Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 1 Μαΐου 2023

Τέμπη : Ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας είδε το επιβατικό τρένο μόλις δύο δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση

 
Νέα στοιχεία για τη σύγκρουση στα Τέμπη φέρνει στο φως το Newpost  που δείχνουν ότι οι δύο μηχανοδηγοί των τρένων δεν πρόλαβαν καν να αντιδράσουν σε έγκαιρο χρόνο. Κινούνταν σε γραμμή θανάτου για αρκετά λεπτά και όταν πια είδαν ο ένας τον άλλο ήταν πολύ αργά για να προβούν σε  οποιαδήποτε κίνηση που θα απέτρεπε την τραγωδία.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες από το καταγραφικό της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας  ο μηχανοδηγός φαίνεται να είδε το τρένο απέναντί του μόλις δυο δευτερόλεπτα πριν τη μοιραία σύγκρουση και ακριβώς 1 δευτερόλεπτο   και 26 μέτρα πριν τη σύγκρουση , ενεργοποίησε την πέδη ανάγκης (emergency brake). Εκείνη τη στιγμή κινούνταν με ταχύτητα 96.1 χλμ/ώρα  και αυτόματα μετά το φρένο η ταχύτητα κατέβηκε στα 89,9 χλμ/ώρα.Η μείωση της ταχύτητας είχε σαν αποτέλεσμα  τα βαγόνια με τα κοντέινερ να σταματήσουν λίγο νωρίς και δεν χτύπησαν όπως προκύπτει από τις πρώτες έρευνες  το βαγόνι 5 της επιβατικής αμαξοστοιχίας  που είναι χτυπημένο από το πλάι   και να υπάρξει μεγαλύτερος κίνδυνος για όσους κάθονταν από τη δεξιά πλευρά.

Τη στιγμή  της σύγκρουσης η επιβατική αμαξοστοιχία κινούνταν με 150 χλμ/ώρα με όριο στο σημείο τα 160 χλμ /ώρα ενώ ακόμη δεν υπάρχει στοιχείο αν πρόλαβε να αντιδράσει ο μηχανοδηγός.

Όλα έγιναν σε δευτερόλεπτα και από  τις πρώτες κιόλας ημέρες οι σταθμάρχες της περιοχής υποστήριζαν κανείς από τους δύο μηχανοδηγούς δεν είχε το χρόνο να αντιδράσει  καθώς η εμπορική αμαξοστοιχία βρέθηκε μπροστά στην επιβατική μετά από στροφή όπου δεν υπήρχε ορατότητα.

Οι νέες διώξεις μέσα από καταθέσεις

Για την τραγωδία στα Τέμπη οι κατηγορούμενοι έχουν φθάσει από το μεσημέρι της Παρασκευής τους 7 -ανάμεσά τους και μία γυναίκα. Οι δύο από αυτούς βρίσκονται ήδη στη φυλακή -Σταθμάρχης και Επιθεωρητής – δύο έχουν αφεθεί ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους -οι δύο απογευματινοί σταθμάρχες – και άλλα τρία άτομα – Ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ και δύο μέλη της επιτροπής που ενέκριναν  τη μετάταξη του Σταθμάρχη  -θα απολογηθούν με την κατηγορία της παράβασης καθήκοντος .

Οι  νέες ποινικές διώξεις ήρθαν μέσα από καταθέσεις και απολογίες αλλά και το πόρισμα  της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων  που ανέφερε ότι:

«Το Τριμελές Όργανο αξιολόγησης της αίτησης μετάταξης του Β.Σ  όφειλε να την απορρίψει λόγω έλλειψης του πρόσθετου απαιτούμενου προσόντος, δηλαδή της μη υπέρβασης του 48ου έτους ηλικίας και να μην παράσχει τη σύμφωνη γνώμη του.

-Ο υποψήφιος σταθμάρχης προσκόμισε βεβαίωση της Νομαρχίας Λάρισας ότι παρακολούθησε Πρόγραμμα Κατάρτισης ΔΥ στην Πληροφορική. Όμως, κατά τον έλεγχο γνησιότητας της βεβαίωσης, η Δ/ση Διοίκησης της Περιφέρειας Λάρισας στις 25-05-2022 πληροφορεί ότι δεν τηρεί σχετικό αρχείο και δεν μπορεί να βεβαιώσει τη γνησιότητα της βεβαίωση «

Ο προφυλακισμένος σταθμάρχης φαίνεται μέσα από  όλες τις καταθέσεις ότι αισθανόταν έτοιμος να αναλάβει βάρδια ακόμα και μόνος του καθώς προφανώς θεωρούσε τον εαυτό του παλιό και έμπειρο  στον ΟΣΕ .Χαρακτηριστική είναι η κατάθεση που αποκαλύπτει  το newpost    γυναίκας συμβασιούχου σταθμάρχη που  πήρε την  πιστοποίηση μαζί με τον Β.Σ :

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς εξηγείτε τη διαφοροποίηση του Β.Σ  σε σχέση με τους υπόλοιπους συμβασιούχους;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Διαφοροποιήθηκε από το γεγονός ότι ήταν από μετάταξη και δεν είχαμε τα ίδια υπηρεσιακά δικαιώματα. Επίσης έδειχνε να ξέρει λίγο περισσότερο το αντικείμενο, την ορολογία, τη διαδικασία.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιο το ωράριο εργασίας σας στον Σ.Σ. Λάρισας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αυτό που  γνωρίζαμε όλοι, όπως μας είχε πει και ο Προϊστάμενος της Επιθεώρησης , ήταν ότι θα δουλεύαμε οκτάωρο και ότι δεν χρειάζεται να μετακινούμαστε με αυτοκίνητο και να μετακινούμαστε με το τρένο γιατί δεν προβλέπεται αποζημίωση. Σύμφωνα με την παρ. 1046 του αρ. 105 του Γενικού Κανονισμού Κίνησης, ο απογευματινός σταθμάρχης  νόμιμα παρέδωσε στον Β.Σ ο οποίος παραλαμβάνοντας φέρει πλέον την ευθύνη διαχείρισης της κυκλοφορίας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Το ωράριο που αναφέρετε(οκτάωρο) αφορούσε εσάς τους νέους σταθμάρχες ή όλους τους σταθμάρχες της Λάρισας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Από την αρχή που ξεκινήσαμε την πρακτική, όλοι τηρούσαμε το ίδιο ωράριο, οκτάωρο. Και οι παλιοί και εμείς οι συμβασιούχοι φεύγαμε την ίδια ώρα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τί πιστεύετε ότι έκανε λάθος ο  Β.Σ  εκείνο το βράδυ;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ. θα έπρεπε να έχει γυρίσει το κλειδί 118 και μετά να χαράξει. Εάν είχε χαράξει, δεν θα του γύριζε το κλειδί αν το έκανε χειροκίνητα ή θα γύριζε αυτόματα το κλειδί αν έκανε αυτόματη χάραξη, οπότε το τρένο θα έμπαινε στην άνοδο.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχετε γνώση αν το σύστημα τηλεδιοίκησης δούλευε στο άλλο κτίριο;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Από όσο γνωρίζω δεν δούλευε εδώ και κάποια χρόνια λόγω μιας φωτιάς που είχε ξεσπάσει..»

www.newspost.gr - Τασούλα Παπανικολάου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου