Καθυστερήσεις, ανελκυστήρες με βλάβη, εκτός λειτουργίας μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, ελλιπής καθαριότητα. Πρόκειται για ορισμένα από τα «κακώς κείμενα» που επιδιώκει να διορθώσει η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της εταιρείας λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου και του προαστιακούΌπως ανέφερε χθες σε δημοσιογραφική συνάντηση ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, η εταιρεία υλοποιεί
σειρά ενεργειών με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό. Σε αυτές περιλαμβάνονται οι καθυστερήσεις ως προς την εκτέλεση των δρομολογίων, η αποκατάσταση των βλαβών σε ανελκυστήρες και κυλιόμενες σκάλες –σύμφωνα με τον ίδιο έχουν αποκατασταθεί κατά 95% σήμερα-η βελτίωση της καθαριότητας των αποβάθρων και των συρμών και η βελτίωση του πληροφοριακού συστήματος που δεν παρέχει ακριβή ενημέρωση για τις αφίξεις των τρένων του προαστιακού.
Σύμφωνα με τα στελέχη των σιδηροδρόμων, τα προβλήματα αποδίδονται και στον κατακερματισμό του ΟΣΕ που έχει δημιουργήσει πολυάριθμους τομείς ευθύνης που μοιράζονται, μεταξύ άλλων, η ΓΑΙΑΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ.
Ωστόσο, η μεγάλη «ανάσα» για τα ελληνικά τρένα θα έρθει όταν τεθεί σε λειτουργία το σύστημα ηλεκτροκίνησης που θα επιτρέψει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να εξοικονομήσει 10 εκατ. ευρώ ετησίως ποσό που αντιστοιχεί στη δαπάνη για προμήθεια ντίζελ. Υπολογίζεται, δηλαδή, ότι η ηλεκτροκίνηση θα περικόψει το κόστος για πετρέλαιο από 25 εκατ. ευρώ σήμερα στα 15 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που περιέγραψε η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον Μάρτιο θα ξεκινήσει η ηλεκτροκίνηση από την Αθήνα μέχρι την Χαλκίδα, ενώ από τον Μάιο η ηλεκτροκίνηση θα έχει ολοκληρωθεί και στο τμήμα Δομοκός-Θεσσαλονίκη. Η είσοδος στην... εποχή της ηλεκτροκίνησης θα επιτρέψει το δρομολόγιο Πειραιάς – αεροδρόμιο να πραγματοποιείται, μέσω προαστιακού, χωρίς μετεπιβίβαση, ενώ θα αυξηθούν οι διαθέσιμες θέσεις, καθώς στο δίκτυο θα μπουν τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονια βαγόνια Desiro.
Στο μέτωπο της διακίνησης εμπορευμάτων, η συνεργασία με την Cosco, όπως ανέφερε ο κ. Ζηλιασκόπουλος, εμφανίζει αξιοσημείωτες επιδόσεις, με το 2015 να προβλέπεται ότι θα διακινούν εμπορευματοκιβώτια 500 τρένα. Για την επόμενη χρονιά εκτιμάται ότι ο τζίρος από το έργο της διακίνησης εμπορευμάτων θα αυξηθεί κατά 10 εκατ. ευρώ και θα διαμορφωθεί συνολικά στα 30 εκατ. ευρώ. Σήμερα τα εμπορευματικά τρένα φεύγουν από τον Πειραιά και καταλήγουν προς το Γκιορ της Ουγγαρίας, την Παρντούμπιτσε και την Μπρατισλάβα της Σλοβακίας.
Ιδιωτικοποίηση
Όσον αφορά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με όσα αναφέρουν όσοι παρακολουθούν τη διαδικασία, η ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών θα μετατεθεί για τον Φεβρουάριο έναντι του Δεκεμβρίου που είχε αρχικά προβλεφθεί. Η ρωσική κοινοπραξία RZD-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φαίνεται να είναι η μόνη που παραμένει ενεργή στη διαδικασία διεκδίκησης των ελληνικών σιδηροδρόμων, ωστόσο, απομένει το ενδιαφέρον των Ρώσων να διαπιστωθεί στη «γραμμή τερματισμού», ενώ η συνολική έκβαση του διαγωνισμού θα εξαρτηθεί από το εάν λάβουν χώρα οι εθνικές εκλογές.
Τέλος, όσον αφορά τα μεγέθη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το 2014 αναμένεται να «κλείσει» με κέρδη και με οριακή αύξηση του κύκλου εργασιών. Το κόστος μισθοδοσίας μειώθηκε από 120 εκατ. ευρώ πριν από μερικά χρόνια σε 28-30 εκατ. ευρώ, με τον αριθμό απασχολουμένων να διαμορφώνεται σε 800 ατομα απο 1.700 παλαιοτερα. Ο Προαστικός Αθήνας εμφανίζεί ετησίως ζημιές 15 εκατ. ευρώ και κύκλο εργασιών 15 εκατ. ευρώ, σε αντίθεση με τον Προαστιακό Πατρών που είναι κερδοφόρος.
Πηγή:Δημήτρης Δελεβέγκος- capital.gr
2010-2015 ''τα πέτρινα χρόνια" της μεταπολίτευσης! που ο σιδηρόδρομος συρρικνώθηκε, υπάλληλοι βρεθήκαμε για 8 μήνες χωρίς γραφείο, αντικείμενο ακόμη και p.c γιατί για κάτι αυτονόητο έπρεπε να κάνουμε αίτηση, αν και είμαστε σιδηροδρομικοί με εμπειρία, γνώση και προσόντα. Oι 37,5 ώρες εργασίας έγιναν 40 στην εσωτερική υπηρεσία όπου οι απολαβές διέφεραν μεταξύ των υπαλλήλων και τα διάφορα σεμινάρια που γίνονταν για επιμόρφωση των υπαλλήλων όπως για το πτυχίο ECDL που κοστίζει σήμερα 500 ευρώ η παρακολούθηση και το πτυχίο ,δυστυχώς το συγκεκριμένο σεμινάριο παρακολούθησαν κατ επιλογήν υπάλληλοι και Διευθυντές, ακόμη και κάποιοι που μετά από ένα χρόνο βγήκαν σε σύνταξη ενώ όσοι δουλεύαμε on-line δεν έκαναν τον κόπο καν να μας ενημερώσουν και το μάθαμε τυχαία.
ΑπάντησηΔιαγραφή2010-2015 ζήσαμε τον τρόμο των μετατάξεων και της διαρκής απειλής πάνω από το κεφάλι μας ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να κλείσει αν δεν βρεθεί αγοραστής (σαν να ήταν τα τραίνα δημοπρασία), είδαμε υπαλλήλους με ελάχιστα χρόνια εμπειρίας και υπηρεσίας ,να γίνονται προϊστάμενοι, χάσαμε 60-70% του μισθού μας, είδαμε σταθμούς να κλείνουν, γραμμές να ξηλώνονται, κατοίκους περιοχών που διέρχονταν τα τραίνα να κάνουν καταλήψεις των γραμμών για να διατηρηθούν οι σταθμεύσεις των αμαξοστοιχιών.
Αυτός περίπου είναι ο δικός μας απολογισμός ως εργαζόμενοι που τα ζήσαμε εκ των έσω και φυσικά δεν ήταν για εμάς κερδοφόρος.
Αγγελική Γιωτοπούλου-Αποστολάκη