Όπως είναι γνωστό, βασική αρχή της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας αποτελεί η αρχή του αποκλεισμού, δηλαδή ότι ένα τμήμα μεταξύ δύο σταθμών, το τμήμα αποκλεισμού, καταλαμβάνεται από μία μόνο αμαξοστοιχία. Σε αυτό η αμαξοστοιχία εισέρχεται μόνο μετά από εξουσιοδότηση από συγκεκριμένο άτομο (σταθμάρχη ή κεντρικό χειριστή / τηλεδιοικητή) που διαχειρίζεται το συγκεκριμένο τμήμα. Το άτομο αυτό (σταθμάρχης ή κεντρικός χειριστής) είναι αρμόδιο και υπεύθυνο για τη χάραξη της διαδρομής της αμαξοστοιχίας, δηλαδή να διευθετήσει κατάλληλα τις αλλαγές τροχιάς και να επαληθεύσει την τελική τους θέση, εξασφαλίζοντας έτσι ότι η αμαξοστοιχία διέρχεται ακριβώς από τις τροχιές που εκ των προτέρων έχει εξασφαλιστεί η ελευθερία τους.
2. Με τη διαδικασία αυτή η αμαξοστοιχία δεν αλλάζει αυθαίρετα την γραμμή επί της οποίας κινείται ούτε
εισέρχεται σε τμήμα αποκλεισμού χωρίς να έχει υπάρξει εκ των προτέρων εξουσιοδότησή της· η γραμμή που
θα κινηθεί είναι εξασφαλισμένη από τον σταθμάρχη ότι είναι ελεύθερη όπως αντίστοιχα και η θέση των
αλλαγών που θα συναντήσει κατά την πορεία του. Με άλλα λόγια δεν επιλέγει ο μηχανοδηγός σε ποια
γραμμή θα κινηθεί η αμαξοστοιχία ενώ μέλημά του είναι η τήρηση των εντολών που του έχουν επιδοθεί από
τους σταθμάρχες και η τήρηση των επιτρεπομένων ταχυτήτων και των σημάτων κατά μήκος του τμήματος
αποκλεισμού και η επικοινωνία με τον υπεύθυνο (σταθμάρχη ή κεντρικό χειριστή) του τμήματος.
Οι κανόνες αυτοί της κυκλοφορίας απεικονίζονται και στις διατάξεις του ΓΚΚ όπως άλλωστε και σε όλους
τους κανονισμούς Κυκλοφορίας των Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου