Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 7 Ιουλίου 2016

Σιδηρόδρομος: Για πρώτη φορά έρχεται το ηλεκτροκίνητο τρένο στην Αθήνα

Μέχρι το τέλος του 2017 θα υπάρχει ηλεκτροκίνηση στο βασικό διάδρομο της χώρας Πειραιάς-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη

Ολοκληρώνεται τις επόμενες εβδομάδες το έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό
τμήμα Αθήνα-Αχαρνές-Τιθορέα.


Η ολοκλήρωση των έργων θα φέρει μία μικρή "επανάσταση" στις σιδηροδρομικές μεταφορές της πρωτεύουσας καθώς για πρώτη φορά στην σιδηροδρομική της ιστορία, η Αθήνα και ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός θα διαθέτει ηλεκτροκίνηση και θα μπορεί να φτάσει μέχρι εκεί το πρώτο ηλεκτροκίνητο τρένο.

Πρόκειται για το τέλος μιας επίπονης, μακρόχρονης διαδικασίας που ξεκίνησε το 2002 με σκοπό να έχει ολοκληρωθεί το 2005 (!!) αλλά έπρεπε να περάσουν τελικά ακόμα 11 χρόνια μέχρι να φτάσουμε στο σημείο ο κεντρικότερος σταθμός της χώρας να μπορεί να φιλοξενεί ηλεκτροκίνητα τρένα.

Πρόκειται για τη σύμβαση "700" που ξεκίνησε το 2013 και είχε 2 φάσεις. Η πρώτη αφορούσε το τμήμα Αχαρνές-Τιθορέα και την ανάταξη της ηλεκτροκίνησης. Σε αυτό το τμήμα ναι μεν υπήρχε εδώ και χρόνια ηλεκτροκίνηση όμως είχε λεηλατηθεί σε μεγάλο τμήμα της και δεν λειτουργούσε.

Η δεύτερη φάση αφορούσε την εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα-3 Γέφυρες, που περιελαμβανόταν ως προαίρεση στη παραπάνω σύμβαση, ενεργοποιήθηκε το 2015 και τώρα ολοκληρώνεται.

Το ενδιαφέρον φυσικά στρέφεται στην αλλαγή των Προαστιακών δρομολογίων της Αθήνας καθώς μέχρι σήμερα η απουσία ηλεκτροκίνησης στο κεντρικό αστικό διάδρομο Αθήνα-ΣΚΑ δεν επέτρεπε την απευθείας σύνδεση της Αθήνας με ηλεκτροκίνητα τρένα.

Σε αυτό περιλαμβάνεται τόσο το δρομολόγιο προς Κιάτο όσο και προς Αεροδρόμιο, όπου για να πάει προς/από την Αθήνα έπρεπε να υπάρχει μετεπιβίβαση.

ΤΕΛΟΣ 2016 ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Τα έργα ηλεκτροκίνησης συνεχίζονται με το έργο-σκούπα που ολοκληρώνει παλαιότερα έργα στο τμήμα Αθήνα-Πειραιάς (εργολαβία 751) και που εγκαθιστά ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του ypodomes.com το έργο αυτό πρόκειται να ολοκληρωθεί με μικρή καθυστέρηση στο τέλος του έτους (αντί για τον Οκτώβριο).

Με την ολοκλήρωση και αυτού του έργου τα ηλεκτροκίνητα τρένα θα μπορούν να κινούνται σε όλο το μήκος των γραμμών μέσα στην πόλη και θα μπορέσει να γίνει επαναπρογραμματισμός των δρομολογίων.

ΤΕΛΟΣ 2017 ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΑΠΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΜΕΧΡΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -ΕΙΔΟΜΕΝΗ
Τα έργα ηλεκτροκίνησης συνεχίζονται και σε ακόμα 2 έργα. Το πρώτο είναι στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός (εργολαβία 635) μήκους 106χλμ όπου συνεχίζονται και αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Δεκέμβριο του 2017. Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού θα υπάρχει ηλεκτροκίνηση από τον Πειραιά μέχρι τη Θεσσαλονίκη, για πρώτη φορά στην ιστορία του Ελληνικού Σιδηρόδρομου, αλλάζοντας τα δεδομένα των μετακινήσεων.

Τέλος, έχουμε την πρόσφατη εκκίνηση της εργολαβίας-σκούπας στο διάδρομο Πολύκαστρο-Ειδομένη που περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2017. Αυτό το έργο επίσης θεωρείται σπουδαίο, καθώς θα επιτρέψει σε ηλεκτροκίνητα τρένα εμπορευματικά και επιβατικά να διεξάγουν διεθνή δρομολόγια μεταξύ της χώρας μας και της υπόλοιπης Ευρώπης, γεγονός που μέχρι σήμερα παραμένει στη σφαίρα της φαντασίας.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

1 σχόλιο: