Υπενθυμίζεται ότι από το πρωί της Δευτέρας είχε ανακοινωθεί ότι θα διπλασιάζονταν σε 4 τα ζεύγη δρομολογίων Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ενώ θα αυξανόταν στα 140 από τα 100 η ταχύτητα των αμαξοστοιχιών σε συγκεκριμένα τμήματα του δικτύου, παρά το γεγονός ότι ορισμένα παραμένουν μη τηλεδιοικούμενα.
Ωστόσο, σήμερα, όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), Κώστας Γενιδούνιας, οι μηχανοδηγοί ενημερώθηκαν ότι θα υπήρχε λειτουργία μονής γραμμής στο τμήμα μεταξύ Λάρισας και Πλατέως, δηλαδή για μία απόσταση περίπου 130 χιλιομέτρων.
Αίτημα να κινηθούν τα τρένα σε μονή γραμμή ακόμα και στα Τέμπη
Ουσιαστικά δηλαδή, 2,5 μήνες μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών ζητήθηκε από μηχανοδηγό να κινηθεί σε μονή γραμμή με επιβατικό συρμό του Προαστιακού Θεσσαλονίκης, ο οποίος επαναλειτουργεί από σήμερα, και μάλιστα να περάσει με μονοδρόμηση από το σημείο του πολύνεκρου δυστυχήματος (!), κάτι το οποίο αρνήθηκε να κάνει ο μηχανοδηγός.
Η αρχική ενημέρωση που είχαν οι μηχανοδηγοί ανέφερε ότι ο σταθμός του Λιτοχώρου που ήταν σε λειτουργία δε διέθετε κλειδούχο, ενώ η μονοδρόμηση οφειλόταν σε βραχυκύκλωμα. Για την κατάσταση ενημέρωσε με αναρτησή του ο κ. Γενιδούνιας κάνοντας λόγο για «χυδαία ψέματα που ολοκληρώνουν την κοροϊδία». Συγκλήθηκε έκτακτο Δ.Σ. του Σωματείου για σήμερα, ενώ περίπου δύο ώρες μετά, ο ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι τελικώς τοποθετήθηκε κλειδούχος στον σταθμό του Λιτοχώρου.
Ασαφείς οδηγίες σε μηχανοδηγούς
Ωστόσο, αυτό δεν ήταν το μοναδικό περιστατικό σήμερα. Οι μηχανοδηγοί έδωσαν στη δημοσιότητα τηλεγραφήματα για κόκκινα φωτόσημα και στον Προαστιακό της Αθήνας, ενώ όπως καταγγέλλει στο «Εθνος», ο κ. Γενιδούνιας σε μηχανοδηγό στη Σίνδο δόθηκε από τους σταθμάρχες γραπτό τηλεγράφημα με ασαφείς οδηγίες και όταν εκείνος ζήτησε τις διευκρινίσεις γραπτώς, οι εξηγήσεις του δόθηκαν μόνο προφορικά.
Δεδομένων των συνεχιζόμενων προβλημάτων στη λειτουργία του σιδηροδρόμου, οι μηχανοδηγοί αποφάσισαν ομόφωνα σήμερα:
- 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση στις 30 Μαίου εφόσον έως τότε δεν έχουν αποκατασταθεί οι επικοινωνίες στην Ειδομένη.
- Υποβολή καταγγελίας στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για τις ασαφείς οδηγίες που δόθηκαν από εργαζομένους του ΟΣΕ στον μηχανοδηγό.
- Ανάθεση σε πραγματογνώμονα εκ μέρους του Σωματείου της διερεύνησης της ασφάλειας της κίνησης με ταχύτητες 140 χιλιομέτρων στα σημεία του δικτύου, στα οποία εξακολουθεί να μη λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα.
Οι εργαζόμενοι απορρίπτουν την αύξηση των ταχυτήτων εάν δε διασφαλιστεί η ασφάλεια προσωπικού και επιβατών του σιδηροδρόμου. Παράλληλα θα αναζητηθεί τεχνικός ασφαλείας για τον έλεγχο των εγκαταστάσεων, ενώ θα υπάρξουν και δράσεις για τα προγράμματα εργασίας.
Υπενθυμίζεται ότι και η Ομοσπονδία των Ευρωπαίων Μηχανοδηγών, το προεδρείο της οποίας βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Ελλάδα, είχε ξεκάθαρα εκφράσει τη διαφωνία της με την αύξηση των ταχυτήτων κίνησης συρμών και αμαξοστοιχιών αφού εξακολουθούν να μη λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας.
www.ethnos.gr - Μαρία Λιλιοπούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου