Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου 2018

O Συνεταιρισμός εργαζομένων, η ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η αλήθεια

Σε σοβαρότατο ατόπημα υπέπεσε η Διοίκηση του "Συνεταιρισμού" Εργαζομένων ΟΣΕ καθώς με διαρροή ενημέρωσε πως
υπερκεράστηκε το  πλαφόν των 50 χιλιάδων Ευρώ για αγορές των εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το ατόπημα της Διοίκησης του ΣΥΝΠΕ εντοπίζεται στο ότι ΔΕΝ ενημέρωσε τα Σωματεία που υπέγραψαν την επιχειρησιακή ΣΣΕ, αλλά συγκεκριμένη παράταξη, επιβεβαιώνοντας τις φωνές που εδώ και χρόνια θέτουν ζητήματα για την λειτουργία του Συνεταιρισμού. Η εμπλοκή του συνεταιρισμού σε συνδικαλιστικές αντιπαραθέσεις θέτει Προ των ευθυνών όσους επί χρόνια δεν έπραξαν τα αυτονόητα.
Η επίκληση  του χαμηλού ποσού που προβλέφθηκε στην ΣΣΕ για τις αγορές μέσω Συνεταιρισμού ως αιτίας για την μη έκδοση διατακτικών για τους εργαζόμενους είναι κουτοπόνηρη , πρόχειρη και ψευδεπίγραφη, ωστόσο αποκαλύπτει την πολύ κακή οικονομική κατασταση του Συνεταιρισμού εργαζομένων καθώς είναι πλέον ξεκάθαρο ότι δεν έχει ιδία κεφαλαία για να καλύψει τις αναγκες των συναδέλφων που αποτελούν και τους μετοχους του, παρα την εικοσαετή και πλέον λειτουργία του και παρα το ότι είχαν καταβληθει μερίσματα για την δημιουργία του. (Χωρίς να υπονοούμε κατι μεμπτό).
Ο συνεταιρισμός σήμερα στην ουσία αποτελεί διαμεσολαβητή για την δανειοδότηση των εργαζομένων από τις εταιρείες του Ομίλου ΟΣΕ προκειμένου να εξυπηρετούν τις  καταναλωτικές τους ανάγκες και έχει χάσει τον σκοπό δημιουργίας του χρόνια τώρα.
Βεβαίως αποτέλεσε κ αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο , ιδιαίτερα στην περίοδο της οικονομικής κρίσης , αλλά έχει χάσει τον ρόλο του ως συνεταιρισμός εργαζόμενων.

Θυμίζουμε ότι ο Συνεταιρισμός δημιουργήθηκε με τις συνδρομές χιλιάδων σιδηροδρομικών  δεκαετίες πριν,ενώ  λαμβάνει ποσοστό επί των αγορών που πραγματοποιούν οι  συνάδελφοι με διατακτικές ενώ θεωρούμε δεδομένο πως και η επί δεκαετίες συνεργασία του με εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θα έχει προσφέρει επιπλέον κέρδη.
Μέχρι πρόσφατα και λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης του ΣΥΝΠΕ, η Δημόσια ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπως και οι υπόλοιπες εταιρείες , στην ουσία ΔΑΝΕΙΖΑΝ τον συνεταιρισμό καθώς χρηματοδοτούσε τις αγορές των συναδέλφων (μόλις ένας εργαζόμενος πραγματοποιεί αγορά η εταιρεία πχ ΟΣΕ ή ΤΡΑΙΝΟΣΕ ,καταβάλει το σύνολο του ποσού στον συνεταιρισμό κ το παρακρατεί από την μισθοδοσία του , σε άτοκες μηνιαίες δόσεις ) οι οποίοι επέστρεφαν φυσικά τα ποσά μέσω της μισθοδοσίας τους και μέχρι σε 24 δόσεις.
Στην ουσία δηλαδή, η λειτουργία του Συνεταιρισμού βασιζόταν χρόνια τώρα, στην χρηματοδότηση των εταιρειών και ΟΧΙ στις συνδρομές- μερίσματα των μετόχων -  εργαζομένων. Επρόκειτο λοιπόν για δανειοδοτήσεις των εταιρειών προς το συνεταιρισμό.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την  ιδιωτικοποίησης της , ξεκαθάρισε πως ΔΕΝ δέχεται να χρηματοδοτεί αγορές των εργαζομένων μέσω του Συνεταιρισμού ( το ποσό σε ετήσια βάση κυμαινόταν στις 170 χιλιάδες Ευρώ περίπου).
Τα 2 Σωματεία κατάφεραν μετά απο πολύ προσπάθεια να πετύχουν στην νέα επιχειρησιακή  ΣΣΕ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να χρηματοδοτεί τις αγορές μέχρι του ποσού των 50 χιλιάδων το χρόνο, χρήματα που θα επιστρέφουν οι εργαζόμενοι σε 12 δόσεις.
Το ποσό αυτό αν ισχύουν οι διαρροές, έχει εξανεμιστεί στις 40 μέρες απο την υπογραφή της ΣΣΕ και άρα  η προφανής οικονομική αδυναμία του Συνεταιρισμού, είναι αυτή που εμποδίζει την χρηματοδότηση των αγορών των συναδέλφων ΚΑΙ ΟΧΙ η ΣΣΕ.
Εκτός αν ορισμένοι θέλουν να μας πουν ότι ιδιωτικές επιχειρήσεις χρηματοδοτούν κ τις αγορες των εργαζομένων τους μέσω των ΣΣΕ και τα Σωματεία απέτυχαν ....να πετύχουν κατι προφανές.


Ζητήματα υπάρχουν όμως γύρω από την λειτουργία και είναι τα εξής.

    1. Γιατί η Διοίκηση του ΣΥΝΠΕ δεν ήρθε σε επαφή με τα Σωματεία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ  για να συζητήσουν το πως θα γίνει η διαχείριση των 50 χιλιάδων Ευρώ ετησίως. Αν χρειαζόταν για παράδειγμα να τεθεί ΠΛΑΦΟΝ από τις 23 Οκτωβρίου και μετά στις αγορές των εργαζομένων.
    2. Γιατί δεν ενημέρωσε τα Σωματεία για την οικονομική δυνατότητα του Συνεταιρισμού. Ακόμα και στην Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών δεν είναι γνωστά τα στοιχεία αυτά.
    3. Γιατί ενώ ζήτησε την συνδρομή των Σωματείων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να καταβληθούν συνδρομές που όφειλε η τελευταία στον Συνεταιρισμό, οπως και έγινε την περασμένη Παρασκευή, δεν ενημέρωσε για το ύψος των αγορών του τελευταίου μήνα, παρά έδωσε την σημερινή διαρροή σε παράταξη που μάλιστα προκάλεσε την μνήμη των σιδηροδρομικών
Η εμπλοκή  του Συνεταιρισμού σε συνδικαλιστικές αντιπαραθέσεις σε συνδυασμό με την ΚΑΚΙΣΤΗ οικονομική του κατάσταση, θέτει σοβαρά ζητήματα γύρω από την βιωσιμότητα του.
ΚΑΝΕΙΣ δεν πρόκειται να ΑΝΕΧΘΕΙ παιχνιδάκια, όταν μάλιστα μετά απο τεράστια προσπάθεια, ιδιωτική εταιρεία (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) δέχεται να χρηματοδοτεί άτοκα καταναλωτικές ανάγκες εργαζομένων, μέχρι του ποσού των 50 χιλ Ευρώ ετησίως.

Η επόμενη μέρα 

Συνεταιρισμός, σύμφωνα με τη Διεθνή Συνεταιριστική Συμμαχία, είναι μια: «αυτόνομη ένωση προσώπων που συγκροτείται εθελοντικά για την αντιμετώπιση των κοινών οικονομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών αναγκών και επιδιώξεων τους, διαμέσου μιας συνιδιόκτητης και δημοκρατικά διοικούμενης επιχείρηση"
Σήμερα ο "Συνεταιρισμός εργαζομένων", στην ουσία έχει χάσει τον χαρακτήρα αυτό (εργαζομένων), αφού λειτουργεί με τα χρήματα των εργοδοτών και όχι χάρη στις συνδρομές των εργαζομένων και τα κεφάλαια που αυτοί είχαν συνεισφέρει διαχρονικά. Δεν έχει απολύτως καμία διαφορά μια συνεργασία πχ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με ένα πολυκατάστημα, απο την αγορά μέσω του Συνεταιρισμού εργαζομένων.
Αυτό ήταν ανεκτό, μέχρι που ενεπλάκη σε συνδικαλιστική αντιπαράθεση.

Τα Σωματεία, οφείλουν να ζητήσουν τις αγορές των τελευταίων 40 ημερών για να δούμε πως ξεπεράστηκε το πλαφόν και στην συνέχεια να αναζητήσουν λύσεις είτε για την βιωσιμότητα του συνεταιρισμού, είτε για την δημιουργία νέου στον οποίο δεν θα απαιτείται καμία χρηματοδότηση της εργοδοσίας.


Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου