Συγκρούστηκε «μετωπικά» με συνδικαλιστές, εργαζομένους ακόμη και με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους πολίτες όταν αναγκάστηκε να περικόψει σημαντικό τμήμα των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και κατάφερε να φέρει κέρδη στα τρένα για πρώτη φορά από την ίδρυση της εταιρείας.
Τη στιγμή που η χώρα βουλιάζει στα χρέη, τα ελλείμματα των επιχειρήσεων «θεριεύουν» και οι διοικήσεις σε ΔΕΚΟ αναζητούν τρόπους να περικόψουν δαπάνες, η πιο ελλειμματική εταιρεία του Δημοσίου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, γίνεται κερδοφόρα! Ο Δεκέμβριος του 2011 ήταν ο πρώτος μήνας που η εταιρεία κατέγραψε κέρδη 60.000 ευρώ ενώ κερδοφόρο αναμένεται να είναι και το 2012 (όταν το 2010 το έλλειμμα άγγιξε τα 187 εκατ. ευρώ) . «Μηχανοδηγός» της όλης προσπάθειας εξυγίανσης τους ΟΣΕ, που αποτελεί ίσως το πρώτο πρόγραμμα εξυγίανσης σε ΔΕΚΟ, που υλοποιείται «κατά γράμμα», λαμβάνοντας μάλιστα και τα εύσημα του κλιμακίου της τρόικας, είναι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθ. Ζηλιασκόπουλος.
Ο μάνατζερ που έβαλε βαθιά το «μαχαίρι στο κόκκαλο» συγκρούστηκε «μετωπικά» με συνδικαλιστές, εργαζόμενους ακόμη και με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους πολίτες όταν αναγκάστηκε να περικόψει σημαντικό τμήμα των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και κατάφερε να φέρει κέρδη στα τρένα, για πρώτη φορά από την ίδρυση της εταιρείας. Προερχόμενος από το χώρο της εκπαίδευσης, έχοντας διδάξει πάνω από 16 έτη σε πανεπιστήμια της Αμερικής και της Ελλάδας, με ειδίκευση στη βελτιστοποίηση συστημάτων μεταφορών έβαλε το μεγάλο στοίχημα: Να εξυγιάνει τον ΟΣΕ.
Και πέτυχε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 38% στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη με παράλληλη αύξηση 25% των εσόδων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το τελευταίο τρίμηνο. Αξίζει να σημειωθεί πως το 35% των μετακινήσεων στον άξονα Αθήνα ? Θεσσαλονίκη υλοποιείται πλέον με το σιδηρόδρομο, ενώ ακολουθεί η μετακίνηση με αεροπλάνα που φτάνει το 25%, οδικώς το 20%, και με τα ΚΤΕΛ το υπόλοιπο 20% κάνοντας το τρένο το πιο «αγαπητό» μέσο μεταφοράς στην χώρα.
Σκάνδαλα και πελατειακές σχέσεις
Η εταιρεία, η οποία είχε γίνει πρωταγωνιστής σκανδάλων, πελατειακών σχέσεων και κακοδιαχείρισης άλλαξε μορφή με τη θέληση και το πείσμα του κ. Ζηλιασκόπουλου ο οποίος εναντιώθηκε σε όλα όσα συνέβαιναν στον ΟΣΕ και σε όλον το δημόσιο τομέα και κατάφερε να μειώσει εντυπωσιακά το έλλειμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η εταιρεία, η οποία είχε γίνει πρωταγωνιστής σκανδάλων, πελατειακών σχέσεων και κακοδιαχείρισης άλλαξε μορφή με τη θέληση και το πείσμα του κ. Ζηλιασκόπουλου ο οποίος εναντιώθηκε σε όλα όσα συνέβαιναν στον ΟΣΕ και σε όλον το δημόσιο τομέα και κατάφερε να μειώσει εντυπωσιακά το έλλειμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η πείρα πολλών ετών εργασίας στους αμερικανικούς σιδηροδρόμους αλλά και η επιμονή του άλλαξαν την εικόνα της πιο ζημιογόνου ΔΕΚΟ της χώρας. Ο ίδιος παραδέχεται ότι έχει ακόμα πολλή δουλειά και χρειάζεται μεγάλη υπομονή και επιμονή για να καταφέρει πολλές φορές αυτό που οι άλλοι θεωρούν ακατόρθωτο. Η εξυγίανση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Προκάλεσε αντιδράσεις που με τη σειρά τους έφεραν απειλές και οι παρεμβάσεις έφτασαν ακόμα και μέχρι το Μέγαρο Μαξίμου. Κανένας, ωστόσο, δεν ανέκοψε την πορεία?.
Το μεγαλύτερο στοίχημα κέρδισε ήδη ο Ζηλιασκόπουλος με τη διαχείριση καυσίμων στον ΟΣΕ αλλά και του προσωπικού, την εμπορική πολιτική και τη διαχείριση εμπορευμάτων, την έκδοση εισιτηρίου μέσα από το διαδίκτυο και την παροχή εκπτώσεων σε όσους έγκαιρα εκδίδουν το εισιτήριό τους. Ηδη έχει ολοκληρώσει τις 720 μετατάξεις, με αποτέλεσμα η εταιρεία να λειτουργεί με το ελάχιστο απαραίτητο προσωπικό.
Οσον αφορά τους μισθούς, προχώρησε στις περικοπές που προέβλεπε ο νόμος για την εξυγίανση του ΟΣΕ και υιοθέτησε τα πριμ παραγωγικότητας τονίζοντας ξεκάθαρα ότι όταν η εταιρεία κερδίζει θα ανταμείβονται και οι εργαζόμενοι.
Είναι αξιοσημείωτο ότι η εταιρεία είχε έσοδα 105 εκατ. ευρώ ενώ οι δαπάνες προσωπικού ξεπερνούσαν τα 120 εκατ. ευρώ.
Καύσιμα
Το «μεγάλο φαγοπότι» στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ γινόταν με τα καύσιμα. Οι φήμες για κλοπή καυσίμων που όπως ανέφεραν πολλοί «ζέσταινε» ολόκληρες περιφέρειες αλλά και για σπατάλη από την ίδια την εταιρεία έφτασαν από τις πρώτες στα αυτιά του νέου μάνατζερ. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο κ. Ζηλιασκόπουλος αποφάσισε να προχωρήσει στην πρόσληψη ενός συμβούλου ο οποίος είχε μεταπτυχιακό τίτλο και ήταν άνθρωπος εμπιστοσύνης για τον ίδιο. Οι καθημερινοί έλεγχοι και η τοποθέτηση καμερών στις τεράστιες δεξαμενές εξάλειψαν την πιθανότητα κλοπής ή διαρροής προκαλώντας, ωστόσο, και την αντίδραση όσων είχαν συνηθίσει την ασυδοσία με απειλές κατά του συμβούλου. Παράλληλα, οι μηχανές μέχρι το Λιανοκλάδι από Αθήνα πάνε ντιζελοκίνητες και μετά αλλάζουν σε ηλεκτροκίνητες.
Το «μεγάλο φαγοπότι» στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ γινόταν με τα καύσιμα. Οι φήμες για κλοπή καυσίμων που όπως ανέφεραν πολλοί «ζέσταινε» ολόκληρες περιφέρειες αλλά και για σπατάλη από την ίδια την εταιρεία έφτασαν από τις πρώτες στα αυτιά του νέου μάνατζερ. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο κ. Ζηλιασκόπουλος αποφάσισε να προχωρήσει στην πρόσληψη ενός συμβούλου ο οποίος είχε μεταπτυχιακό τίτλο και ήταν άνθρωπος εμπιστοσύνης για τον ίδιο. Οι καθημερινοί έλεγχοι και η τοποθέτηση καμερών στις τεράστιες δεξαμενές εξάλειψαν την πιθανότητα κλοπής ή διαρροής προκαλώντας, ωστόσο, και την αντίδραση όσων είχαν συνηθίσει την ασυδοσία με απειλές κατά του συμβούλου. Παράλληλα, οι μηχανές μέχρι το Λιανοκλάδι από Αθήνα πάνε ντιζελοκίνητες και μετά αλλάζουν σε ηλεκτροκίνητες.
Η εξοικονόμηση μέσα στο 2011 ήταν 14 εκατ. ευρώ. Εντυπωσιακά είναι και τα οικονομικά στοιχεία. Το 2009 η εταιρεία αγόραζε πετρέλαιο με 0,90 ευρώ και είχε συνολικές δαπάνες για καύσιμα 45 εκατ. ευρώ. Το 2011 αν και η τιμή του πετρελαίου αυξήθηκε στο 1,40 ευρώ η εταιρεία δαπάνησε μόλις 23 εκατ. ευρώ για καύσιμα!
Εμπορεύματα
Εκλεισε η εταιρεία «Πρόοδος» η οποία αναλάμβανε πελάτες που ενδιαφέρονταν για μεγάλες μεταφορές. «Αρμόδιοι» του ΟΣΕ υποστήριζαν ότι ο Οργανισμός δεν έχει την κατάλληλη υποδομή. Η «Πρόοδος» έπαιρνε τη δουλειά και στη συνέχεια ο ΟΣΕ διακινούσε τα εμπορεύματα με έκπτωση που έφθανε έως 87%! Η «Πρόοδος» είχε κέρδη περί τα 70 εκατ. ετησίως.
Εκλεισε η εταιρεία «Πρόοδος» η οποία αναλάμβανε πελάτες που ενδιαφέρονταν για μεγάλες μεταφορές. «Αρμόδιοι» του ΟΣΕ υποστήριζαν ότι ο Οργανισμός δεν έχει την κατάλληλη υποδομή. Η «Πρόοδος» έπαιρνε τη δουλειά και στη συνέχεια ο ΟΣΕ διακινούσε τα εμπορεύματα με έκπτωση που έφθανε έως 87%! Η «Πρόοδος» είχε κέρδη περί τα 70 εκατ. ετησίως.
Κέντρο Πληροφοριών: Με την αγορά ενός τηλεφωνικού κέντρου αξίας 35.000 ευρώ και δέκα υπαλλήλους του ΟΣΕ λειτουργούν οι πληροφορίες για τα δρομολόγια των σιδηροδρόμων χρησιμοποιώντας τον αριθμό 1110. Με αυτήν την κίνηση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξοικονόμησε 1,5 εκατ. ευρώ το χρόνο που έδινε στο «11888» του ΟΤΕ προκειμένου να δίνει πληροφορίες για τα δρομολόγια των τρένων.Παράλληλα, έφτιαξε υπηρεσία web ticketing αντί 300.000 ευρώ χρησιμοποιώντας το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και σπάζοντας μια σύμβαση 8 εκατ. ευρώ με ιδιωτική εταιρεία. Οι εισπράξεις από τις ηλεκτρονικές κρατήσεις μόνο για το 2011 άγγιξαν τα 15 εκατ. ευρώ.
Καύσιμα: Το μεγαλύτερο στοίχημα κέρδισε ήδη με τη διαχείριση καύσιμων στον ΟΣΕ αλλά και του προσωπικού, την εμπορική πολιτική και τη διαχείριση εμπορευμάτων και την έκδοση εισιτηρίου μέσα από το διαδίκτυο.
Με αριθμούς: Η εξοικονόμηση στα καύσιμα μέσα στο 2011 ήταν 14 εκατ. . Το 2009 η εταιρεία αγόραζε πετρέλαιο με 0,90 ευρώ και είχε συνολικές δαπάνες για καύσιμα 45 εκατ. Το 2011 η εταιρεία δαπάνησε μόλις 23 εκατ. ευρώ για καύσιμα!
Εξοικονόμηση 1,5 εκατ.: Με την αγορά ενός τηλεφωνικού κέντρου αξίας 35.000 ευρώ και δέκα υπαλλήλους του ΟΣΕη ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξοικονόμησε 1,5 εκατ. ευρώ το χρόνο που έδινε στο «11888» του ΟΤΕ προκειμένου να δίνει πληροφορίες για τα δρομολόγια των τρένων.
imerisia.gr
Κερδοφόρα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό σημαίνει ότι ο κ.Ζηλιασκόπουλος θα πρέπει να φροντίσει επιτέλους να δώσει ότι οφείλει στους εργαζόμενους που δικαιώθηκαν με τελεσίδικες αποφάσεις αρείου πάγου με το πρόσχημα ότι δεν υπήρχαν λεφτά.
ΥΣ Ετσι κι εγώ θα μπορούσα να τη βγάλω κερδοφόρα κι ας μην είχα τα πτυχεία του κ διευθύνοντα.
Σημερα στον σταθμο Δραμας μια Δ/Η επρεπε να βαλει οπωσδηποτε καυσιμα.Ο υπαλληλος στα καυσιμα ειχε αναπαυση διοτι ηταν κυριακη και η κυριακη αμοιβεται παραπανω οποτε κανουμε οικονομια και τον δινουμε ρεπο.Ο υπαλληλος παρολα αυτα ηρθε απο το σπιτι του και τροφοδοτησε την Δ/Η με πετρελαιο......
ΑπάντησηΔιαγραφήΠριν λιγες μερες σε μια Δ/Η χρειαζοταν να επισκευαστουν οι αμμουδιερες.Τεχνιτες ελεω εφεδρειας δεν υπηρχαν.Οι αμμουδιερες επισκευαστηκαν απο το προσωπικο ελξης.....
Δεκαδες αλλα παραδειγματα καθημερινα,που δειχνουν την εγκαταλειψη του ΟΣΕ γενικοτερα και απο την αλλη το λιγοστο κουραγιο κ φιλοτιμο των συναδελφων που χαρις σε αυτο κινειτε οτι κινειτε,(ναι αυτοι οι αργομισθοι, αργοσχολοι, τεμπεληδες,αχρηστοι κ περισσιοι)και ειδικα σημερα με τις τοσες περικοπες παντου,(υλικες κ οικονομικες)ας μη τα βλεπουμε ολα τοσο απλα με αριθμους.....Καλες οι προσπαθειες για τα αυτονοητα,αλλα μεχρι εκει...Οι υπερβολες δεν χρειαζονται...κυριε συντακτη του αρθρου!!Οταν κ αν γινει σιδ/μικη εγνατια,συνδεση λιμανιων, ο νοτιος αξονας ευρωπης, οταν ηλεκτροδοτιθει ολο το δικτυο,οταν το προσωπικο γινει ξανα επαρκες,υποδομες συντηρηση κλπ,οπως πρεπει να ειναι,τοτε να δειτε κερδη...(εννοειτε απο εμπορευματα,λογω γεωγραφικης μας θεσης)αυτος πρεπει να ειναι ενας εθνικος στοχος...για να συμφωνησω με το προηγουμενο σχολιο οτι ετσι κ εγω βγαζω κερδοφορα μια επιχειρηση.
Μιά μικρή ερώτηση: Οι προηγούμενοι διοικούντες, με την τριπλάσια εμπορευματική κίνηση, γιατί το βάλανε μέσα το μαγαζί;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή αφού ήταν μέσα το μαγαζί, οι κατοικούντες την Ιερουσαλήμ (Καρόλου), πώς κατόρθωναν και αρπάζανε οι ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΙ, το πρίμ παραγωγικότητας;