Μεγάλες εντάσεις είχαμε στην - μαραθώνια,11 ώρες διήρκεσε- συνεδρίαση της ALE στην Μαδρίτη. Η ένταση προήλθε απο το μπλόκ των Βορείων χωρών (Γερμανία,Βέλγιο,Ολλανδία,Ελβετία) που θέλησαν - και πέτυχαν- να βάλουν στην ημερήσια διάταξη θέμα έλλειψης "εμπιστοσύνης" προς το Προεδρείο που απαρτίζουν ο Ισπανός, ο Πολωνός και ο Ιταλός μηχανοδηγός.
Στην συζήτηση που ακολούθησε δεν
προέκυψε πουθενά κάποια ένδειξη για αμφισβήτηση του Προεδρείου και η διαπίστωση ήταν ότι επιχειρήθηκε απο το μπλοκ των Βορείων χωρών μια παρέμβαση που αποσκοπεί προφανώς στις επόμενες εκλογές της ALE αλλά και στην δημιουργία αντιπολιτευτικού πόλου, γεγονός που παραδέχτηκε και ο Γερμανός Πρόεδρος του GDL.
Η επιχειρηματολογία των Βορείων στηρίχτηκε στην συνεργασία που έχει αναπτυχθεί το τελευταίο διάστημα μεταξύ της ALE και της ETF αλλά και στα εκπαιδευτικά προγράμματα STEP.
Θεωρώντας ότι κινδυνεύει η αυτονομία της ALE αλλά και ζητώντας αναλυτική ενημέρωση για τις πληροφορίες που δίνονται στα STEP απο τα Σωματεία που συμμετέχουν σε αυτά, το μπλοκ των Βορείων χωρών έβαζε συνεχώς ζητήματα.
Τελικά μετά απο 9 και πλέον ώρες η συζήτηση έληξε για το θέμα αυτό (μέχρι την....επόμενη συνεδρίαση προφανώς).
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπήρξε γύρω απο το θέμα των διασυνοριακών μεταφορών όπου έγιναν προτάσεις για να αποφευχθεί το dumping των μισθών των μηχανοδηγών,όταν υπάρχουν τέτοιες μεταφορές.
Η ποιο ενδιαφέρουσα απο αυτές ανέφερε ότι θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για την έκδοση κοινοτικής οδηγίας προκειμένου οι μηχανοδηγοί που εισέρχονται σε άλλη χώρα να ακολουθούν το μισθολόγιο τους (αν στην χώρα που μπαίνουν ισχύουν κατώτεροι μισθοί) ενώ αν στην χώρα που εισέρχονται ισχύουν μεγαλύτεροι μισθοί να πηρώνονται με βάση αυτούς προκειμένου να αποφευχθεί το dumping στα μισθολόγια των χωρών.
Σε αυτό το θέμα υπήρξε ομόφωνη απόφαση. Επίσης υπάρχει προσχέδιο (έπειτα απο προηγούμενη αναφορά της ΠΕΠΕ) για την έκδοση κοινοτικής οδηγίας που θα προβλέπει διαδικασίες για το μετατραυματικό στρές των μηχανοδηγών έπειτα απο δυστυχήματα καθώς σε άλλες χώρες τα θέματα έχουν λυθεί με Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (Γερμανία) ενώ σε άλλες υπάρχει Εθνική Νομοθεσία.
Γενικότερα συνεχίζουν να υπάρχουν διαφορές μεταξύ των χωρών, τόσο στα μισθολογικά όσο και στον τρόπο εργασίας.
Οι Ισπανοί μηχανοδηγοί κατόρθωσαν να περάσουν Νόμο πριν 3 μήνες που προβλέπει πόσες ώρες μπορούν να βρίσκονται στα χειριστήρια (maximum 5 ώρες και 30 λεπτά) ενώ όταν υπάρχει 45λεπτο διάλειμμα ο συνολικός χρόνος εργασίας μπορεί να φτάσει και τις 6 ώρες και 20 λεπτά.
Τα ίδια συμβαίνουν και στην Ολλανδία όπου ο μέγιστος χρόνος εργασίας εβδομαδιαίως για τον μηχανοδηγό είναι οι 36 ώρες και στην Γερμανία που πλέον είναι 35 ώρες.
Παρόμοιες καταστάσεις και σε Ιταλία, Ελβετία, Βέλγιο, Πορτογαλία (όπου προχώρησε η ιδιωτικοποίηση των εμπορευματικών μεταφορών),
Δυσκολότερες καταστάσεις σε Πολωνία και Ουγγαρία.
Μισθοί
Απο τα 500 Ευρώ της Βουλγαρίας στα 4300 Ευρώ της Ισπανίας τα 2500 Ευρώ στην Ιταλία και Γερμανία....
Γενικότερα αναγνωρίζεται η ειδικότητα του μηχανοδηγού μισθολογικά ενώ δεν υπάρχει σχεδόν πουθενά πληρωμή αναπαύσεων.
Τέλος έπειτα απο παρέμβαση της Ελληνικής Αποστολής τις επόμενες μέρες θα αποσταλεί στην ALE επιστολή για το μεταναστευτικό που θα υιοθετήσει η ALE και θα το μεταφέρει σαν άποψη της στο Ευρωκοινοβούλιο.
Η Ελληνική Αποστολή εκδήλωσε την πρόθεση να διοργανώσει συνεδρίαση της ALE το 2016 ή 2017 (πιθανότερο).
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Η Ελληνική αποστολή φέτος κόστισε στο Σωματείο 1.800 Ευρώ.
520 Ευρώ μετακινήσεις για 4 ημέρες (260*2) (Πρόεδρος και Αν.Γεν. Γραμματέας).
920 Ευρώ αεροπορικά εισιτήρια κ διαμονή - έξοδα ξενοδοχείου- (Αν. Γεν. Γραμματέα).
350 Ευρώ αμοιβή μεταφραστή για τις 4 μέρες και την συγγραφή των Ελληνικών θέσεων στα Γερμανικά.
520 Ευρώ μετακινήσεις για 4 ημέρες (260*2) (Πρόεδρος και Αν.Γεν. Γραμματέας).
920 Ευρώ αεροπορικά εισιτήρια κ διαμονή - έξοδα ξενοδοχείου- (Αν. Γεν. Γραμματέα).
350 Ευρώ αμοιβή μεταφραστή για τις 4 μέρες και την συγγραφή των Ελληνικών θέσεων στα Γερμανικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου