Πρόκειται για μικρό μόνο τμήμα της εννέα σελίδων «ανώνυμης καταγγελίας» στην οποία βασίστηκε, μεταξύ άλλων, η παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για την περίφημη σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ, που αφορά τη σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Η σύμβαση 717, που υπεγράφη το 2014 με προθεσμία ολοκλήρωσης τα δύο χρόνια, αναμένεται τελικά, όπως έχουν σχεδόν ορκιστεί στην κυβέρνηση, να παραδοθεί μέχρι τα τέλη του χρόνου, σχεδόν μία δεκαετία από την εκκίνηση των εργασιών!
Τα δύο στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ στα οποία αναφέρεται ο ανώνυμος καταγγέλλων περιλαμβάνονται στα 26 πρόσωπα που κάλεσε σε απολογία η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία. Δεν είναι γνωστό αν η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία εξακρίβωσε την ακρίβεια των καταγγελιών, ούτε αν ασχολείται και με τα περιουσιακά στοιχεία (το πόθεν έσχες) στελεχών και διοικήσεων της ΕΡΓΟΣΕ. Ούτε αν επεκτάθηκε και στις άλλες δραστηριότητες νυν και πρώην στελεχών του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, όπως τα συχνά ταξίδια σε ακριβά χειμερινά θέρετρα της Αυστρίας και της Ελβετίας, οι επενδύσεις στην ενέργεια και άλλους τομείς, οι αγορές ντουζίνας διαμερισμάτων στην Πελοπόννησο κ.λπ.
Το σίγουρο είναι πως η τραγωδία των Τεμπών και το κατηγορητήριο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για τα 26 πρόσωπα φέρνει στην επιφάνεια σειρά ζητημάτων στη διαχείριση των κρατικών φορέων που είχαν αναλάβει να αναπτύξουν το σιδηροδρομικό δίκτυο στη χώρα, με αποτέλεσμα να δαπανηθούν δισεκατομμύρια χωρίς να λειτουργεί πλήρως ούτε ένα τμήμα της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη! Η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, υπό τον Χρήστο Σταϊκούρα, μάλλον έχει ήδη κατανοήσει πως χωρίς μεγάλες αλλαγές -και σε επίπεδο στελεχών, αφού γίνουν οι σχετικές έρευνες-, δεν πρόκειται να προχωρήσουν ομαλά τα σιδηροδρομικά έργα.
Ειδικά αυτήν την περίοδο, που βρίσκονται σε εξέλιξη έξι διαγωνισμοί συνολικού ύψους άνω των τεσσάρων δισ. ευρώ για τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας. Ποιοι θα αναλάβουν να συντονίσουν την υλοποίηση των κρίσιμων έργων; Οι ίδιοι που εγκαλούνται για την τεράστια περιουσία που απέκτησαν τα τελευταία χρόνια; Στελέχη που είδαν να περνούν από μπροστά τους εκατοντάδες εκατομμύρια για απαλλοτριώσεις δήθεν φυτειών φοινικόδεντρων στην Πελοπόννησο; Στελέχη που παρακολουθούσαν επί χρόνια την ΕΡΓΟΣΕ να χάνει τις πανάκριβες διαιτησίες για τα σιδηροδρομικά έργα
Γι’ αυτόν τον λόγο οι μηχανικοί που παρακολουθούν την υπόθεση του σιδηροδρόμου θεωρούν πως τώρα είναι μια καλή ευκαιρία για ξεκαθάρισμα στην ΕΡΓΟΣΕ, καθώς και σε άλλους οργανισμούς που είχαν εμπλοκή με τα σιδηροδρομικά έργα (βλέπε ΟΣΕ). Σε σχέση με την «ανώνυμη καταγγελία», μια ματιά στους μάρτυρες που προτείνει ο καταγγέλλων αποκαλύπτει σχεδόν την ταυτότητά του, καθώς και τους λόγους για τους οποίους έστειλε το κείμενο των εννέα σελίδων.
Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία προς το παρόν εμφανίζεται να τάσσεται με την πλευρά του καταγγέλλοντος, καθώς έχει καλέσει σε απολογία 26 πρόσωπα, τα οποία κατηγορούνται για:
- Απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενου επιχειρησιακού προγράμματος, με αντικείμενο ιδιαιτέρως μεγάλης αξίας, που υπερβαίνει το ποσό των εκατόν πενήντα χιλιάδων (150.000) ευρώ, εις βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου, τελεσθείσα από κοινού και κατ’ εξακολούθηση.
- Ηθική αυτουργία στην πρώτη αξιόποινη πράξη, τελεσθείσα από κοινού, κατ’ εξακολούθηση και μη.
- Ψευδής βεβαίωση με σκοπό προσπορισμού σε άλλον αθέμιτου οφέλους, το συνολικό ποσό του οποίου υπερβαίνει συνολικά τις εκατόν είκοσι χιλιάδες (120.000) ευρώ, τελεσθείσα από κοινού.
- Ηθική αυτουργία στην υπό στοιχείο (3) αξιόποινη πράξη τελεσθείσα από κοινού.
- Απιστία εις βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου, εκ της οποίας η ζημία που προκλήθηκε υπερβαίνει συνολικά το ποσό εκατόν είκοσι χιλιάδων (120.000) ευρώ, τελεσθείσα κατ’ εξακολούθηση και μη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου