Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012

Το υπόμνημα της ΠΕΠΕ για εξαίρεση από το ενιαίο μισθολόγιο

Δημοσιεύουμε το υπόμνημα που κατέθεσε σήμερα η ΠΕΠΕ προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών , ζητώντας την εξαίρεση του κλάδου από τα όρια τακτικών αποδοχών(εκπαιδευτικών βαθμίδων) που προβλέπει το ενιαίο μισθολόγιο. 
Όπως έχουμε ξαναγράψει  Η εξαίρεση κλάδων προβλέπεται σπο άρθρο 1 παρ 3 της Πράξης νομοθετικού περιεχομένου  ΦΕΚ/268/31/12/2011 .
Διαβάστε την αίτηση>
ΔΗΛΩΣΗ ΑΙΤΗΣΗ

Του Σωματείου με την επωνυμία «Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης Ο.Σ.Ε.» (Π.Ε.Π.Ε.), που εδρεύει στον Πειραιά, οδός Δημοσθ. Ομηρίδου Σκυλίτση 19, και εκπροσωπείται νομίμως

ΠΡΟΣ


1) Τον κ. Υπουργό Μεταφορών και Δικτύων, που κατοικοεδρεύει Παπάγου Αττικής, οδός Αναστάσεως αριθμός 2 και Τσιγκάντε
2) Tον κ. Υπουργό Οικονομικών, που εδρεύει στην Αθήνα

-------------


Κύριοι Υπουργοί,

         Σε σχέση με τις διατάξεις του ν. 4024/2011 και με  τις ρυθμίσεις κατεπειγόντων θεμάτων εφαρμογής του με την Πράξη νομοθετικού περιεχομένου ΦΕΚ/268/31/12/2011 για την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου, η συνδικαλιστική μας οργάνωση η οποία αποτελεί την αντιπροσωπευτικότερη οργάνωση του συγκεκριμένου κλάδου, επιθυμεί να σας ζητήσει να υπαχθεί ο κλάδος μας στην προβλεπόμενη από το άρθρο 1 παρ 3 της Πράξης νομοθετικού περιεχομένου ΦΕΚ/268/31/12/2011 εξαίρεση από τα ανώτατα όρια μηνιαίων τακτικών αποδοχών του αρ. 31 παρ.3 ν 4024/2011, δεδομένου ότι θίγονται και τα συμφέροντα των μελών της, αλλά και το γενικότερο συμφέρον. Ειδικότερα:
          Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 31 ν. 4024/2011, όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις της Πράξης Νομοθετικού περιεχομένου για τις ρυθμίσεις κατεπειγόντων θεμάτων εφαρμογής του ν. 4024/2011 : «Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του αρμόδιου καθ' ύλην Υπουργού μπορεί να εξαιρούνται κλάδοι ή ειδικότητες των φορέων της υποπαράγραφου 1α, από τα ανώτατα όρια μηνιαίων τακτικών αποδοχών που προβλέπονται στα προηγούμενα εδάφια της παρούσης παραγράφου,  εφόσον, σε κάθε περίπτωση, το μέσο κατά κεφαλή κόστος των πάσης φύσεως αποδοχών, επιδομάτων, αποζημιώσεων και αμοιβών γενικά, δεν υπερβαίνει τα όρια που ορίζονται στην επόμενη παράγραφο του παρόντος άρθρου».  Σύμφωνα, επίσης, με την παράγραφο 4 του άρθρου 31 του ν. 4024/2011, όπως διαμορφώθηκε με την παρ 4 του άρθρου 1 της Πράξης Νομοθετικού περιεχομένου για τις ρυθμίσεις κατεπειγόντων θεμάτων εφαρμογής του ν. 4024/2011, επιτρέπεται η δυνατότητα, μετά από απόφασή σας, για  εξαίρεση από το όρια αποδοχών : «Αν με την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου, προκύπτει μέσο κατά κεφαλή κόστος των πάσης φύσε­ως αποδοχών, επιδομάτων, αποζημιώσεων και αμοιβών" γενικά του πάσης φύσεως προσωπικού του φορέα μικρότερο του 65% του μέσου κατά κεφαλή αντίστοι­χου κόστους του φορέα, όπως αυτό είχε διαμορφωθεί κατά την 31.12.2009, ισχύει ως όριο, το ως άνω όριο του 65%.»
           Ζητούμε, με βάση τις ανωτέρω διατάξεις, την εξαίρεση του κλάδου/ ειδικότητας των Μηχανοδηγών έλξης, από τις ρυθμίσεις για τα ανώτατα όρια μηνιαίων αποδοχών  του ν. 4024/2011 για τους εξής λόγους:

1)   Η εργασία και θέση του Μηχανοδηγού χαρακτηρίζεται κατ’αρχάς από υψηλό βαθμό εξειδίκευσης, ανεξαρτήτως βαθμίδας. Συνεπώς, αυτός ο παράγων θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη προκειμένου να μην υιοθετηθούν ισοπεδωτικές λογικές.
         Είναι έτσι χαρακτηριστικές οι διατάξεις του ν 3911/2011 για την πιστοποίηση των μηχανοδηγών στο άρθρο 3 παρ β του οποίου ορίζεται ως «μηχανοδηγός»  το άτομο που είναι ικανό και εξουσιοδοτημένο να οδηγεί συρμούς, ………με τρόπο αυτόνομο, υπεύθυνο και ασφαλή.  Η υψηλή εξειδίκευση και ευθύνη της θέσης του μηχανοδηγού προκύπτουν από την ειδική άδεια μηχανοδηγού (αρ.10-11 ν.3911/2011), το κατάλληλο πιστοποιητικό (αρ.12-13) για το τροχαίο υλικό και την υποδομή που χρησιμοποιεί, την υποχρεωτική εκπαίδευση (αρ.23) καθώς και τις εξετάσεις (αρ. 25) για την απόκτηση αυτών μετά το πέρας της εκπαίδευσης. Όσον αφορά την άδεια μηχανοδηγού ο υποψήφιος πρέπει να είναι απόφοιτος τουλάχιστον δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή ισοδύναμης, ενώ υποβάλλεται σε ιατρικές εξετάσεις για την σωματική και ψυχολογική του ικανότητα. Όσον αφορά το πιστοποιητικό μηχανοδηγού ο υποψήφιος πρέπει να έχει εξετασθεί με επιτυχία στις επαγγελματικές του γνώσεις και στην επάρκειά του αναφορικά με το τροχαίο υλικό για το οποίο ζητείται το  πιστοποιητικό. Η διάρκεια της εκπαίδευσης ορίζεται σε δύο (2) ημερολογιακά τετράμηνα και η πρακτική άσκηση πρέπει να πραγματοποιείται κατά τα 2/3 αυτής σε αμαξοστοιχίες σε υπηρεσία με υποχρεωτική παρουσία μηχανοδηγού εν ενεργεία κατ’ αρχάς και αργότερα με πιστοποιημένο μηχανοδηγό. Η εκπαίδευση η οποία αφορά το πιστοποιητικό είναι και θεωρητική και πρακτική και η πρακτική εκπαίδευση των προγραμμάτων αυτών είναι υποχρεωτική, διάρκειας τουλάχιστον δύο (2) μηνών. Ειδικότερα η πρακτική εκπαίδευση του προγράμματος κατάρτισης που αφορά στην υποδομή περιλαμβάνει οδήγηση του κάθε τύπου τροχαίου υλικού, όπως αυτό αναγράφεται στο πιστοποιητικό, επί της σιδηροδρομικής υποδομής που θα εργαστεί ο μηχανοδηγός.
       Συνεπώς δεν είναι μόνο η αφηρημένη στάθμη σπουδών, η οποία εν προκειμένω πρέπει να ληφθεί υπόψη, όπως επιχειρεί ο ν. 4024/2011, αλλά και η εξειδίκευση, μέσω διαδικασιών συνεχούς ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και η πιστοποίηση μέσω διαδοχικών εξετάσεων και πιστοποιήσεων, οι οποίες επίσης αποτελούν σοβαρότατα στοιχεία της επαγγελματικής στάθμης και ειδικά προκύπτουν στη δική μας επαγγελματική κατηγορία, οι οποίες δυστυχώς δεν λαμβάνονται υπόψη για τη μισθολογική μας κατάσταση.
2)     Επίσης η εξαίρεση δικαιολογείται από το ιδιαίτερα υψηλό  αίσθημα της ευθύνης των μηχανοδηγών, καθώς πάντοτε προέχει η ασφαλής μεταφορά τόσο επιβατικού κοινού και του προσωπικού, όσο και των μεταφερομένων αγαθών.  Όπως σημειώσαμε και παραπάνω, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι  ο  ν. 3911/2011 ορίζει ως «μηχανοδηγό»  «το άτομο που είναι ικανό και εξουσιοδοτημένο να οδηγεί συρμούς, ………με τρόπο αυτόνομο, υπεύθυνο και ασφαλή».  Αυτό, όμως, το αίσθημα ευθύνης το οποίο είναι απαραίτητο και για το χειρισμό του πολύτιμου τροχαίου υλικού, αλλά και για τις ανθρώπινες ζωές, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για την εξαίρεσή μας από τις κοινές διατάξεις.
3)    Περαιτέρω η εξαίρεση δικαιολογείται από τις ιδιόρρυθμες συνθήκες εργασίας των μηχανοδηγών έλξης. Όχι μόνο η θέση του μηχανοδηγού προϋποθέτει την απαραίτητη άδεια και πιστοποίηση, όπως ήδη αναφέρθηκε, αλλά ο μηχανοδηγός  βρίσκεται απαραίτητα τόσο σε πνευματική όσο και σωματική εγρήγορση και καταπόνηση για την αποφυγή ατυχημάτων. Επίσης, συχνά εξαιτίας των ιδιαιτέρως δύσκολων και επικίνδυνων συνθηκών εργασίας του, αυτά τα ατυχήματα δεν αποφεύγονται, πράγμα το οποίο έχει οδηγήσει σε απώλεια ζωής αρκετών συναδέλφων μας, τις πιο πολλές φορές όχι με δική τους ευθύνη. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι οι εργαζόμενοι του κλάδου μας υπάγονται στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα. Η θέση μας ως μηχανοδηγών έλξης λοιπόν χαρακτηρίζεται και  από  ιδιόρρυθμες και στρεσογόνες συνθήκες εργασίας, πράγμα το οποίο επίσης θα δικαιολογούσε την εξαίρεση του κλάδου από τις κοινές διατάξεις.
3)       Τέλος, εφιστούμε την προσοχή σας στο γεγονός ότι η προϋπόθεση της παρ 4 αρ. 1 της Πράξης Νομοθετικού περιεχομένου για τις ρυθμίσεις κατεπειγόντων θεμάτων εφαρμογής του ν. 4024/2011, υπερπληρούται, καθώς γενικά οι μειώσεις των μισθών των  εργαζομένων στην επιχείρηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έχουν φτάσει στο 44% του αρχικού τους μισθού και ειδικότερα ο κλάδος των μηχανοδηγών έχει ήδη υποστεί μείωση κατά 50 %.  Συνεπώς υπερκαλύπτεται το ποσοστό μείωσης κατά 35 %, το οποίο  προβλέπεται από τις διατάξεις του παραπάνω νόμου ως προϋπόθεση για την δυνατότητα εξαιρέσεως από τα ανώτατα όρια αποδοχών, αφού ο κλάδος με προηγούμενες του ν. 4024/2011 ρυθμίσεις έχει ήδη καταβάλει τη δική του προσπάθεια για την εξυγίανση των οικονομικών της εταιρείας, έτσι ώστε περαιτέρω μειώσεις να  κρίνονται δυσανάλογες.
         Βάσει όλων των ανωτέρω,  παρακαλούμε να προχωρήσετε  στην εξαίρεση του κλάδου των μηχανοδηγών έλξης από τις ρυθμίσεις του ν. 4024/2011, για το ενιαίο μισθολόγιο, καθώς η ισοπεδωτική υπαγωγή μας σε αυτό, λαμβανομένων υπόψη των παραπάνω, κρίνεται δυσανάλογη και προκαλεί αίσθημα αδικίας.

          Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής παραγγέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα σε όσους απευθύνεται, για να λάβουν γνώση και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας το περιεχόμενο της παρούσας στην έκθεση επίδοσής του.
Αθήνα, 17 Φεβρουαρίου 2012

Για την Π.Ε.Π.Ε.
    Ο Πρόεδρος                                                      Ο Γεν. Γραμματέας
         Ε. Θεοδωρόπουλος                                                          Β. Τουρλής


6 σχόλια:

  1. Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια ανελέητη επίθεση προς το εργατικό κίνημα η οποία έχει ξεκινήσει πριν και κατά την διάρκεια του μνημονίου .Αυτή την πολιτική που βάζει όλους και όλα στο μίξερ !Το ζήτημα είναι τι κάνουμε ;
    Είμαστε αντίθετοι της πολίτικης και προσπαθούμε να την ανατρέψουμε ή προσπαθούμε να λειτουργήσουμε μέσα από αυτή όπως γινόταν παλαιοτέρα (μεταπολιτευτικά και μετά );Οι παλιές συνταγές απέτυχαν !
    Σήμερα δυστυχώς κάποιοι προσπαθούν να δημιουργήσουν κλίμα ανάδελφο και να χρεώσουν την αποτυχία τόσων χρονών αλλά και τις μισθολογικές αδικίες στους νέους συναδέλφους .Όντως όλοι είναι μελή της ΠΕΠΕ αλλά κάποιοι ίσως το ξεχνάν !Συνάδελφε γραμματέα χαίρομαι που ξεκαθαρίζεις την θέση σου όντως πρέπει να κοιτάμε τα μεγάλα ,όμως όταν εκπρόσωποι της παράταξης σου δημιουργούν τα παραπάνω θλίβομαι !Ελπίζω να μην ξανακούσω αυτά που άκουσα! Η γενιά της Ιφιγένειας γιατί δυστυχώς αυτή είμαστε , έχει δείξει την αλληλεγγύη της ,καθ όλη την διάρκεια των γεγονότων και με τις προτάσεις μας και με την στάση μας και αυτό θεωρώ θα κάνει και στο μέλλον .Δεν μπορούν όμως κάποιοι να ζητιάνε να πεθάνει η κατσίκα του γείτονα !Φαντάσματα δεν κυνηγάμε ,τα γεγονότα είναι υπαρκτά και τα άκουσα με τα αυτιά μου !Η πολιτική του μνημονίου είναι άδικη και δεν την υποστηρίζουμε , το αντίθετο για αυτό κι παλεύουμε για την ανατροπή της. Δεν υπάρχει πολίτικος φορέας ακόμα κι αν τον υποστηρίζαμε που να μας πείσει για το καλό μνημόνιο είτε το πρώτο είτε το δεύτερο είτε το οποιοδήποτε !
    Κλείνω κάνοντας πρόταση για αυτοσυγκράτηση προς όλους και νηφαλιότητα .Πρέπει να απομονώσουμε τα κακώς κείμενα και να προχωρήσουμε ,γιατί ότι καλό κι ότι κακό συμβαίνει και επηρεάζει όλους μας !Όλοι είμαστε μαζί και ας με θέλουν κάποιοι να δημιουργήσουν το αντίθετο !Για να προχωρήσουμε όμως θέλουμε και νέες ιδέες γιατί το οι πρακτικές του παρελθόντος στην πράξη απέτυχαν !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χαρη δεν μας κανεις την χαρη να το παιζεις σημερα αντιμνιμομιο οταν σπεκουλαρης τηλεφωνικα διχαστικα διμιουργωντας κλιμα ματαξυ μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αντίθετος του μνημονίου ήμουν από την αρχη ,και από όσο θυμάμαι αντιμνημονιακός ήσουν .Μήπως οι πολίτικες ανάγκες επιτάσσουν μεταστροφή στο γνωστό ρητό μνημόνιο ή χρεοκοπία ;Πριν ,τώρα ,και σήμερα η άποψη μου παραμένει σταθερή ελπίζω και η δική σου .
    Είσαι έτοιμος να εκφράσεις την διαφορετικότητα στο χώρο σου ;Είσαι εναντίον της πολιτικής αυτής ή προσπαθείς να την στρογγυλέψεις ;
    Όσο για τα τηλεφωνικά εσένα πήρα τηλέφωνο και σου ζήτησα το λόγο ,εσένα Πέτρο μου ,και μιλήσαμε χωρίς να πάρω ικανοποιητικές απαντήσεις ,ενώ ήσουν και εσύ εκείνη την μέρα στην Καρόλου .Όμως η αλήθεια είναι ότι αυτά που έγραψα παραπάνω ισχύουν και το ξέρεις .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Hμουν και παραμενω αντιθετως στις εσφαλμενες πολιτικες προ 2ετιας καλο ειναι να βαζεις στον λογο σου
    την λεξη ελπιδα. η ερωτηση ητο αν ημουν στο γραφειο της οικονομικης διευθηνσης παλι σπεκουλαρεις στην καρολου πηγα αλλα εσυ ελιπες τουλαχιστον τα χιμικα τα φαγαμε παρεα δεν μπορω να πω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ωραιο το υπομνημα ανστοιχο του 3891-3899 και αλλων που δεν ειχαν διμοσιευσει καλιο αργα παρα ποτε μην προδικαζεις τιποτα κρατατε και λιγο στεγανα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εαν κάποιος εκτός του κλάδου (φαντάζομαι ότι θα υπάρχουν πολλοί τέτοιοι αναγνώστες) διαβάσει τους τελευταίους σχολιασμούς θα γελάει μαζί μας.

    Ας σοβαρευτούμε λίγο.Τα χαστούκια που τρώμε εδώ και 2 χρόνια είναι απανωτά και εμείς ασχολούμαστε με επικοινωνιακά παιχνίδια και με το ποιος θα προβληθεί περισσότερο.
    ΞΥΠΝΗΣΤΕ και χρησιμοποιήστε τις δυνάμεις σας για το κοινό όφελος και όχι για αλληλοσπαραγμό.

    Ας ασχοληθούμε με τα προβλήματα του κλάδου μας και όταν έρθει η ώρα των εκλογών της ΠΕΠΕ ας αποφασίσουν οι μηχανοδηγοί ποιος πιστεύουν ότι ενδοιαφέρθηκε και ποιός πιστεύουν οτί θα ενδοιαφερθεί και ας τον ψηφίσουν.

    Στην εποχή που είμαστε δεν χωράει πολιτική καφενείου, αλλά πράξεις ουσίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή