Σε... απαξίωση έχει καταδικαστεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), οι οποίες βρίσκονται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης εδώ και περίπου τρία χρόνια.
Σημαντικά βήματα τα οποία θα έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και μήνες προκειμένου να προχωρήσει η πώληση των δύο εταιρειών δεν έχουν γίνει, ενώ την ίδια στιγμή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ «χάνει» σημαντικά έσοδα από την έλλειψη προσωπικού που αναγκάζει τη διοίκηση να λέει
«όχι» σε σημαντικές εμπορευματικές συμφωνίες.
Αν και το τρίτο μνημόνιο προβλέπει ότι η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών και για τις δύο εταιρείες πρέπει να γίνει έως τις 3 Δεκεμβρίου, ωστόσο ακόμα δεν έχει υλοποιηθεί η ανάθεση σε ιδιώτη της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου.
Σύμφωνα με την προκήρυξη πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ, η σχετική ανάθεση αποτελούσε δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Ωστόσο, αν και έχει επιλεγεί η λύση της ανάθεσης σε ιδιώτη με επιδότηση μέσω ΣΔΙΤ ακόμα ο σχετικός διαγωνισμός δεν έχει υλοποιηθεί.
Εν τω μεταξύ, η ΕΕΣΣΤΥ έχει αποδυθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να ολοκληρώσει τις προαπαιτούμενες για την ιδιωτικοποίηση συμβάσεις (στην πλειονότητά τους καθυστέρησαν έως τώρα, καθώς έπρεπε να περάσουν από τη Βουλή, όπου οι διαδικασίες ήταν πιο χρονοβόρες από κάθε άλλη κοινοβουλευτική περίοδο, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας).
Η μία σύμβαση αφορά στη μεταβίβαση τροχαίου υλικού από την εταιρεία, η οποία έχει καθυστερήσει λόγω τεχνικών κωλυμάτων. Πρόκειται για 400 τρένα, εκ των οποίων τα 200 θα μεταβιβαστούν μέσω ΚΥΑ άμεσα και τα άλλα 200 κατόπιν σχετικής απόφασης της Βουλής, όταν αυτή ανοίξει μετά τις εκλογές.
Παράλληλα, αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης συντήρησης τροχαίου υλικού (συνολικά 1.200 τεμάχια) από την ΕΕΣΣΤΥ, η οποία αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα λόγω έλλειψης προσωπικού. Δεν είναι τυχαίο ότι περισσότερα από 200 βαγόνια έχουν «παροπλιστεί» για συντήρηση καθώς η εταιρεία δεν έχει προσωπικό για να τα επισκευάσει.
Αυτό έχει επιπτώσεις και στη λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία δεν είναι σε θέση να εκτελέσει το εμπορευματικό και το επιβατικό έργο της και αναγκάζεται να προχωρήσει σε περικοπές. Μέχρι στιγμή έχουν περικοπεί επιβατικά τρένα, ωστόσο η εταιρεία έχει αρνηθεί να αυξήσει τις εμπορευματικές μεταφορές που εκτελεί στο πλαίσιο της συμφωνίας με την Cosco, με αποτέλεσμα να χάνει κάθε χρόνο περίπου 10 εκατ. ευρώ.
Mαρία Μόσχου - Imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου