Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 15 Ιουνίου 2019

Οι "επικοινωνιακές κορώνες" παρατάξεων δεν μπορούν να κρύψουν την ουσία του προβλήματος

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η χτεσινή ανακοίνωση της Νέας Έλξης - Αναγέννησης με αφορμή την αλλαγή κυκλωμάτων εργασίας στην Θεσσαλία. Και παρουσιάζει ενδιαφέρον γιατί για πρώτη φορά
η Νέα Έλξη θέτει ζήτημα προσφυγής στο ΣΕΠΕ μετά απο 7 χρόνια παρουσίας στα κοινά, ενώ τα χρόνια αυτά διπλασιάζονται (και βάλε) αν αναπολήσουμε το παρελθόν και τις ιστορικές ρίζες της παράταξης (ΔΑΚΕ κτλπ).

Η Νέα Έλξη, όπως θυμούνται οι μηχανοδηγοί, είχε καταψηφίσει 3 φορές τα τελευταία 7 χρόνια την προσφυγή στο ΣΕΠΕ.
Το 2013 δεν συμφώνησε για την προσφυγή στο ΣΕΠΕ για τον προγραμματισμό εργασίας, όταν και η Εξέλιξη τότε προσέφυγε αυτόνομα, αναγκάζοντας την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε υποχώρηση και φέρνοντας τον εβδομαδιαίο προγραμματισμό στο ΜΑΙ. (Μέχρι τότε ο προγραμματισμός εργασίας γινόταν σε ημερήσια βάση).
Τον Ιούνιο του 2015 με ψήφους 6-5 (σε συμφωνία με την ΠΑΣΚ) απέρριψε πρόταση της +ΣυνΕξέλιξης για προσφυγή στο ΣΕΠΕ για την έλλειψη μηχανοδηγών ενώ και το 2016 και πάλι σε ψηφοφορία που διεξήχθη εντός του ΔΣ του Σωματείου μας, καταψήφισε με την ΠΑΣΚ πρόταση της +ΣυνΕξέλιξης με ακριβώς το ίδιο θέμα (έλλειψη μηχανοδηγών).
Τελικά η προσφυγή στο Υπουργείο Εργασίας αποφασίστηκε τον Ιούνιο του 2017 μετά το δυστύχημα στο Άδενδρο και μετά απο πρόταση της +ΣυνΕξέλιξης που υπερψηφίστηκε ομόφωνα. 
Το αίτημα προσφυγής δεν ήταν τα...κυκλώματα εργασίας, αλλά η μη χορήγηση αναπαύσεων και κανονικών αδειών στο προσωπικό έλξης. 
Συνέπεια της προσφυγής αυτής ήταν η συμφωνία του Δεκεμβρίου του 2017 που οδήγησε σε 80 προσλήψεις νέων μηχανοδηγών  μέχρι στιγμής, δικαιώνοντας την ΣυνΕξέλιξη που επέμενε στην προσφυγή απο το 2015.

Οι επικοινωνιακές κορώνες για τα κυκλώματα εργασίας, σε μια περίοδο που η πίεση στους μηχανοδηγούς λόγω της έλλειψης προσωπικού είναι μεγάλη, θεωρούμε ότι αφήνουν παγερά αδιάφορη την πλειοψηφία των συναδέλφων,που περιμένει ως μάνα εξ ουρανού την ένταξη των 72 νέων μηχανοδηγών στην παραγωγή.
Η ουσία κάθε ενέργειας της ΠΕΠΕ βρίσκεται και θα εστιαστεί στην αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού καθεαυτού και όχι σε συζήτηση γύρω απο.... κυκλώματα εργασίας, που δεν προσφέρουν τίποτα παραπάνω παρά ευκαιριακές λύσεις και προκαλούν εσωστρέφεια, δεκαετίες τώρα, στην έλξη.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οφείλει να προχωρήσει άμεσα σε προσλήψεις, όχι μόνο των επιλαχόντων που ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ καθυστερούν  αλλά και στην προκήρυξη άμεσων νέων προσλήψεων μηχανοδηγών που θα λύσουν το πρόβλημα της έλλειψης σε βάθος χρόνου, τερματίζοντας την υπερεργασία.

Το θέμα της έδρας

Ένα απο τα παράδοξα στην ανακοίνωση της Νέας Έλξης, αφορά το θέμα της έδρας που δήθεν καταργείτε... επειδή μηχανοδηγοί που διαμένουν στην Καλαμπάκα, θα εκκινούν απο εκεί την υπηρεσία τους -σημειώνουμε ότι συνάδελφος έχει καταθέσει αίτηση στην Υπηρεσία καιρό τώρα-. 
Αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα και φυσικά δεν καταργεί την συμφωνημένη ΣΣΕ, καθώς η ΠΕΠΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε αντίστοιχες περιπτώσεις στην περιφέρεια  έχουν δείξει την απαραίτητη ευαισθησία, εξυπηρετώντας τους συναδέλφους που διαμένουν σε περιοχές δεκάδες χιλιόμετρα μακριά απο το μηχανοστάσιο.
 Αυτό συμβαίνει για παράδειγμα με τους μηχανοδηγούς στην Φλώρινα, δεκαετίες τώρα, αλλά ποτέ δεν τέθηκε θέμα ότι επειδή  ....αναλαμβάνουν υπηρεσία στην Φλώρινα και όχι στην  Θεσσαλονίκη,καταργείτε η ΣΣΕ.
Η επίκληση του ζητήματος της έδρας για την περίπτωση της Καλαμπάκας γίνεται λοιπόν είτε για επικοινωνιακούς λόγους, άστοχα, είτε για μελλοντική σκοπιμότητα (που δεν μπορούμε να φανταστούμε τέτοιο σενάριο). 
Το μηχανοστάσιο είναι και θα είναι η έδρα του μηχανοδηγού.

Το θέμα της κατανομής έργου και το μηχανοστάσιο Λάρισας

Το δίκαιο αίτημα των μηχανοδηγών της Λάρισας αφορά την αποψίλωση του απο μηχανοδηγούς, που οφείλεται στις συνταξιοδοτήσεις και όχι στα κυκλώματα εργασίας.
Η ΠΕΠΕ οφείλει και θα βάλει στο επίκεντρο της προσπάθειας της, στις επόμενες προσλήψεις να υπάρχει πρόβλεψη για θέσεις εργασίας στην Λάρισα
Έτσι λύνεται το θέμα της διατήρησης του μηχανοστασίου και όχι με ...ανακατανομές κυκλωμάτων που προσπαθούν να κλωνοποιήσουν τους 5 τοπικούς μηχανοδηγούς σε 6 ή 7.
Παράλληλα η Νέα Έλξη διαμαρτύρεται για τις μόλις 2 υπηρεσίες στο τοπικό μηχανοστάσιο (3 με την υπηρεσία απο Βόλο), ωστόσο λησμονεί ότι τον τελευταίο μήνα, συνάδελφοι  στην Λάρισα κατέθεσαν αιτήματα για την χορήγηση αναπαύσεων και αυτά πρέπει να υλοποιηθούν, όπως προβλέπει η ΣΣΕ.
Δεν μπορούμε άλλωστε να φανταστούμε ότι οι αιτήσεις για το πενθήμερο κατατίθενται για...άσκηση πίεσης στον καταρτισμό κυκλωμάτων εργασίας.

Το κύκλωμα εργασίας

Αν λοιπόν ληφθούν υπόψη όλα αυτά γίνεται ξεκάθαρο ότι τα κυκλώματα εργασίας είναι η αφορμή για επικοινωνιακά παιχνίδια και όχι η αιτία του προβλήματος, που σκόπιμα δεν αναφέρει η Νέα Έλξη. 
Άλλωστε οι 2 υπηρεσίες που θέλει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να εφαρμόσει στην Λάρισα, είναι ίδιες με τις προηγούμενες ακριβώς (με 10 λεπτά διαφορά σε 1 υπηρεσία) , υπηρεσίες τις οποίες είχε αποδεχτεί και η Νέα Έλξη πριν τις εκλογές του Σωματείου μας.
Και φυσικά ένα τυπογραφικό λάθος, που ο κάθε έμπειρος συνδικαλιστής μπορεί να δεί, (που αφορά το νούμερο υπηρεσίας που θα εκτελούν απο το κύκλωμα Βόλου οι μηχανοδηγοί της Λάρισας), γίνεται αφορμή για άνοιγμα μεγάλων -άσκοπων- συζητήσεων.

Επίλογος

Το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού δεν αφορά τα κυκλώματα εργασίας.
Λύνεται με προσλήψεις. Η είσοδος των 72 νέων μηχανοδηγών στην παραγωγή, θα δώσει σημαντικές λύσεις , που όμως δεν επαρκούν.
Η ΠΕΠΕ το επόμενο διάστημα θα συνεδριάσει και φυσικά το θέμα δεν θα είναι μόνο τα κυκλώματα εργασίας, αλλά η ουσία του προβλήματος.
Η έλλειψη προσωπικού. 
Εκεί όλοι θα κληθούν να πάρουν θέση.  
Θυμίζουμε στους μηχανοδηγούς ότι η Νέα Έλξη δεν έχει ακόμα τοποθετηθεί για την συμφωνία για τις 7 μέρες στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αποκρύπτοντας ότι αυτή έγινε για να μην κλείσει ο σιδηρόδρομος (όπως λέει και ο πρόλογος της) και για να ανατραπεί ο Αντεργατικός Κανονισμός Εργασίας που μας υποχρέωνε σε 31μερη εργασία, τις 31 μέρες του μήνα! 

Και το ΣΕΠΕ....

Και φυσικά η προσφυγή στο ΣΕΠΕ θα εξεταστεί  σοβαρά, γιατί η ΣΣΕ δεν παραβιάζεται στην έδρα, αλλά στις ημέρες εργασίας , στις κάρτες για τον ΟΑΣΑ και στον προγραμματισμό εργασίας που δεν έχει γίνει μηνιαίος όπως είχε συμφωνηθεί ρητώς.


Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 

Υ.Γ. Κανείς μηχανοδηγός δεν θα έρχεται απο ρεπό στις 2.30 το πρωί, λύση υπάρχει για το θέμα και η ΠΕΠΕ θα την υπογραμμίσει άμεσα στους υπηρεσιακούς παράγοντες, όπως και θα ζητήσει διαβούλευση για το κύκλωμα εργασίας.



1 σχόλιο:

  1. Ειναι κωμικοτραγικο η νεα ελξη να μιλαει για εργασιακο μεσαιωνα οταν η πολιτικη-κομματικη εκφραση της εχει στοχο την περαιτερω ελαστικοποιηση των εργασιακων σχεσεων με τους εργοδοτες παντα σε θεση ισχυος.Ειναι επισης τραγελαφικο να μιλαει η νεα ελξη για εργασιακο μεσαιωνα οταν ολα τα προηγουμενα χρονια και σε συνεργασια με την πασκε πιο μετα αυτος επικρατουσε στον χωρο της ελξης με τα 10ωρα με τα σανο και τα νερα με τα καροτα και τα μαστιγια....επιτελους σωπαστε.Η τραγικοτητα σας ειναι εκκωφαντικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή