Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Σε αναζήτηση εναλλακτικής λύσης το ΤΑΙΠΕΔ

Ελάχιστες είναι οι πιθανότητες να έχει θετική κατάληξη ο διαγωνισμός ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τις δυσκολίες παραδέχεται και ο υπουργός Υποδομών. Αναζητείται λύση και στο σοβαρό πρόβλημα έλλειψης προσωπικού.

Περισσότερο από ορατό είναι πλέον το ενδεχόμενο να καταλήξει άγονος ο διαγωνισμός αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοϊδης σε συνάντηση που είχε χθες με το σωματείο μηχανοδηγών της εταιρείας παραδέχθηκε ότι ο διαγωνισμός βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού και το υπουργείο με την συνεργασία του ΤΑΙΠΕΔ βρίσκονται ήδη στην αναζήτηση εναλλακτικής λύσης. Μάλιστα το αρμόδιο υπουργείο βλέποντας ότι η διαδικασία αυτή θα τραβήξει σε μάκρος, καταρτίζει σχέδιο προκειμένου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μπορέσει να προσλάβει προσωπικό για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών της.

Σύμφωνα με εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), που ήταν παρόντες στη συνάντηση, ο κ. Χρυσοχοϊδης απέφυγε να συνδέσει το θέμα της τύχης του διαγωνισμού με την συμμετοχή σε αυτόν της ρωσικής RZD, αλλά ήταν σαφής ότι η πορεία του εγχειρήματος δεν είναι αυτή που θα ήθελαν το υπουργείο και το ΤΑΙΠΕΔ.
Σκιές

Να σημειώσουμε ότι «σκιές» στον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν αρχίσει να πέφτουν εδώ και καιρό. Αρχικώς ήταν οι πληροφορίες που ήθελαν το ενδιαφέρον των γαλλικών σιδηροδρόμων να είναιεξαιρετικά υποτονικό και η συμμετοχή τους στη διαδικασία σχεδόν να περιορίζεται στην κατάθεση του σχετικού αιτήματος ένα χρόνο νωρίτερα. Στην συνέχεια ακολούθησε η εμπλοκή στις σχέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την Ρωσία, λόγω της ουκρανικής κρίσης, που καθιστούσαν σχεδόν αδύνατη την έγκριση από την ΕΕ της πώλησης της ελληνικής εταιρείας σε ένα σχήμα ρωσικών συμφερόντων.

Το μήνυμα το έχουν... πιάσει και οι ίδιοι οι Ρώσοι, αφού με δηλώσεις του προ δεκαημέρου ο επικεφαλής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων κ. Γιακούνιν έκανε λόγο για αμερικανικές πιέσεις, προκειμένου να εμποδιστεί τυχόν συμφωνία της RZD με την Ελλάδα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη ROSCO και τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Πρόκειται για τους διαγωνισμούς στους οποίους συμμετέχει η ρωσική εταιρεία, με την συνεργασία ελληνικών εταιρειών.

Πηγές που παρακολουθούν στενά στην διαδικασία αποκρατικοποίησης επισημαίνουν ότι τυχόν επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να γίνει άμεσα, χωρίς χρονικές καθυστερήσεις.
Όλο και πιο επιτακτική η ανάγκη προσλήψεων

Με τον ίδιο τρόπο, χωρίς καθυστέρηση, πρέπει να δοθεί λύση και στο πρόβλημα με το προσωπικό, ιδίως τους μηχανοδηγούς, που αντιμετωπίζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Κατά την χθεσινή συνάντηση με τους εκπροσώπους της ΠΕΠΕ ο κ. Χρυσοχοϊδης τόνισε ότι το θέμα θα εξεταστεί σε συνεννόηση με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης αλλά και το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο θα πρέπει να εγκρίνει οποιαδήποτε μεταβολή σε ότι αφορά την εταιρεία.

Ενδεικτικό του προβλήματος είναι ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσαν στον υπουργό οι εκπρόσωποι της ΠΕΠΕ, στο προσωπικό του τομέα της έλξης ως το τέλος Αυγούστου οφείλονταν περισσότερες από 3.600 αναπαύσεις (ρεπό), ενώ μεγάλος είναι και ο αριθμός των ρεπό που η εταιρεία κάθε μήνα πληρώνει στο προσωπικό της ως υπερεργασία.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις για την ομαλή λειτουργία της εταιρείας, αλλά και για να καλυφθεί η αναμενόμενη αύξηση έργου, η οποία προέρχεται από την εμπορευματική δραστηριότητα, απαιτείται να γίνουν προσλήψεις περίπου 150 εως 200 ατόμων στην έλξη. Αυτό το διάστημα τα οργανικά κενά ανέρχονται σε 150, ωστόσο ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί λόγω συνταξιοδοτήσεων.

Εφόσον δοθεί η έγκριση για προσλήψεις και αυτές γίνουν χωρίς να έχει προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση, τότε τη διαδικασία θα «τρέξει» το ΑΣΕΠ. Κατά κύριο λόγο τα κενά αφορούν περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, όπου οι ελλείψεις είναι εξαιρετικά μεγάλες, ενώ κάπως καλύτερη εμφανίζεται η κατάσταση στο νότιο τμήμα του δικτύου. Να σημειωθεί, τέλος, ότι δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο να δοθεί η δυνατότητα για μετατάξεις από τον ΟΣΕ, καθώς η ίδια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει εξαντλήσει τα περιθώρια εσωτερικών μετακινήσεων του προσωπικού της, με κινήσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα.

Μάρω Τσαντήλα
euro2dey

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου