Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2015

Οι θέσεις της ΠΕΠΕ για το συνέδριο της ALE στην Μαδρίτη

Στο συνέδριο που ξεκινά την προσεχή Πέμπτη στην Μαδρίτη το Σωματείο θα εκπροσωπήσουν ο Πρόεδρος Γενιδούνιας Κώστας και  Αν. Γεν.Γραμματέας Καπιτάνος Κυριαζής.
Ενδιαφέρουσες θέσεις για τα εργασιακά αλλά και προτάσεις  αναφορικά με το θέμα με τους πρόσφυγες.
Διαβάζουμε : 
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Το διάστημα που μεσολάβησε από την προηγούμενη συνεδρίαση της ALE, διενεργήθησαν
οι εκλογές στο Σωματείο μας. Σε αυτές συμμετείχαν 4 παρατάξεις και ψήφισαν 291 μηχανοδηγοί. 

128 ψήφους έλαβε η +ΣυνΕξέλιξη που εξέλεξε 5 μέλη στο Διοικητικό Συμβούλιο,94 ψήφους η Νέα Έλξη-Αναγέννηση που εξέλεξε 4 μέλη στο ΔΣ, 48 ψήφους η Δημοκρατική Συμπαράταξη που εξέλεξε 2 μέλη στο ΔΣ και 21 ψήφους η ΑΣΚΕ που δεν κατάφερε να εκλέξει μέλος στο ΔΣ. Νέος Πρόεδρος εκλέχθηκε ο Γενιδούνιας Κώστας, Γενικός Γραμματέας ο Τουρλής Βασίλης κ Αντιπρόεδρος ο Συρόπουλος Σπύρος.
Το διάστημα αυτό συνεχίστηκε  στην χώρα μας η ίδια οικονομική πολιτική των προηγούμενων ετών. Απο τις 13 Μαΐου έχει λήξει η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και δεν έχει υπογραφεί ακόμα νέα καθώς οι διαπραγματεύσεις με τις Διοικήσεις των Εταιρειών οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο. Ωστόσο ισχύουν ακόμη οι όροι της προηγούμενης ΣΣΕ.
Τον Αύγουστο είχαμε μεγάλες αλλαγές στο ασφαλιστικό, αλλαγές που επέφεραν σημαντικές επιπτώσεις –προς το χειρότερο- τόσο στο καθεστώς συνταξιοδότησης των μηχανοδηγών, αφού είχαμε αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης από 5 εως και 10 χρόνια, όσο και στον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων. Μεγάλες μειώσεις θα επέλθουν στις συντάξεις αλλά και στην χορήγηση του εφάπαξ των μηχανοδηγών.
Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων συνεχίζεται με τους ίδιους όρους και στον διαγωνισμό αναμένεται να καταθέσουν προτάσεις 2 εταιρείες, οι Ρωσικοί σιδηρόδρομοι και μια Ρουμανική εταιρεία (GFR) που φημολογείται πως έχει εξαγοράσει η αμερικανικών συμφερόντων  WATCO.
Με αυτήν την ευκαιρία θα θέλαμε να ενημερωθούμε από τους Ρουμάνους συναδέλφους για το προφίλ της εταιρείας και αν μηχανοδηγοί της εκπροσωπούνται από το Σωματείο τους.
Λόγω της ιδιαίτερης οικονομικής κατάστασης στην Ελλάδα και μετά την επιβολή των capital controls  παρουσιάζονται σοβαρές δυσκολίες στην συνέχιση των έργων για το σιδηροδρομικό δίκτυο. Συνέπεια αυτού είναι η κατάσταση της υποδομής να παραμένει σε πολύ χαμηλό επίπεδο ασφάλειας. Εξακολουθεί να μην λειτουργεί στο 70% του δικτύου η σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση , ενώ το δίκτυο ηλεκτροκίνησης παραμένει σταθερά στo 30% της υποδομής.

Συνεχίζεται η προσπάθεια των Κυβερνήσεων να δοθεί σε ιδιώτες η συντήρηση του δικτύου, ενώ δίνονται συνεχώς σε εξωτερικούς παρόχους σιδηροδρομικές δραστηριότητες(φύλαξη σταθμών, έκδοση εισιτηρίων, φύλαξη διαβάσεων).
Οι συνθήκες εργασίας των μηχανοδηγών παραμένουν αμετάβλητες το τελευταίο διάστημα και λόγω της έλλειψης προσωπικού εργαζόμαστε σε ημέρες ρεπό και με πολλές υπερωρίες.
Επέστρεψαν τον Αύγουστο 2 μηχανοδηγοί που είχαν μεταταχθεί το 2010 σε υπηρεσίες του Δημοσίου, με το καθεστώς της απόσπασης και σήμερα επανεκπαιδεύονται.
Συστάθηκε επιτροπή για την αναθεώρηση του Κανονισμού Κυκλοφορίας, όπου υπάρχουν πολλές παρατηρήσεις του Σωματείου μας, αναφορικά με την στελέχωση των αμαξοστοιχιών (μηχανών),την εποπτεία του τροχαίου υλικού και της υποδομής και την προσπάθεια επιβάρυνσης των μηχανοδηγών με άλλες δραστηριότητες όπου σήμερα εκτελούνται από συναδέλφους της υποδομής.
Το τελευταίο διάστημα με το τεράστιο προσφυγικό κύμα παρουσιάζονται σοβαρά προβλήματα σε διασυνοριακούς σταθμούς με τις χιλιάδες των προσφύγων που στοιβάζονται στους σιδηροδρομικούς σταθμούς και κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα στην σιδηροδρομική υποδομή με αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρός κίνδυνος ατυχημάτων.
Εξετάζοντας πρώτιστα την ανθρωπιστική πλευρά του ζητήματος των προσφύγων, η ALE πρέπει να αναδείξει το θέμα σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο απαιτώντας από την Ε.Ε. να λάβει άμεσα και συλλογικά, μέτρα για την επίλυση του.
Η ALE το επόμενο διάστημα θα πρέπει να αναπτύξει κεντρικό στρατηγικό σχεδιασμό για την επίτευξη ενιαίων όρων για εργασιακά θέματα. Για παράδειγμα θα μπορούσαμε να εργαστούμε για την έκδοση Ευρωπαϊκής οδηγίας για τον ημερήσιο μέγιστο χρόνο μηχανοδήγησης, λαμβάνοντας υπόψη τις παραμέτρους της σιδηροδρομικής υποδομής.
Οφείλουμε σαν το πλέον δυναμικό συνδικάτο στους σιδηροδρόμους, αφού οι σιδηροδρομικές μεταφορές αποτελούν στρατηγική επιλογή εντός της Ε.Ε. για την δημιουργία ανάπτυξης – να ανατρέψουμε σε Ευρωπαϊκό επίπεδο τις πολιτικές που εντατικοποιούν την εργασία, υποβαθμίζουν τα προσόντα πρόσληψης στον σιδηρόδρομο και την ειδικότητα του μηχανοδηγού, καταργούν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, προσθέτουν χρόνια εργασίας και έχουν σαν τελικό στόχο την ραγδαία μείωση των θέσεων εργασίας μηχανοδηγών.
Τέλος έχουμε υποχρέωση να αναζητήσουμε και να εντάξουμε στην ALE  το σύνολο των μηχανοδηγών που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη.

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς 

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΠΕ 


Σημειώνουμε ότι σήμερα αναχωρεί για την Βουδαπέστη τριμελής αντιπροσωπεία για την παρουσία μας στις διεργασίες των σεμιναρίων που πραγματοποιεί ομάδα εργασίας  απο ερευνητικό πρόγραμμα της Ε.Ε.
Σε αυτήν συμμετέχουν οι Μπάρρος Γιάννης (+ΣυνΕξέλιξη), Νίκος Δρίτσας (Νέα Έλξη-Αναγέννηση) και Νίκος Αλεξίου (Δημοκρατική Συμπαράταξη).
Τα έξοδα σε αυτήν την αποστολή καλύπτονται εξ ολοκλήρου απο τους διοργανωτές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου