Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 24 Μαρτίου 2019

Οι θέσεις της ΠΕΠΕ για την συνεδρίαση της ΑLE στην Μαδρίτη

Συνάδελφοι,
Το τελευταίο εξάμηνο μετά το Κογκρέσο της Ομοσπονδίας μας, είχαμε σημαντικές εξελίξεις στην Ελλάδα.
Τον Νοέμβριο υπογράφηκε
απο  το Σωματείο μας η πρώτη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στην ιστορία του καθώς διαπραγματευτήκαμε αυτόνομα τους όρους και τις αμοιβές εργασίας μας. Η νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας κατοχύρωσε τον ρόλο του Σωματείου μας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ που πλέον βρίσκεται υπό την ιδιοκτησία της Ferrovie Dello Stato , δίνοντας αυξήσεις στους μισθούς των μηχανοδηγών μεσοσταθμικά ύψους 8%-9% συνολικά για τα επόμενα 2 χρόνια. 
Στα πλαίσια της νέας Σύμβασης κατοχυρώσαμε και όρους γύρω από την εργασία μας επιβεβαιώνοντας στο ακέραιο την συμφωνία που είχε υπογράψει η ΠΕΠΕ με την Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον Δεκέμβριο του 2017, ενώ συμφωνήθηκαν και νέες προσλήψεις πέραν των 68 νέων μηχανοδηγών που σήμερα εκπαιδεύονται στην εταιρεία.
Το περασμένο φθινόπωρο κυκλοφόρησε στην Ελλάδα και η 2η ιδιωτική εταιρεία (Rail Cargo συνεργάζεται με την OBB) και οι μηχανοδηγοί που εργάζονται σε αυτήν εκπροσωπούνται από το Σωματείο μας. Η Rail Cargo όπως και η Pearl (3Η εταιρεία που θέλει να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα) προσέλαβαν και εκπαιδεύουν νέους μηχανοδηγούς στην Δημόσια Σιδηροδρομική Ακαδημία, καθώς έχουμε μέχρι στιγμής καταφέρει να αποκλείσουμε την είσοδο συνταξιούχων στην αγορά. Η εκπαίδευση των νέων μηχανοδηγών γίνεται με τους ίδιους όρους για όλους, υπό την αιγίδα του Δημοσίου. Συνολικά 12 νέοι μηχανοδηγοί έχουν προσληφθεί από τις 2 εταιρείες και σήμερα εκπαιδεύονται. Στόχος μας είναι οι μισθολογικοί όροι της ΣΣΕ που υπογράψαμε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ισχύσουν και στις υπόλοιπες εταιρείες προκειμένου να αποφύγουμε το μισθολογικό dumpin.
Tις επόμενες ημέρες θα υπογραφεί η εξαγορά του 100% των μετοχών της εγχώριας δημόσιας  τεχνικής βάσης (ΕΕΣΣΤΥ) από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (θυγατρική της Ferrovie Dello Stato) έναντι 22 εκατομμυρίων Ευρώ.
Τον περασμένο μήνα ψηφίστηκε από την Ελληνική Βουλή Νόμος που καθιερώνει τον μέγιστο ημερήσιο χρόνο μηχανοδήγησης από ένα μηχανοδηγό στην Ελληνική Επικράτεια.
Ο Νόμος προβλέπει ως μέγιστο χρόνο τις 5 ώρες και 30 λεπτά μηχανοδήγησης, με υποχρεωτικό διάλλειμα 30 λεπτών εφόσον οι ώρες ξεπερνούν τις 4 και 30 λεπτά, διάλλειμα που θα περιλαμβάνεται στον ημερήσιο χρόνο εργασίας. Σε αυτόν τον Νόμο πρέπει να προσαρμόσουν όλες οι εταιρείες τα προγράμματα εργασίας τους και ασφαλώς πρόκειται για σημαντική επιτυχία του Σωματείου μας. Ο όρος αυτός υπήρχε και στην συμφωνία που είχαμε κάνει τον Δεκέμβριο του 2017 με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στην νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και καταφέραμε να τον μετατρέψουμε σε Εθνική Νομοθεσία!
Παράλληλα , ψηφίστηκε ο νέος Κανονισμός Κίνησης και Κυκλοφορίας, όπου έγινε δεκτό το βασικό μας αίτημα (που στήριξε και η ALE με επιστολή της στο Υπουργείο Μεταφορών πέρυσι το καλοκαίρι), να στελεχώνονται οι καμπίνες μηχανοδήγησης με 2 μηχανοδηγούς όσο δεν έχουν εγκατασταθεί τα συστήματα ασφαλείας (ETCS). Η στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς είναι υποχρεωτική και σε όλους τους εμπορευματικούς συρμούς (ανεξάρτητα της ύπαρξης ETCS) . Πρόκειται για σημαντική εξέλιξη, καθώς η ψήφιση αφορά Νόμο του Κράτους στον οποίο θα πρέπει να προσαρμοστεί όλη η αγορά και όχι εσωτερική διαδικασία εταιρειών που θα απορύθμιζε την αγορά ανάλογα με τις επιδιώξεις της κάθε εταιρείας.  Στον νέο Κανονισμό Κίνησης και Κυκλοφορίας ξεκαθαρίζουν ζητήματα που υπήρχαν σε εκκρεμότητα χρόνια τώρα και που με τις διάφορες ερμηνείες που δίνονταν,  προκαλούσαν στρεβλώσεις στην καθημερινότητα μας.
Τα έργα σιδηροδρομικής υποδομής στην χώρα προχωρούν (σύντομα θα έχουμε διπλή γραμμή ηλεκτροκίνησης στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη) ωστόσο σημαντικές καθυστερήσεις υπάρχουν στην εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας (φωτοσήματα- τηλεδιοίκηση- etcs) και το Σωματείο μας πιέζει για την ολοκλήρωση τους.
Παρά τις 68 προσλήψεις νέων μηχανοδηγών, η υπερεργασία ακόμα κυριαρχεί στον κλάδο μας, αφού έχουμε συνεχώς ροή συνταξιοδοτήσεων και γίνεται προσπάθεια για να έχουμε νέες προσλήψεις βάση και της συμφωνίας μας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Με Νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα καταργήθηκε στην Ελλάδα ο υποκατώτατος μισθός για τους νέους κάτω των 25 ετών (ήταν 510 Ευρώ το μήνα), ενώ ο κατώτατος μηνιαίος  μισθός αυξήθηκε στα 650 Ευρώ από 586 Ευρώ και ισχύει πλέον  για όλους τους εργαζόμενους ανεξαρτήτως ηλικίάς. 
Με βάση την νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπέγραψε το Σωματείο μας,  ο πρώτος μισθός ενός ανύπαντρου μηχανοδηγού που εισέρχεται στην παραγωγή είναι 1050 Ευρώ μεικτά, ενώ υπάρχουν και επιπλέον αμοιβές με  βάση την παραγωγικότητα (χιλιομετρικές αποζημιώσεις),  την εργασία σε αργίες, νύχτα κτλπ, επίδομα γάμου και παιδιών καθώς και επιπλέον αμοιβή αν ένας μηχανοδηγός έχει πτυχίο Πανεπιστημίου. 
Στην Ελλάδα ακόμα δεν έχουν αρθεί οι περιορισμοί  γύρω από τις Συλλογικές Συμβάσεις στο Δημόσιο, ενώ ο κατώτατος μισθός όπως αναφέραμε διαμορφώνεται ακόμα από το Κράτος κάτι που κατά την άποψη μας είναι λάθος γιατί αυτός θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων.
Το Σωματείο μας προσπαθεί να ανατρέψει σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον τις διατάξεις που ψηφίστηκαν το 2015 γύρω από το συνταξιοδοτικό και αναγκάζουν μηχανοδηγούς να εργάζονται μέχρι και 42 χρόνια για να συνταξιοδοτηθούν.
Τέλος θα θέλαμε να αναφερθούμε στην κατάσταση στο εσωτερικό της Οργάνωσης μας.
Πιστεύουμε ότι η ενότητα μας είναι κυρίαρχο ζήτημα και μας απασχολεί σοβαρά η μη συμμετοχή 4 Σωματείων στην επόμενη συνεδρίαση (Γερμανία, Δανία, Ελβετία, Ολλανδία) και η επιθυμία που εκφράζουν για την αποχώρηση τους.
Το Σωματείο μας προτείνει  να υπάρξει μια συνεδρίαση της ALE το επόμενο διάστημα, αν συμφωνήσουν και τα 4 Σωματεία των χωρών αυτών, προκειμένου να συζητηθούν διεξοδικά τα προβλήματα εντός της Ομοσπονδίας μας και να αναζητηθούν λύσεις για την αποφυγή δυσάρεστων εξελίξεων.
Τα αποτελέσματα δημοκρατικών διαδικασιών οφείλουν να γίνονται σεβαστά από όλους και εμείς ως εκπρόσωποι χιλιάδων μηχανοδηγών οφείλουμε να συνεννοηθούμε ειλικρινά για την προάσπιση των δικαιωμάτων μας και την ισχυρή παρουσία μας στον κοινωνικό διάλογο  στην Ευρώπη.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς 


Απο το blog της ΠΕΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου