Ένας από τους ελάχιστους διαγωνισμούς έργου υποδομής είναι επίσημα στον αέρα. Η ΕΡΓΟΣΕ, ως φορέας υλοποίησης, με απόφαση του ΔΣ δημοπρατεί (έστω και με μεγάλη καθυστέρηση) την ολοκλήρωση των εργασιών υποδομής της νέας χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Ειδομένη στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη.
Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων στο νέο σταθμό Πολυκάστροι και της στάσης Μεγάλου Δάσους αλλά και επεμβάσεις επί των κτιριακών εγκαταστάσεων του υφιστάμενου σταθμού στην Ειδομένη.
Το έργο είναι κόστους 23,5εκ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και ο χρόνος υλοποίησης του είναι 15 μήνες από την ανάθεση της σύμβασης. Αν το έργο υπογραφεί μέχρι το καλοκαίρι του 2016 τότε η ολοκλήρωση του θα προκύψει στα τέλη του 2017.
Το έργο αναμένεται να τραβήξει το ενδιαφέρον πολλών τεχνικών εταιρειών καθώς φέτος η χρονιά αναδεικνύεται σε μεγάλη χαμένη. Η ημέρα δημοπράτησης του έργου είναι στις 27 Οκτωβρίου 2015.
Με την ολοκλήρωση των έργων σε αυτό το τμήμα και σε συνδυασμό με τις άλλες εργολαβίες στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη θα δούμε για πρώτη φορά τρένα σε διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή που θα μπορούν να ταξιδέψουν εντός και εκτός της χώρας, φέρνοντας την Ελλάδα μέσα στην Ευρωπαϊκή Σιδηροδρομική οικογένεια.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η παρούσα εργολαβία αφορά στις εργασίες για την ολοκλήρωση της υποδομής της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκης Ειδομένης, στο τμήμα Πολύκαστρο — Ειδομένη, στην κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων του Νέου Σ.Σ. Πολυκάστρου και της Σιδ/κης Στάσης Μ. Δάσους καθώς και σε επεμβάσεις επί των κτιριακών εγκαταστάσεων του υφιστάμενου Σ.Σ. Ειδομένης.
Αναλυτικότερα, το φυσικό αντικείμενο του Έργου, περιλαμβάνει:
α) Υδραυλικά έργα για την πλήρη αποχέτευση των υδάτων και την προστασία της κατασκευαζόμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής καθώς και των κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων και έργων του Ν.Σ.Σ. Πολυκάστρου και της Σιδηροδρομικής Στάσης Μ. Δάσους,
β) Χωματουργικές εργασίες κατασκευής της υποδομής της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής (κατασκευή — ολοκλήρωση επιχωμάτων — ορυγμάτων) περιλαμβανομένου του υποστρώματος και της στρώσης έδρασης της επιδομής.
Οι ως άνω εργασίες αφορούν τα τμήματα της νέας χάραξης από χ.θ. 54+500 έως χ.θ. 58+570,65, μήκους 4 071 m, και από χ.θ. 63+060 έως χ.θ. 67+073, μήκους 4 013 m. Στις χωματουργικές εργασίες συμπεριλαμβάνονται και οι εργασίες υποδομής των οδικών έργων αποκατάστασης του οδικού δικτύου της περιοχής των έργων έως την επιφάνεια έδρασης της υπόβασης οδοστρωσίας (οδοποιία), καθώς και η κατασκευή μόνιμης παράκαμψης της Π.Ε.Ο. (Παλαιάς Εθνικής Οδού) Θεσσαλονίκης — Πολυκάστρου στο σημείο που η χωροθέτηση του Νέου Σ.Σ. Πολυκάστρου εμπλέκεται με υφιστάμενη οδό,
γ) Εργασίες κατασκευής της βάσης και υπόβασης, καθώς και του ασφαλτοτάπητα των οδικών έργων, αποκατάστασης του ευρύτερου οδικού δικτύου της περιοχής της Νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πολύκαστρου — Ειδομένης,
δ) Εργασίες κατασκευής της σήμανσης και ασφάλισης των οδικών έργων, αποκατάστασης του ευρύτερου οδικού δικτύου της περιοχής της Νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πολύκαστρου — Ειδομένης,
ε) Τεχνικά έργα, για τα οποία απαιτούνται είτε εργασίες για την ολοκλήρωση των υφιστάμενων ημιτελών, ή εργασίες για την απ' αρχής κατασκευή νέων και αυτά είναι τα ακόλουθα: Ολοκλήρωση της Σιδηροδρομικής γέφυρας πάνω από την οδό Κιλκίς — Πολυκάστρου (κάθετη οδός 1Α) από Χ.Θ. 56+548,32 έως τη Χ.Θ. 56+632,32 μήκους 84 m (Τεχνικό 1), ολοκλήρωση της Κάτω Διάβασης κάθετης οδού (Κ.Ο. 6) στη Χ.Θ. 65+639,14 (Τεχνικό 8), κατασκευή της Άνω Διάβασης κάθετης οδού (Κ.Ο. 7) στη Χ.Θ. 66+326,92 μήκους 74 m (Τεχνικό 9) και κατασκευή του μικρού τεχνικού Ο5 Α (Κάτω Διάβαση Μικρών Οχημάτων) στην Χ.Θ. 57+280,
στ) Οδοφωτισμός και ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες, οι οποίες αφορούν στις εργασίες φωτισμού οδών, οδικών κόμβων, Άνω και Κάτω Διαβάσεων καθώς και στις εργασίες γειώσης τεχνικών έργων και εργασίες προστασίας έναντι Ηλεκτροκίνησης,
ζ) Κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων μετά των ΗΜ εγκαταστάσεων τους, του περιβάλλοντος χώρου, αποβάθρων, στεγάστρων, διαβάσεων πεζών κ.λπ. του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Σ.Σ.) Πολυκάστρου και της Σιδηροδρομικής Στάσης Μ. Δάσους και εργασίες συντήρησης και λοιπών επεμβάσεων επί των κτιριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου, αποβάθρων, ΗΜ εγκαταστάσεων κ.τ.λ. του υφιστάμενου κτιρίου του Σ.Σ. Ειδομένης.
Οι εργασίες του Νέου Σ.Σ. Πολυκάστρου, περιλαμβάνουν όλα τα απαιτούμενα υδραυλικά έργα που συνδέονται άμεσα με την κατασκευή του νέου σιδηροδρομικού σταθμού Πολυκάστρου και του οδικού δικτύου πρόσβασης σε αυτόν.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων στο νέο σταθμό Πολυκάστροι και της στάσης Μεγάλου Δάσους αλλά και επεμβάσεις επί των κτιριακών εγκαταστάσεων του υφιστάμενου σταθμού στην Ειδομένη.
Το έργο είναι κόστους 23,5εκ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και ο χρόνος υλοποίησης του είναι 15 μήνες από την ανάθεση της σύμβασης. Αν το έργο υπογραφεί μέχρι το καλοκαίρι του 2016 τότε η ολοκλήρωση του θα προκύψει στα τέλη του 2017.
Το έργο αναμένεται να τραβήξει το ενδιαφέρον πολλών τεχνικών εταιρειών καθώς φέτος η χρονιά αναδεικνύεται σε μεγάλη χαμένη. Η ημέρα δημοπράτησης του έργου είναι στις 27 Οκτωβρίου 2015.
Με την ολοκλήρωση των έργων σε αυτό το τμήμα και σε συνδυασμό με τις άλλες εργολαβίες στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη θα δούμε για πρώτη φορά τρένα σε διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή που θα μπορούν να ταξιδέψουν εντός και εκτός της χώρας, φέρνοντας την Ελλάδα μέσα στην Ευρωπαϊκή Σιδηροδρομική οικογένεια.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η παρούσα εργολαβία αφορά στις εργασίες για την ολοκλήρωση της υποδομής της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκης Ειδομένης, στο τμήμα Πολύκαστρο — Ειδομένη, στην κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων του Νέου Σ.Σ. Πολυκάστρου και της Σιδ/κης Στάσης Μ. Δάσους καθώς και σε επεμβάσεις επί των κτιριακών εγκαταστάσεων του υφιστάμενου Σ.Σ. Ειδομένης.
Αναλυτικότερα, το φυσικό αντικείμενο του Έργου, περιλαμβάνει:
α) Υδραυλικά έργα για την πλήρη αποχέτευση των υδάτων και την προστασία της κατασκευαζόμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής καθώς και των κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων και έργων του Ν.Σ.Σ. Πολυκάστρου και της Σιδηροδρομικής Στάσης Μ. Δάσους,
β) Χωματουργικές εργασίες κατασκευής της υποδομής της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής (κατασκευή — ολοκλήρωση επιχωμάτων — ορυγμάτων) περιλαμβανομένου του υποστρώματος και της στρώσης έδρασης της επιδομής.
Οι ως άνω εργασίες αφορούν τα τμήματα της νέας χάραξης από χ.θ. 54+500 έως χ.θ. 58+570,65, μήκους 4 071 m, και από χ.θ. 63+060 έως χ.θ. 67+073, μήκους 4 013 m. Στις χωματουργικές εργασίες συμπεριλαμβάνονται και οι εργασίες υποδομής των οδικών έργων αποκατάστασης του οδικού δικτύου της περιοχής των έργων έως την επιφάνεια έδρασης της υπόβασης οδοστρωσίας (οδοποιία), καθώς και η κατασκευή μόνιμης παράκαμψης της Π.Ε.Ο. (Παλαιάς Εθνικής Οδού) Θεσσαλονίκης — Πολυκάστρου στο σημείο που η χωροθέτηση του Νέου Σ.Σ. Πολυκάστρου εμπλέκεται με υφιστάμενη οδό,
γ) Εργασίες κατασκευής της βάσης και υπόβασης, καθώς και του ασφαλτοτάπητα των οδικών έργων, αποκατάστασης του ευρύτερου οδικού δικτύου της περιοχής της Νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πολύκαστρου — Ειδομένης,
δ) Εργασίες κατασκευής της σήμανσης και ασφάλισης των οδικών έργων, αποκατάστασης του ευρύτερου οδικού δικτύου της περιοχής της Νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πολύκαστρου — Ειδομένης,
ε) Τεχνικά έργα, για τα οποία απαιτούνται είτε εργασίες για την ολοκλήρωση των υφιστάμενων ημιτελών, ή εργασίες για την απ' αρχής κατασκευή νέων και αυτά είναι τα ακόλουθα: Ολοκλήρωση της Σιδηροδρομικής γέφυρας πάνω από την οδό Κιλκίς — Πολυκάστρου (κάθετη οδός 1Α) από Χ.Θ. 56+548,32 έως τη Χ.Θ. 56+632,32 μήκους 84 m (Τεχνικό 1), ολοκλήρωση της Κάτω Διάβασης κάθετης οδού (Κ.Ο. 6) στη Χ.Θ. 65+639,14 (Τεχνικό 8), κατασκευή της Άνω Διάβασης κάθετης οδού (Κ.Ο. 7) στη Χ.Θ. 66+326,92 μήκους 74 m (Τεχνικό 9) και κατασκευή του μικρού τεχνικού Ο5 Α (Κάτω Διάβαση Μικρών Οχημάτων) στην Χ.Θ. 57+280,
στ) Οδοφωτισμός και ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες, οι οποίες αφορούν στις εργασίες φωτισμού οδών, οδικών κόμβων, Άνω και Κάτω Διαβάσεων καθώς και στις εργασίες γειώσης τεχνικών έργων και εργασίες προστασίας έναντι Ηλεκτροκίνησης,
ζ) Κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων μετά των ΗΜ εγκαταστάσεων τους, του περιβάλλοντος χώρου, αποβάθρων, στεγάστρων, διαβάσεων πεζών κ.λπ. του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Σ.Σ.) Πολυκάστρου και της Σιδηροδρομικής Στάσης Μ. Δάσους και εργασίες συντήρησης και λοιπών επεμβάσεων επί των κτιριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου, αποβάθρων, ΗΜ εγκαταστάσεων κ.τ.λ. του υφιστάμενου κτιρίου του Σ.Σ. Ειδομένης.
Οι εργασίες του Νέου Σ.Σ. Πολυκάστρου, περιλαμβάνουν όλα τα απαιτούμενα υδραυλικά έργα που συνδέονται άμεσα με την κατασκευή του νέου σιδηροδρομικού σταθμού Πολυκάστρου και του οδικού δικτύου πρόσβασης σε αυτόν.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου