Η απαξίωση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Αθήνας συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς. Τηνπροηγούμενη εβδομάδα γίναμε μάρτυρες τεχνικών βλαβών και ατυχημάτων που ευτυχώς δεν άφησαν πίσω τους θύματα. Εδώ καιτουλάχιστον 2,5 χρόνια ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει από το ypodomes.com έχει γίνει πεδίο απαξίωσης και σμίκρυνσης.
Τα βήματα των τελευταίων ετών αναφορικά με τον Προαστιακό έχουν αποδειχθεί παντελώς λανθασμένα ενώ είναι και η μοναδική εταιρεία που δεν έχει δώσει στοιχεία μεταφοράς επιβατών για χρόνια. Κανείς δεν γνωρίζει συνολικά κα ιαναλυτικά ποια είναι τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης του Προαστιακού.
Και εδώ υπάρχει σοβαρό πρόβλημα καθώς τα στοιχεία αυτά εκτός από απαραίτητα είναι και στοιχειωδώς επιβεβλημένα. Εδώ και χρόνια κανείς δεν έχει βγει να μιλήσει για το παρόν και το μέλλον του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, ταπαγωμένα έργα στην Αθήνα, τις ξεχασμένες επεκτάσεις προς Ραφήνα και Λαύριο και την υποθετική λειτουργία ωςγραμμών Προαστιακού σε Χαλκίδα και Θήβα.
Ζητούμενο λοιπόν είναι να υπάρξει υπεύθυνη ενημέρωση για την υπάρχουσα κατάσταση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ιδιαίτερα στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της πρωτεύουσας που μισό-λειτουργεί εδώ και χρόνια με την ετήσια οικονομική ζημιάνα είναι άγνωστη αφού και εκεί τα στοιχεία δεν έχουν δοθεί στην δημοσιότητα.
Ένα άλλο ερώτημα είναι η κατάσταση του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας (γνωστού και ως «Σταθμός Λαρίσης») πουπαραμένει εργοτάξιο για 10 χρόνια χωρίς να υπάρχει επί της ουσίας κανένα συγκεκριμένο σχέδιο ή χρονοδιάγραμμα για την τύχη του. Το γιαπί στο οποίο στεγάζεται σήμερα ο Κεντρικός σταθμός της πόλης μόνο τον τίτλο του δενδικαιολογεί με την κατάσταση να παραπέμπει σε τριτοκοσμικές καταστάσεις.
Επίσης το Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών που είχε τις δάφνες να γίνει ο κομβικότερος σταθμός Προαστιακών καιΥπεραστικών τρένων παραμένει ένα μυστήριο. Άγνωστη η πρόοδος στα έργα εκεί, άγνωστο το τι θα γίνει, πότε θαλειτουργήσει, υπό ποίες συνθήκες κλπ.
Η δυσάρεστη κατάσταση που υπάρχει σήμερα στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας δεν κολακεύει κανένα καιειδικά σε εποχές που οι δημόσιες επενδύσεις θα έπρεπε να παράγουν χρήμα και όχι να δημιουργούν ελλείμματα. Ταμεγάλα προβλήματα απαιτούν και μεγάλες λύσεις και η διαιώνιση του προβλήματος του Προαστιακού που φυσικάσυνδέεται με την όλη κατάσταση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει επιτακτικά πια να πάρει ένα δρόμο καθώς τα περιθώρια όχιαπλά έχουν στενέψει αλλά έχουν στερέψει.
Νίκος Καραγιάννης> ypodomes.com
23.01.2012
Ένα συγκοινωνιακό έργο το οποίο έχει κοστίσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ έχει καταδικαστεί να μεταφέρει μερικές δεκάδες χιλιάδες επιβάτες ημερησίως ζημιώνοντας το Ελληνικό Δημόσιο και αποτρέποντας τους πολίτες να το χρησιμοποιούν. Το ερώτημα είναι γιατί υπάρχει αυτή η τακτική όταν το συγκοινωνιακό πρόβλημα στην Αθήνα παραμένει και όταν έχουν επενδυθεί τόσα πολλά χρήματα.
Τα βήματα των τελευταίων ετών αναφορικά με τον Προαστιακό έχουν αποδειχθεί παντελώς λανθασμένα ενώ είναι και η μοναδική εταιρεία που δεν έχει δώσει στοιχεία μεταφοράς επιβατών για χρόνια. Κανείς δεν γνωρίζει συνολικά κα ιαναλυτικά ποια είναι τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης του Προαστιακού.
Και εδώ υπάρχει σοβαρό πρόβλημα καθώς τα στοιχεία αυτά εκτός από απαραίτητα είναι και στοιχειωδώς επιβεβλημένα. Εδώ και χρόνια κανείς δεν έχει βγει να μιλήσει για το παρόν και το μέλλον του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, ταπαγωμένα έργα στην Αθήνα, τις ξεχασμένες επεκτάσεις προς Ραφήνα και Λαύριο και την υποθετική λειτουργία ωςγραμμών Προαστιακού σε Χαλκίδα και Θήβα.
Ζητούμενο λοιπόν είναι να υπάρξει υπεύθυνη ενημέρωση για την υπάρχουσα κατάσταση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ιδιαίτερα στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της πρωτεύουσας που μισό-λειτουργεί εδώ και χρόνια με την ετήσια οικονομική ζημιάνα είναι άγνωστη αφού και εκεί τα στοιχεία δεν έχουν δοθεί στην δημοσιότητα.
Ένα άλλο ερώτημα είναι η κατάσταση του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας (γνωστού και ως «Σταθμός Λαρίσης») πουπαραμένει εργοτάξιο για 10 χρόνια χωρίς να υπάρχει επί της ουσίας κανένα συγκεκριμένο σχέδιο ή χρονοδιάγραμμα για την τύχη του. Το γιαπί στο οποίο στεγάζεται σήμερα ο Κεντρικός σταθμός της πόλης μόνο τον τίτλο του δενδικαιολογεί με την κατάσταση να παραπέμπει σε τριτοκοσμικές καταστάσεις.
Επίσης το Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών που είχε τις δάφνες να γίνει ο κομβικότερος σταθμός Προαστιακών καιΥπεραστικών τρένων παραμένει ένα μυστήριο. Άγνωστη η πρόοδος στα έργα εκεί, άγνωστο το τι θα γίνει, πότε θαλειτουργήσει, υπό ποίες συνθήκες κλπ.
Η δυσάρεστη κατάσταση που υπάρχει σήμερα στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας δεν κολακεύει κανένα καιειδικά σε εποχές που οι δημόσιες επενδύσεις θα έπρεπε να παράγουν χρήμα και όχι να δημιουργούν ελλείμματα. Ταμεγάλα προβλήματα απαιτούν και μεγάλες λύσεις και η διαιώνιση του προβλήματος του Προαστιακού που φυσικάσυνδέεται με την όλη κατάσταση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει επιτακτικά πια να πάρει ένα δρόμο καθώς τα περιθώρια όχιαπλά έχουν στενέψει αλλά έχουν στερέψει.
Νίκος Καραγιάννης> ypodomes.com
23.01.2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου