Το όνομα του πρώην γενικού γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά
ως ηθικού αυτουργού πίσω από το μπάζωμα του σημείου του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών «ξεκλείδωσε» μετά τις τελευταίες μαρτυρικές καταθέσεις που δόθηκαν την Παρασκευή στον εφέτη ανακριτή Λάρισας Σωτήρη Μπακαΐμη.Σύμφωνα με πληροφορίες, μάρτυρες που κατέθεσαν στο δικαστικό μέγαρο Λάρισας κατονόμασαν ευθέως ως εντολέα της απομάκρυνσης των συντριμμιών από τον τόπο του εγκλήματος τον τότε γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών και έτσι, ο χρόνος μετρά αντίστροφα για άσκηση νέας ποινικής δίωξης, αυτή τη φορά για ηθική αυτουργία σε παράβαση καθήκοντος.
Οι μάρτυρες που κλήθηκαν να καταθέσουν την Παρασκευή και έδειξαν το στέλεχος του υπουργείου Μεταφορών ως τον εντολέα ήταν δύο υπάλληλοι της Hellenic Train και ο τότε διοικητής της Τροχαίας Λάρισας, Βασίλης Βλαχογιάννης, που είπε «όχι» στο μπάζωμα, παραπέμποντας στις εισαγγελικές και ανακριτικές αρχές («Δεν υπάκουσε στην εντολή για “μπάζωμα”», «Εφ.Συν.», 1.2.25). Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο τελευταίος κατέθετε για πάνω από τρεις ώρες στις ανακριτικές αρχές.
Ο Γιάννης Ξιφαράς ήρθε στο προσκήνιο ως εντολέας πίσω από την απομάκρυνση κάθε αποδεικτικού στοιχείου από το πεδίο μέσα από απόρρητο εσωτερικό έγγραφο της Hellenic Train που ήρθε πρόσφατα στο φως από αποκαλυπτικό δημοσίευμα των Data Journalists.
Μέχρι στιγμής, είναι εφτά οι κατηγορούμενοι που διώκονται για το πλημμέλημα της παράβασης καθήκοντος: ο πρώην περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, ο γ.γ. Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Παπαγεωργίου, ο διευθυντής της αστυνομίας Λάρισας Αγάπιος Χαρακόπουλος, ο συντονιστής των πυροσβεστικών δυνάμεων Ευάγγελος Φαλάρας, όπως και τρεις αξιωματικοί της Πυροσβεστικής, μία αντιπύραρχος και δύο πυρονόμοι γενικών καθηκόντων.
Πριν από μερικές μέρες η μία πυρονόμος κατήγγειλε επίσημα στην Εισαγγελία Εφετών Λάρισας πως δέχθηκε πιέσεις και απειλές από ανωτέρους της για να συντάξει ταχύτατα μονοσέλιδη έκθεση αυτοψίας εκ μέρους της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λάρισας, αποτυπώνοντας στη μαρτυρία της σκανδαλώδεις χειρισμούς και πανικό από πλευράς των υπηρεσιακών παραγόντων που είχαν την ευθύνη του τόπου του δυστυχήματος («Δέχθηκα ασφυκτικές πιέσεις να υπογράψω ελλιπή αυτοψία», «Εφ.Συν.», 8-9.3.25).
Την ίδια στιγμή, ερωτήματα προκύπτουν από την αυτοψία της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας που έγινε την Παρασκευή στο Κουλούρι, όπου φυλάσσονται τα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών της Hellenic Train. Η αυτοψία οδήγησε στον εντοπισμό τμημάτων της καμπίνας της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Εξαιτίας της σχετικής αναφοράς του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, που σημείωνε πως το παράνομο εύφλεκτο υλικό είχε τοποθετηθεί στη συγκεκριμένη καμπίνα, η οποία δεν μπορούσε να εντοπιστεί πλήρως, είτε λόγω της σύγκρουσης είτε λόγω της καύσης, οι πυροσβέστες βρήκαν τα τμήματα της καμπίνας και όπως έγινε γνωστό θα συντάξουν έκθεση, προκειμένου να απαντηθεί πού οφείλεται η παραμόρφωση της δεύτερης μηχανής και αν υποστηρίζεται η εκδοχή πως βρισκόταν εκεί το παράνομο φορτίο.
Στο προσχέδιο του πορίσματος («Πώς ναρκοθέτησαν την έρευνα για το έγκλημα», «Εφ.Συν.», 3.2.2025) δεν υπήρχε καμία αναφορά σχετικά με το πίσω πιλοτήριο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ωστόσο η εκδοχή αυτή προστέθηκε στην τελική μορφή του πορίσματος που δημοσιεύτηκε στις 27 Φεβρουαρίου.
Εύα Παπαδοπούλου - efsyn,gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου