ποσότητα και απέκρυψε το άλλο. Έτσι, ο αγοραστής σκραπ πλήρωσε μόνο 6.676 ευρώ (για τους 133,5 τόνους) και η ΕΔΙΣΥ έχασε τα 34.368 ευρώ από την υπόλοιπη ποσότητα.

–  Με έγγραφο της 19/1/2007 για εκποίηση 200 τόνων, εκποιήθηκαν συνολικά 940,82 τόνοι. Το Εργοστάσιο έστειλε πρωτόκολλο παράδοσης για 940,82 τόνους και λογιστική τακτοποίηση αλλά εκείνος το αντικατέστησε με γραμμάτιο είσπραξης που αντιστοιχούσε σε 200 τόνους. Ο πλειοδότης πλήρωσε 11.600 ευρώ για τους 200 τόνους και το ποσό των 42.967,56 ευρώ για τους 740,82 έκανε φτερά.

–  Με έγγραφο της 20/4/2005 και έγκριση για εκποίηση 200 τόνων και ενώ δεν έπρεπε να προχωρήσει η εκποίηση στον συγκεκριμένο πλειοδότη καθώς δεν διέθετε άδεια διαχείρισης στερεών αποβλήτων, ο ΟΣΕ εισέπραξε 10.050 ευρώ (αξία των 200 τόνων) αλλά έχασε 30.941 ευρώ αφού είχαν πουληθεί ακόμη 618,82 τόνοι.

– Με έγγραφο κατακύρωσης της 13/11/2004 για 300 τόνους, εκδόθηκε μεν Δελτίο Αποστολής αξίας 16.333,15 ευρώ για 309,3 τόνους αλλά ο πλειοδότης παρέλαβε συνολικά 1.405,66 τόνους, οπότε χάθηκε ποσό 59.712,67 ευρώ που αντιστοιχεί στους υπόλοιπους 1096,32 τόνους.

– Με άλλη σύμβαση (9/5/2005) και ενώ είχε έγκριση για εκποίηση 2.000 τόνων, και εκποιήθηκαν συνολικά 2.193,78 τόνοι, ισχυρίστηκε ψευδώς ότι πουλήθηκαν μόνο 1.107,36 τόνοι με αποτέλεσμα να χαθούν 54.320 ευρώ που αντιστοιχούσαν στους υπόλοιπους 1.086,4 τόνους.

– «Αποτέλεσμα των ανωτέρω ενεργειών του ήταν να προσπορίσει στους ανωτέρω αναφερόμενους εργολάβους-πλειοδότες παράνομο οικονομικό όφελος που ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 220.509,23 ευρώ…». «Το γεγονός ότι ο κατηγορούμενος τέλεσε τις ως άνω πράξεις προκύπτει αναμφισβήτητα από τα αναγνωσθέντα πορίσματα της Επιτροπής Διερεύνησης Φακέλων Συμβάσεων Εκποίησης Άχρηστου Υλικού της ΕΔΙΣΥ και τις καταθέσεις των μαρτύρων κατηγορίας, Γενικού Διευθυντή Υποδομής του ΟΣΕ, Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών, του Προέδρου της ανωτέρω Επιτροπής και Γενικού Διευθυντή του ΟΣΕ από το 2007 έως το 2010, οι οποίες δεν αναιρούνται από άλλο αποδεικτικό στοιχείο».

– Ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε μεταξύ άλλων ότι δεν ισχύει η απώλεια των 34.368 ευρώ (περίπτωση 25/5/2007) επειδή ο ΟΣΕ εισέπραξε τον Ιούλιο του 2008 το ποσό των 37.500 ευρώ. Ο ισχυρισμός απερρίφθη διότι αυτό συνέβη πολύ μεταγενέστερα «και αφού είχαν αρχίσει οι έρευνες από τα αρμόδια όργανα για ατασθαλίες σε ζυγολόγια και είχε διαταχθεί η διενέργεια οικονομικών ελέγχων…»

–  Με βάση τα παραπάνω, η Εισαγγελέας πρότεινε να επιβληθεί φυλάκιση 3 ετών για απάτη και ακόμη 3 ετών για ηθική αυτουργία σε πλαστογραφία. Το Εφετείο τον καταδίκασε σε ποινή φυλάκισης 2 ετών για απάτη και ποινή φυλάκισης 2 ετών για ηθική αυτουργία σε πλαστογραφία και στα έξοδα της δίκης 500 ευρώ. Καθόρισε την συνολική ποινή φυλάκισης σε 3 έτη. Έδωσε παράλληλα αναστολή για την εκτέλεση της ποινής φυλάκισης επειδή, βάσει του Ποινικού του Μητρώου, έως τότε δεν είχε καταδικαστεί αμετάκλητα με ποινή άνω του ενός έτους και από «την έρευνα των περιστάσεων», «τον προηγούμενο βίο και χαρακτήρα», «την διαγωγή μετά την τέλεση των πράξεων, την μετάνοια που επέδειξε όπως και την προθυμία του να επανορθώσει τις συνέπειές τους», το δικαστήριο έκρινε ότι «η εκτέλεση της ποινής δεν είναι απαραίτητη για να τον αποτρέψει από την διάπραξη άλλων αξιόποινων πράξεων».

Ο κ. Βελαώρας αρνήθηκε να κάνει δήλωση ή σχολιασμό

Οι Data Journalists απευθύνθηκαν στον Β.Βελαώρα ο οποίος αρνήθηκε να προβεί σε κάποια δήλωση ή σχολιασμό. Σύμφωνα με πληροφορίες που δεν στάθηκε δυνατό να επιβεβαιωθούν, με την υπόθεση έχει ασχοληθεί και το Πειθαρχικό του ΟΣΕ και επέβαλε ποινή στέρησης μισθού για 4 μήνες. Κατά άλλες πληροφορίες, έχει ασκηθεί αναίρεση με σκοπό να εκδικαστεί η απόφαση στον Άρειο Πάγο, χωρίς να είναι γνωστό εάν έχει οριστεί δικάσιμος αν και έχουν περάσει σχεδόν 4,5 χρόνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου