Όπως τονίζει στην ανακοίνωσή του,
η σύμβαση δεν εξετάστηκε από την επιτροπή και οι σχετικές αναφορές αποτελούν προσωπικές απόψεις που παρερμηνεύτηκαν.Δείτε όλη την ανακοίνωση του κ. Παπαδημητρίου:
Δεδομένης της συναισθηματικής φόρτισης της διαδικασίας παρουσίασης του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και της διαδικασίας αλλεπάλληλων ερωτήσεων διευκρινίζω τα ακόλουθα:
Η εξέλιξη και μη έγκαιρη ολοκλήρωση της σύμβασης 717 όπως αναγράφεται ρητά στο πόρισμα της Επιτροπής δεν αποτέλεσε αντικείμενο εξέτασης από την Επιτροπή.
Οι επίσημες θέσεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αναγράφονται στο πόρισμα της Επιτροπής.
Προσωπικές απόψεις που εκφράστηκαν κατά την παρουσίαση του πορίσματος παρερμηνεύτηκαν και σε κάθε περίπτωση δεν αποτελούν παρά προσωπική άποψη που δεν πρέπει να εκληφθεί παρά μόνο ως τέτοια.
Η επίσημη θέση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αποτυπώνεται στο πόρισμα της επιτροπής διερεύνησης.
Παρομοίως οι ενέργειες που (δεν) έγιναν στον τόπο του τραγικού δυστυχήματος περιγράφονται επακριβώς στο πόρισμα και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δηλώνει ότι εμμένει στην ακριβή διατύπωση του πορίσματος, η ακριβής μετάφραση του οποίου θα ολοκληρωθεί το συντομότερο ώστε να μην υπάρχουν περιθώρια παρερμηνειών και γενικών αναλογικών κρίσεων που ενέχουν πάντοτε τον κίνδυνο παρερμηνείας.
Τι είχε πει ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ στην παρουσίαση του πορίσματος για τα Τέμπη
Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του πορίσματος για το δυστύχημα στα Τέμπη ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδημητρίου, είχε αναφερθεί και στη σύμβαση 717.
Ο κ. Παπαδημητρίου ανέφερε ότι η επιτροπή απασχολήθηκε με τη σύμβαση 717, όμως δεν αποτέλεσε κύριο αντικείμενο της διερεύνησης.
Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Εμείς απασχοληθήκαμε και με τη σύμβαση 717, μία σύμβαση που θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από το 2016 και αν είχε ολοκληρωθεί θα είχαν μπει τα συστήματα ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο που πιθανότατα δεν θα επέτρεπαν το συγκεκριμένο φρικτό δυστύχημα να έχει συμβεί, αλλά δεν αποτέλεσαν κύριο αντικείμενο της διερεύνησης».
Σε άλλο σημείο, ο κ. Παπαδημητρίου ανέφερε την προσωπική του γνώμη, λέγοντας: «Δεν είναι σκοπός της έρευνάς μας η διερεύνηση της 717. Αν θέλετε την προσωπική μου γνώμη είναι ότι όλοι αυτοί που καθυστέρησαν την 717 και δεν μιλάμε για τους κατηγορούμενους, τα απλά στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά μιλάμε για την ανώτερη ηγεσία, έχουν συμβάλει καθοριστικά στο να σκοτωθούν αυτά τα παιδιά».
Ωστόσο, μία ημέρα μετά την παρουσίαση, ο κ. Παπαδημητρίου, μιλώντας στο Mega, ανέτρεψε τις δηλώσεις του και ανέφερε πως «δεν μπορούμε να πούμε ότι αν είχε γίνει η 717 δεν θα είχε γίνει το ατύχημα».
Αναλυτικά, είπε: «Η σύμβαση 717 όντως θα δημιουργούσε πρόσθετες δικλίδες ασφαλείας, γιατί οι άνθρωποι πάντα σφάλλουν, έχουν ροπή προς το λάθος. Όταν έχεις την 717 ολοκληρωμένη μπορεί κάποιος να υποθέσει ότι αυτό δεν θα είχε συμβεί. Χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι δυστυχήματα δεν συμβαίνουν και σε κομμάτια του σιδηροδρομικού δικτύου που έχουν ολοκληρωθεί και το ETCS και η τηλεδιοίκηση, δηλαδή πάντα μπορεί να γίνει κάτι. Δεν μπορώ να πω όμως, γιατί εμείς είμαστε μακριά από τη δικαστική διερεύνηση, εμείς θέλουμε να κάνουμε συστάσεις ασφαλείας για να μην ξανασυμβεί κάτι τόσο τραγικό και να δώσουμε μία ερμηνεία για το τι έγινε. Δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι αιτιώδης ο σύνδεσμος, π.χ., αν είχε γίνει η 717 δεν θα είχε γίνει το ατύχημα. Κατά πάσα πιθανότητα, είναι κοινή λογική όταν έχεις και μία περισσότερη δικλίδα ασφαλείας».
www.iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου