Γιατί να πουληθεί τότε μια Δημόσια κερδοφόρος εταιρεία ;
Σε κερδοφορία εισέρχεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την αναδιάρθρωσή, σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε στη Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Ι. Εμίρης, αλλά και ο πρόεδρος του ταμείου, Κ. Μανιατόπουλος, όπως μετέδωσε η “Ναυτεμπορική”.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε το 2010 ζημίες 187 εκατ. ευρώ, το 2011 ζημίες 33 εκατ. ευρώ και «μετά από σταδιακή διαδικασία εξυγίανσης, μείωση προσωπικού, εξορθολογισμό των μισθών, εξορθολογισμό του έργου, κατάφερε τελικά να σταθεί στα πόδια της και να παρουσιάζει σήμερα ένα αποτέλεσμα το οποίο είναι πρακτικά μηδενικό (δηλαδή η εταιρεία δεν χάνει).
Το 2012 παρουσίασε έσοδα της τάξης των 150 εκατομμυρίων, εκ των οποίων τα 50 είναι έσοδα, τα οποία παίρνει απευθείας από το ελληνικό δημόσιο για υπηρεσίες γενικού οικονομικού συμφέροντος». Σημειώνεται ότι αυτά τα 50 εκατ. θα δίνονται κάθε χρόνο μέχρι το 2018.
Ωστόσο, ο Γ. Εμίρης επεσήμανε ότι η εταιρεία έχει 860 εκατ. υποχρεώσεις και αρνητικά ίδια κεφάλαια.«Ως αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης, ιδιωτικοποίησης και τακτοποίησης των κρατικών ενισχύσεων, το μεγαλύτερο ποσό από αυτές τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις θα σβήσει, η εταιρεία δεν θα χρωστάει πλέον σημαντικά ποσά και επίσης, τα ίδια κεφάλαια θα γυρίσουν από αρνητικά σε θετικά.
Θα υπάρχει ένα ικανοποιητικό ποσό θετικών ιδίων κεφαλαίων. Άρα, θα έχουμε μια εταιρεία, η οποία θα είναι και θα παραμένει υγιής για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό», εξήγησε ο Γ. Εμίρης.
Για την εταιρεία συντήρησης ΕΕΣΣΤΥ που δημιουργήθηκε, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ είπε ότι απασχολεί σήμερα 610 άτομα, είχε 24 εκατ. έσοδα το 2012, κάποιες μικρές ζημιές προ φόρων, «αλλά πιστεύουμε με τον εξορθολογισμό που θα έρθει με την αποκρατικοποίηση αυτές θα εξαφανιστούν και θα γυρίσει και αυτή σε κερδοφορία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου