Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2025

Hellenic Train: Στα 103,22 εκατ. τα έσοδα, στα 62,86 εκατ. οι ζημιές μετά από φόρους το 2024

 Τι αναφέρει η εταιρεία για τις δικαστικές εξελίξεις των Τεμπών. Η μητρική Trenitalia συνεχίζει να στηρίζει οικονομικά τη ΗΤ

Ζημιογόνο κατέστη – και –  το 2024 για τη Hellenic Train. Η σιδηροδρομική εταιρεία παρουσίασε
έσοδα 103.225.665 ευρώ έναντι 97.023.163 ευρώ το 2023 και ζημιές μετά από φόρους 62.864.608 ευρώ έναντι ζημιών 65.069.775 ευρώ το 2023.

Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός  

Όπως σχολιάζει, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 6,4% σε σχέση με τη χρήση του 2023, κυρίως λόγω της αύξησης κατά 3,71 εκατομμύρια στα έσοδα από επιβατικές μεταφορές, ενώ τα έσοδα από εμπορευματικές μεταφορές αυξήθηκαν κατά 1,3 εκατομμύρια.

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Hellenic Train (2023 και 2024)



Τα έσοδα της αγοράς, όπως αναφέρει, αυξήθηκαν, κυρίως λόγω της συνεχόμενης λειτουργίας, σε αντίθεση με το 2023 που υπήρξαν περίοδοι διακοπής της σιδηροδρομικής δραστηριότητας.

Ωστόσο, παρά την αύξηση των εσόδων, τα λειτουργικά κόστη της εταιρείας είναι – σαφώς – μεγαλύτερα.

Τα σημαντικά γεγονότα του 2024

Όπως αναφέρει η εταιρεία, «μετά τα γεγονότα που έλαβαν χώρα το 2023, οι λειτουργικές δραστηριότητες της εταιρείας παρέμειναν σε επίπεδα σημαντικά μειωμένα σε σχέση με τα μεγέθη του 2022.

Εντός του 2023, το ατύχημα στα Τέμπη με τα ήδη γνωστά τραγικά γεγονότα, μαζί με την καταιγίδα Daniel που ακολούθησε λίγους μήνες αργότερα, είχαν σοβαρό αντίκτυπο στην οικονομική θέση της εταιρείας, η οποία επιδεινώθηκε κατά τη διάρκεια του 2024.

Οι περιορισμοί στην χωρητικότητα των ελληνικών υποδομών ως αποτέλεσμα των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο συνεχίστηκαν και το 2024, μαζί με τη μείωση της εμπορικής ταχύτητας στο δίκτυο, είχαν αρνητική επίδραση στην προσπάθεια αποκατάστασης της εμπορικής δραστηριότητας της εταιρείας».

Στη συνέχεια, η HT υπογραμμίζει ότι «πέρα από τα γεγονότα του 2023, των οποίων ο επιχειρησιακός αντίκτυπος παραμένει αισθητός και το 2024, εντός του 2024 η Hellenic Train παρουσίασε στο κοινό τη νέα εμπορική πλατφόρμα της.

Η εμπορική πλατφόρμα PICO τέθηκε σε πλήρη λειτουργία από τον Σεπτέμβριο του 2024 και προσφέρει στους χρήστες μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων, μαζί με πιο ευέλικτες επιλογές όσον αφορά δευτερεύουσες ενέργειες, δηλαδή ακυρώσεις εισιτηρίων, επιστροφές χρημάτων κ.λπ.

Κατά τη διάρκεια του έτους, η προσπάθεια της Διοίκησης επικεντρώθηκε κυρίως στη διασφάλιση της συνέχισης της οικονομικής δραστηριότητας της εταιρείας, η οποία οδήγησε στην ανάληψη νέων δανείων κεφαλαίου κίνησης από τον όμιλο Ferrovie dello Stato, με αντεγγυήσεις από τον μέτοχο, Trenitalia S.p.A. (Trenitalia), συνολικού ποσού 140.000.000 ευρώ στις 31.12.2024.

Επιπλέον, την 27/11/2024, η Έκτακτη Γενική Συνέλευση ενέκρινε την πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά ποσού 50.000.400 ευρώ, συμψηφίζοντας μέρος υφιστάμενων υποχρεώσεων της εταιρείας, με την Trenitalia αναφορικά με την απόκτηση τροχαίου υλικού (ETR 470), και μέσω καταβολής μετρητών για το υπόλοιπο ποσό των 14.375.392 ευρώ.

Όσον αφορά τις εκκρεμείς καταβολές από το Ελληνικό Δημόσιο, οι αποζημιώσεις που προκύπτουν από τη Σύμβαση Ανάθεσης Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας ”ΥΔΥ” για το έτος 2022 εισπράχθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2024 (μέχρι το ανώτατο όριο των 50.000.000 ευρώ, μείον ποινές που επιβλήθηκαν για μη εκτελεσμένα δρομολόγια ποσού 1.583.303 ευρώ).

Επίσης, τον Φεβρουάριο του 2025 εισπράχθηκε ποσό 57.029.396 ευρώ αναφορικά με τις αποζημιώσεις για την εκτέλεση της ΥΔΥ το έτος 2023.

Aπό τη Διοίκηση της εταιρείας και του Ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane εξετάζεται ένα σχέδιο δράσης για την αποκατάσταση της οικονομικής βιωσιμότητας των δραστηριοτήτων της εταιρείας, καθώς οι εν λόγω αποζημιώσεις δεν καλύπτουν πλήρως τις ζημίες που προκλήθηκαν στο πλαίσιο της δραστηριότητας μεταφοράς επιβατών, κλάδος ο οποίος διατηρήθηκε αμετάβλητος στην περίμετρό του, ενώ η χωρητικότητα της υποδομής κατέγραψε σημαντική μείωση στη διετία 2023-2024 σε σχέση με την χρήση 2022.

Τέλος, σε άλλο σημείο των Οικονομικών Καταστάσεων σημειώνεται ότι «καθώς το 2025 η εταιρεία συνεχίζει να έχει σημαντικές ταμειακές εκροές από τη λειτουργική δραστηριότητα εξαιτίας της συνέχισης λειτουργίας με ζημιά, λόγω της μειωμένης εμπορικής δραστηριότητας, ο όμιλος που ανήκει η εταιρεία, εξακολουθεί να την στηρίζει, ενισχύοντας τον βραχυπρόθεσμο δανεισμό κατά επιπλέον 10 εκατ. που χορηγήθηκαν την 15/4/2025, αυξάνοντας τον συνολικό βραχυπρόθεσμο δανεισμό σε 150 εκατ.

Επίσης την 24/6/2025 εγκρίθηκε παράταση της λήξης του βραχυπρόθεσμου δανεισμού της εταιρείας από 30/6/2025 σε 30/9/2025».

Οι αναφορές στο δυστύχημα των Τεμπών

Όπως αναφέρει η HT, «όσον αφορά το ατύχημα στα Τέμπη, κατά την ημερομηνία σύνταξης της παρούσας Έκθεσης (σ.σ.: οι οικονομικές καταστάσεις της ΗΤ υπογράφτηκαν στις 10 Σεπτεμβρίου 2025), ενώ οι έρευνες των αρμόδιων αρχών βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη, έχει δημοσιευτεί μόνο μία απόφαση αστικής δίκης σε πρώτο βαθμό.

Η αναγνωρισμένη (σε πρώτο βαθμό) αξίωση κατά της εταιρείας και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος «ΟΣΕ» ανέρχεται σε ποσό 800.000 ευρώ.

Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το αποτέλεσμα και τις νέες διαθέσιμες πληροφορίες σχετικά με την ανακατασκευή της δυναμικής του ατυχήματος, η οποία εξακολουθεί να είναι μερικήμ καθώς ο φάκελος διερεύνησης δεν έχει ακόμη κλείσει, η εκτίμηση της Διοίκησης σχετικά με την πιθανή οικονομική υποχρέωση που προκύπτει από το ατύχημα παραμένει αμετάβλητη σε σχέση με το 2023, δηλαδή ότι οι υπάρχουσες ασφαλιστικές καλύψεις εξακολουθούν να καλύπτουν πλήρως τον εκτιμώμενο κίνδυνο για την εταιρεία».

Σε άλλo σημείο της Έκθεσης των Οικονομικών Καταστάσεων, η HT υποστηρίζει τα ακόλουθα:

«Σε σχέση με τις δικαστικές διαδικασίες που εκκρεμούν ενώπιον του Εφέτη Ανακριτή Λάρισας για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ασκήθηκε ποινική δίωξη σε βάρος στελεχών / διευθυντών της εταιρείας και αναμένεται να απολογηθούν για το πλημμέλημα που φέρεται να διέπραξαν λόγω της μη άμεσης ενεργοποίησης του συστήματος επικοινωνίας GSMR, αν και το σχετικό σύστημα δεν είχε τεθεί για πραγματικούς και νομικούς λόγους σε λειτουργία, καθώς δεν είχε λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις από την αρμόδια αρχή (ΡΑΣ) και δεν είχε εκδοθεί η σχετική εγκύκλιος από τον διαχειριστή δικτύου (ΟΣΕ).

Μετά το τέλος της χρήσης 2024 και εντός του έτους 2025 έχουν κοινοποιηθεί και άλλες αστικές αγωγές με εναγόμενους από κοινού τον ΟΣΕ και την ΗΤ, επί των οποίων δεν έχει εισέτι εκδοθεί απόφαση, με αποτέλεσμα να προκύπτουν συνολικά 18 αγωγές.

Επίσης στις 27/2/2025 δημοσιεύτηκε το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, το οποίο είναι δημοσιευμένο στον ιστότοπο της αρχής.

Τέλος στο πλαίσιο της ποινικής διερεύνησης των αιτιών του ατυχήματος, πρόσφατα προσκομίστηκαν οι πραγματογνωμοσύνες των ορισθέντων από τις αρμόδιες δικαστικές αρχές πραγματογνωμόνων ως προς τα αίτια της πυρκαγιάς που προκλήθηκε μετά την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών».

www.metaforespress.gr - Φωτ. Φωτεινός 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου