Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη, 20 Δεκεμβρίου 2018

Συνεταιρισμός Εργαζομένων : Συνάντηση των Σωματείων με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Την ώρα που συνεχίζεται η συνδικαλιστική αντιπαράθεση γύρω απο τον Συνεταιρισμό Εργαζομένων, τα Σωματεία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ έλαβαν 
πρόσκληση απο την Διοίκηση της για να αναζητήσουν λύσεις γύρω απο το πρόβλημα.

Η εξάντληση του πλαφόν που προβλέφθηκε στην νέα διετή ΣΣΕ για αγορές μέσω του Συνεταιρισμού, αποτελεί ψευδεπίγραφη δικαιολογία για την δεδομένη και πανθομολογούμενη αδυναμία του Συνεταιρισμού Εργαζομένων να ανταποκριθεί στις ανάγκες των φυσικών του μετόχων, δηλαδή των  εργαζομένων.

Η συνδικαλιστική αντιπαράθεση γύρω απο τον Συνεταιρισμό, που έχει ξεκινήσει απο τις ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ με αφορμή την ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναμένεται να αποκαλύψει την πραγματική σημερινή κατάσταση και να δώσει οριστικό τέλος στις παθογενείς καταστάσεις. 
Είναι χαρακτηριστική η ατάκα συνδικαλιστή που βλέποντας τους ΠΑΣΚΟΔΑΚΙΤΕΣ να σηκώνουν τόνους γύρω απο το θέμα του Συνεταιρισμού ανέφερε χαρακτηριστικά για τους εκπροσώπους των 2 παρατάξεων πως " λαγός τη φτέρη έσειε, κακό του κεφαλιού του".
Το θέμα της κατάστασης του ΣΥΝΠΕ συζητήθηκε και στο ΣτΑ του Σωματείου μας, όπου η +ΣυνΕξέλιξη κατέθεσε πρόταση για την δημιουργία νέου συνεταιρισμού ή για την προοπτική της στρατηγικής συμμαχίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με πολυκαταστήματα στα οποία θα πραγματοποιούν τις αγορές τους οι εργαζόμενοι , χωρίς να απαιτείται καμία διαβεσολάβηση τρίτου.

Είναι απορίας άξιο , πως όσοι καταγγέλουν τις επιχορηγήσεις της  εργοδοσίας σε Σωματεία για την πραγματοποίηση  κορυφαίων εκδηλώσεων (πχ φιλοξενία ALE), την ίδια ώρα υποκριτικά ζητούν απο τους εργοδότες να τους δανείζουν για να πραγματοποιούν καταναλωτικές αγορές και απαιτούν απο τα Σωματεία να προχωρούν σε τέτοιες συμφωνίες, που στην ουσία εξανεμίζουν διαπραγματευτική ισχύ γύρω απο σημαντικές διεκδικήσεις. 

 Η ένδοια επιχειρημάτων γύρω απο την νέα ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναγκάζει τις ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ να ανοίγουν το θέμα του ΣΥΝΠΕ, με αφορμή το πλαφόν, την ώρα που την ευθύνη της διαχείρισης τουΣυνεταιρισμού είχαν και έχουν οι 2 παρατάξεις επί δεκαετίες, με ευρείες πλειοψηφίες μάλιστα αλλά  με αποτέλεσμα σήμερα ο συνεταιρισμός να μην έχει ίδια κεφάλαια για να χρηματοδοτεί τις αγορές των εργαζομένων, παρά να χρησιμοποιείται ως όχημα έμμεσου δανεισμού τους , μέσω της εργοδοσίας!
Κανένα υπονοούμενο δεν υπάρχει για κακοδιαχείριση απο την πλευρά μας, παρά μόνο αναφορά της σκληρής πραγματικότητας.

Το στέκι έκανε σημαντική έρευνα το τελευταίο διάστημα για την λειτουργία των Συνεταιρισμών σε άλλες ΔΕΚΟ ή μεγάλες Δημόσιες Υπηρεσίες και ΠΟΥΘΕΝΑ δεν εντόπισε την κατάσταση και το status που επικρατεί στον συνεταιρισμό εργαζομένων σήμερα.

Αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι,  μετά από 30 χρόνια λειτουργίας ειναι αδιανόητο  συνεταιρισμός που εξυπηρετούσε καποτε έως κ 13 χιλιάδες εργαζομενους να μην έχει επαρκή ίδια κεφάλαια και μάλιστα όταν εργαζόμενοι τον διαχειρίζονται δεκαετίες τώρα
Κάποιοι ΑΠΕΤΥΧΑΝ στην διαχερίση, έχουν ονοματεπώνυμα (παρατάξεις) και την αποτυχία τους αυτή προσπαθούν να την χρεώσουν ...στην ΣΣΕ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 
Καμία διευκόλυνση πέραν της δανειοδότησης μέσω της εργοδοσίας δεν παρέχει σήμερα ο ΣΥΝΠΕ, ούτε καν εκπτώσεις για τους εργαζομενους & σε κανένα είδος , ακόμα κ σε αυτά της κινητής τηλεφωνίας που οι τιμές δεν είναι καν ανταγωνιστικές της αγορας στην πλειοψηφία τους.
Ο συνεταιρισμός ωστόσο αποτελεί σημαντικό εργαλείο που θα έπρεπε να αξιοποιείται προς αυτήν την κατεύθυνση, ιδιαίτερα την περίοδο της κρίσης.

  Φυσικά  οι έργαζομενοι στο ΣΥΝΠΕ  δεν ευθύνονται για την σημερινή κατάσταση του , ούτε το σημερινό ΔΣ του το οποίο καλείται να δώσει απαντήσεις για καταστάσεις που έρχονται απο προηγούμενες δεκαετίες. Η επίκληση τους, στον δημόσιο διάλογο ούτε πρόκειται να φοβίσει κάποιον, ούτε θα σταματήσει την κριτική σε όσους είχαν την ευθύνη για τον συνεταιρισμό και την προοπτική του, δεκαετίες τώρα. 
Δεν αφήνουμε ασχολίαστα τα   σενάρια που διακινούν ορισμένοι παραγοντίσκοι για εξετάσεις για υπέρβασεις του πλαφόν , επιβεβαιώντας την σήψη. Το πλαφόν είναι συγκεκριμένο και πολύ υψηλό, το πρόβλημα ξεκινά απο τον ΣΥΝΠΕ που δεν έχει τα ίδια κεφάλαια για να καλύψει τις καταναλωτικές ανάγκες των συναδέλφων. Αν είναι δυνατόν να μην έχει κεφάλαια -έστω και 50 χιλιάδων Ευρώ- ο ΣΥΝΠΕ για να καλύψει καταναλωτικές ανάγκες μετα απο 30 χρόνια λειτουργίας.
Σαφή ερώτημα υπάρχει για το πως τα 50 χιλιάδες Ευρώ  που προβλέφθηκαν ετησίως στην ΣΣΕ,  εξανεμίστηκαν σε μόλις 2 μήνες και γιατί δεν μπήκε πλαφόν στις αγορές μετά την νέα ΣΣΕ.
Τέλος επειδή έχουμε στην κατοχή μας και το Καταστατικό του ΣΥΝΠΕ στο οποίο αναφέρονται οι μέτοχοι του, δηλαδή οι εργαζόμενοι, εμείς προσπαθήσαμε να κάνουμε το αυτονόητο.
Να διαπιστώσουμε την  σημερινή οικονομική του κατάσταση.
Ωστόσο οι οικονομικές καταστάσεις κ χρήσεις δεν υπάρχουν στο site του ΣΥΝΠΕ , ενώ θα έπρεπε να υπήρχαν, εφόσον ελέγχονται απο Ορκωτούς Λογιστές. 
Καμία αναφορά δεν έχει γίνει για την κατάσταση του ΣΥΝΠΕ στα Διοικητικά Συμβούλια της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, χρόνια τώρα, παρά το ότι η κατάσταση είναι γνωστή και αυτός υπόκεινται σε εργατική διαχείριση και έλεγχο (μέσω εκλογών).

Επαναλαμβάνουμε ότι η εμπλοκή του Συνεταιρισμού Εργαζομένων σε συνδικαλιστικές αντιπαραθέσεις, μόνο ζημιά σε όσους την προκαλούν θα φέρει αλλά και στην ίδια την υπόσταση του ΣΥΝΠΕ.
Η ανοχή δεν συνεπάγεται και αδυναμία και στην συνάντηση των 2 Σωματείων με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι λύσεις που θα συζητηθούν θα είναι ξεκάθαρες και προς όφελος των εργαζομένων και όχι προς την κατεύθυνση της διαιώνισης προβληματικών καταστάσεων.
Η πρόταση που κατατέθηκε στο Σωματείο μας απο την ΣυνΕξέλιξη για την εξέταση ενδεχόμενου δημιουργίας νέου Συνεταιρισμού, πέρασε ομόφωνα , με ότι αυτό συνεπάγεται. ΔΕΝ υπήρξε καμία διαφωνία και αναρωτιόμαστε γιατί. Ίσως γιατί όλοι γνωρίζουν.
Την ίδια ώρα, ορισμένοι επιμένουν.....
Κακό του κεφαλιού τους καθώς ΚΑΙ  ο σιδηροδρομικός κόσμος γνωρίζει. Πολύ καλά.

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου