Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2013

Όμιλος φίλων σιδ/μου Βόρειο-Δυτικής Ελλάδας «ΧαρίλαοςΤρικούπης» Είμαστε ρεαλιστές, ζητάμε το αδύνατο *


Δελτίου Τύπου
Οι καινοτόμες ιδέες, η ατομική ευθύνη και η συλλογική δράση, που αποσκοπούν στη βελτίωση των συνθηκών ζωής των πολλών και όχι των ορισμένων λίγων είναι
απαραίτητοι παράγοντες για τον υπερκέραση των δυσκολιών, που έχει προκαλέσει και θα προκαλεί στο μέλλον η τρέχουσα οικονομική συγκυρία. Ο Όμιλος Φίλων Σιδηροδρόμου Βορειοδυτικής Στερεάς Ελλάδας «Χ. Τρικούπης» με παρεμβάσεις και δράσεις του έχει αναδείξει τα οικονομικά, αναπτυξιακά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη του επιβατικού και εμπορικού σιδηροδρόμου για την απομονωμένη συγκοινωνιακά και παρατημένη αναπτυξιακά Αιτωλοακαρνανία και έχει από καιρό καταθέσει στους Δήμους Αγρινίου και Μεσολογγίου και στην Περιφέρεια Δ. Ελλάδας τέσσερις συγκεκριμένες αναπτυξιακές προτάσεις: 
1. Την σύσταση εταιρείας διαχείρισης και λειτουργίας του Προαστιακού Σιδ/μου Αγρινίου-Μεσολογγίου-Κρυονερίου (προς Πάτρα με ιπτάμενο δελφίνι) με συμμετοχή στην εταιρεία των Δήμων Αγρινίου και Μεσολογγίου, των ΚΤΕΛ, του Εμπορικού Επιμελητηρίου, Φίλων του Σιδ/μου και κοινωνικά ευαίσθητων κεφαλαιούχων. Η Εταιρεία Λειτουργίας (operator) θα συγκροτηθεί και  θα λειτουργεί με αυστηρά ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια με το ελάχιστο τεχνικό προσωπικό και με Διευθυντή αμειβόμενο βάσει της απόδοσης και άμεσα ανακλητό από τους μετόχους χωρίς κομματικό «έλεγχο ή κουμάντο».
2) Με εφαλτήριο τις 11 ΟΜΟΦΩΝΕΣ αποφάσεις του 2003-2004 των 11 Δήμων της Β-Α Αιτ/νίας ζητάμε την επαναχάραξη της ευρωπαϊκού πλάτους Σιδ/κής Γραμμής Ιωαννίνων-Άρτας-Αγρινίου-Μεσολογγίου-Αντιρρίου, (διευρωπαϊκός άξονας 29) που ο ΟΣΕ εσφαλμένα θέλει να την περάσει μέσω … Ρίγανης αντί μέσω Αγρινίου και Συκιάς, ώστε να μην υποστεί ο τεράστιος Δήμος Αγρινίου και η περιοχή της Τριχωνίδας και δεύτερη απομόνωση και αγνόηση μετά την «ευρεία παράκαμψη» (βλέπε αγνόηση) από την Ιόνια Οδό.
3) Εφ’ όσον επιτευχθεί ο σχεδιασμός της ευρωπ. Σιδ/κής Γραμμής εφαπτομενικά του Αγρινίου (π.χ. στο παλιό Αεροδρόμιο), τότε ανοίγεται η προοπτική υλοποίησης της Σιδ/κής Γραμμής Αγρινίου-Σταμνάς-Λιμένα Πλατυγιαλίου. Το τμήμα αυτό όχι μόνο θα αναδείξει το Αγρίνιο σε Σιδ/κό και Εμπορευματικό Κόμβο της Δυτ. Στερεάς, αλλά και θα είναι το αρχικό τμήμα της μελλοντικής Σύνδεσης με τη Στερεά Ελλάδα. Παράδειγμα, η υλοποιούμενη πρόσφατη και εν καιρώ μάλιστα κρίσης συμφωνία HP, COSCO, ΤΡΑΙΝΟΣΕ για σύνδεση του λιμανιού του Πειραιά με τον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο, που κατ’ αυτόν τον τρόπο καθίσταται πύλη εισόδου εμπορευμάτων προς όλη την Ευρώπη.
4) Την άμεση έναρξη τουριστικών δρομολογίων στην γραμμή, όπως γίνεται και στην Πελοπόννησο με αποτέλεσμα να προσελκύονται τουρίστες στις περιοχές που διέρχεται το τρένο. Ήδη μέσα στο 2013 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει πραγματοποιήσει σειρά εκδρομών στο δίκτυο της Πελοποννήσου, που δεν κυκλοφορούν κανονικά δρομολόγια, σε συνεργασία με συλλόγους, σχολεία και μεγάλα τουριστικά πρακτορεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η 4ημερη εκδρομή 100 Άγγλων τουριστών τον περασμένο Απρίλιο. Η δική μας γραμμή είναι μοναδικής ομορφιάς, διέρχεται δίπλα στη Θάλασσα, σε βουνά κοντά σε λίμνες και σε μικρή απόσταση από  τρεις αρχαιολογικούς χώρους με θέατρα όπως και μέσα από τον κήπο των Ηρώων. Ας αναλογιστούμε τα οφέλη μιας ενδεχόμενης τουριστικής λειτουργίας.
Στα πλαίσια της προσπάθειάς μας αυτής ο Όμιλος «Χ. Τρικούπης» σε συνεργασία με τον Σύλλογο Φίλων του Σιδηροδρόμου Αθήνας διοργάνωσε το Σάββατο 2 και Κυριακή 3 Νοεμβρίου εκδήλωση – παρέμβαση στην πρόσφατα εξολοκλήρου ανακαινισμένη γραμμή του προαστιακού Αιτωλοακαρνανίας, στον σιδηροδρομικό σταθμό του Αγγελόκαστρου, όπου εντροχιάσαμε ιδιοκατασκευασμένα σιδηροδρομικά οχήματα και ποδήλατα και αρχίσαμε να κινούμαστε στην γραμμή με κατεύθυνση προς το μνημείο των πεσόντων και προς τον σταθμό Σταμνάς σε μια προσπάθεια να συντηρήσουμε αυτή την εγκαταλειμμένη από την πολιτεία σ. γραμμή και να αναδείξουμε τα ενδεχόμενα τουριστικά οφέλη της.

Αρχικά αναθέσαμε σε εργάτες τον καθαρισμό της γραμμής, που ήταν χαμένη μέσα στην βλάστηση, από τον σταθμό Αγγελόκαστρου μέχρι το μνημείο των πεσόντων της 31ης  Ιουλίου 1944 στα Καλύβια. Στις πρώτες διαδρομές με προσωπική εργασία των μελών και των φίλων μας καθαρίσαμε τα πασάγια και την βλάστηση που μας εμπόδιζε να κινηθούμε. Σταδιακά καταφέραμε να κινηθούμε από την μία πλευρά μέχρι το πασάγιο του μνημείου των πεσόντων στα καλύβια και από την άλλη μέχρι το σημείο που η γραμμή συναντάει την Ιονία οδό. Εκεί η κατάσταση είναι απελπιστική μιας και η εργολαβία κατασκευής έχει μπαζώσει την γραμμή σε μεγάλη έκταση και έχει αφήσει αγωγό όμβριων υδάτων να εκτονώνεται πάνω στην γραμμή με αποτέλεσμα τα ορμητικά νερά να έχουν παρασύρει μέρος της καθώς και το κάτω από αυτή έδαφος με αποτέλεσμα να μην μπορεί να διεξαχθεί κυκλοφορία στο σημείο αυτό.

Για την  εκδήλωση υπήρξε πρόσκληση στην τοπική αυτοδιοίκηση, στα ΜΜΕ, σε πολιτικούς και φορείς της περιοχής για να τους ξεναγήσουμε με τα οχήματα στην γραμμή ώστε να γνωρίσουν τον πλούτο που έχουμε στα χέρια μας και τον απαξιώνουμε. Μεταξύ άλλων παρευρέθηκαν ο εκπρόσωπος του βουλευτή Αιτ/νίας Γ. Βαρεμένου, που απέστειλε χαιρετισμό και ο Π. Αντωνάκος, εκπρόσωπος του Δικηγορικού Συλλόγου Αγρινίου.  Η μεγαλύτερη έκπληξη ήταν η συμμετοχή των κατοίκων της περιοχής και η προθυμία τους να συμβάλουν στην προσπάθεια δουλεύοντας εθελοντικά. Κάθε φορά που κάποιο όχημα επέστρεφε στον σταθμό του Αγγελόκαστρου τον αντικρίζαμε γεμάτο με παιδιά και γονείς που αντιλαμβανόμενοι ότι κινείται όχημα στην γραμμή έτρεχαν να το συναντήσουν. Το μεγαλύτερο δώρο για την εκδήλωσή μας ήταν η συγκινητική έκθεση για το τρένο της δωδεκάχρονης Ελένης, που κατοικεί κοντά στον σταθμό.
*δάνειος τίτλος – σύνθημα Μάη του ’68.
Ο πρόεδρος του Δ.Σ.

Βαγγέλης Πυρπύλης



Η γραμματέας

Χρυσάνθη Μαυρίκα – Χαραλαμπάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου