Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 1 Ιουλίου 2012

ΑΣΙΔ, ατυχήματα και δίκες

Δημοσιεύουμε επιστολή  του συναδέλφου μηχανοδηγού Σελερίδη Τριαντάφύλου απο το μηχανοστάσιο Αλεξανδρούπολης  με θέμα ΑΣΙΔ,  ατυχήματα και δίκες
>>
Εκτός των θεμάτων υψηλού συνδικαλισμού (ΚΥΑ, συλ. σύμβαση κλπ) υπάρχουν και τα προβλήματα της καθημερινότητας. Με αφορμή το δικαστήριο (Εφετείο) συναδέλφου μηχ/γού που αφορούσε ατύχημα σε ΑΣΙΔ, με τον τραυματισμό του οδηγού ΙΧ, τον θάνατο του συνοδηγού και πρόκληση υλικών ζημιών, θα ήθελα να επισημάνω κάποια πράγματα για τον τρόπο που εκδικάζονται τα σιδηροδρομικά ατυχήματα και κάποιες θέσεις - προτάσεις ώστε να είναι περισσότερο καλυμμένος ο μηχ/γός.

Καταρχήν πρέπει να διευκρινιστεί τι είναι ΑΣΙΔ και τι εξυπηρετεί. Στα περιουσιακά στοιχεία του ΟΣΕ ανήκει μία λωρίδα γης από την Καλαμάτα μέχρι το Ορμένιο και την Κοζάνη. Στην ευχέρεια του ΟΣΕ είναι να περιφράξει τη λωρίδα γης για να προφυλάξει την περιουσία του, όπως γίνεται σε όλα τα προηγμένα κράτη. Στη χώρα μας αυτό φαίνεται ότι κοστίζει πάρα πολλά, ή οι προτεραιότητες είναι άλλες, ή έτσι βολεύει αρκετούς και παραμένει ξέφραγο αμπέλι. Επάνω στη λωρίδα αυτή έστρωσε δύο ράγες για να μπορεί να κυκλοφορεί τους συρμούς του. Όπου διασταυρώνεται με τον αυτοκινητόδρομο θα έπρεπε να υπάρχει ανισόπεδη διάβαση. Επειδή και αυτό στη χώρα μας είναι πολύ δαπανηρό, ο ΟΣΕ επιτρέπει στα αυτοκίνητα να εισέρχονται στον ιδιοκτησιακό του χώρο και να περνούν, όταν αυτός δεν χρησιμοποιεί τη σιδηροδρομική γραμμή, αφού πρώτα συμμορφούμενα  με τον ΚΟΚ , σταματήσουν στο STOP , ελέγξουν αν πλησιάζει τρένο και κατόπιν με ασφάλεια να διέλθουν τις γραμμές. Το κυρίαρχο λοιπόν σήμα για τον οδηγό του ΙΧ είναι το STOP και σύμφωνα με τον ΚΟΚ το τρένο έχει απόλυτη προτεραιότητα έναντι του ΙΧ. Όταν λοιπόν η διάβαση είναι αφύλακτη , χωρίς μηχανισμό, τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα όταν προκαλούνται ατυχήματα.  Ο ΟΣΕ για να προφυλάξει την περιουσία του, δηλ. τροχαίο υλικό, γραμμή και προσωπικό, τοποθέτησε τους μηχανισμούς που όλοι γνωρίζουμε σε πολλές διαβάσεις ξοδεύοντας τεράστια ποσά. Δηλαδή λέει στον οδηγό του ΙΧ, «κύριε , σου επιτρέπω να μπεις και να περάσεις από την ιδιοκτησία μου, όταν εγώ δε χρειάζομαι τη γραμμή. Όταν όμως εγώ θέλω τη γραμμή για να κάνω τη δουλειά μου, τη φράσσω για όσο χρονικό διάστημα απαιτείται. Εσύ είσαι υποχρεωμένος να ενεργήσεις σύμφωνα με τον ΚΟΚ. Οι μπάρες της ΑΣΙΔ δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση σήματα του ΚΟΚ. Αναφέρονται στο σήμα Κ31 που λέει απλά <<Κίνδυνος λόγω ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης με κινητά φράγματα>>. Δε λέει ο ΚΟΚ ότι όταν είναι σηκωμένες περνάς κι όταν είναι κατεβασμένες σταματάς. Για το ΙΧ κυρίαρχο σήμα είναι το STOP». Στο βιβλίο του Υπουργείου Μεταφορών εκπαίδευσης νέων οδηγών αναφέρει <<Εάν τα φράγματα δεν λειτουργούν καθόλου (ή δεν λειτουργούν καλά), οφείλεται να ειδοποιήσετε αμέσως τις πλησιέστερες σιδηροδρομικές αρχές>>, αποδεχόμενο έτσι ότι οι βλάβες είναι ένα πολύ πιθανό ενδεχόμενο και τονίζει την υποχρέωση του οδηγού να ενημερώσει τους υπεύθυνους, αποδεχόμενο έτσι και το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΣΕ, αφού ο ΟΣΕ τις έχει τοποθετήσει κι έχει την ευθύνη της χρήσης και της συντήρησης.
Εδώ κάπου όμως αρχίζει το πρόβλημα. Ο οδηγός του ΙΧ αμελώντας πλήρως τον ΚΟΚ και παραβιάζοντας το STOP, εμπιστεύεται απόλυτα τις μπάρες ή τις αμελεί και τις σπάει , ή ακόμα δεν τις βλέπει και πέφτει πάνω στο τρένο. Τα ατυχήματα είναι πάρα πολλά, τα θύματα ακόμα περισσότερα , οι υλικές ζημιές τεράστιες και οι αποζημιώσεις που πληρώνει ο ΟΣΕ πάρα πολύ μεγάλες. Στις αίθουσες των δικαστηρίων ακούγονται διάφορες απόψεις , επιχειρηματολογούν δικαστές και δικηγόροι για πράγματα που είναι άσχετα με την υπόθεση, αγνοώντας πλήρως τον λόγο της τοποθέτησης του μηχανισμού της ΑΣΙΔ και το ιδιοκτησιακό καθεστώς . Βολεύει σε πολλούς να υπάρχει ένα νέφος γύρω από την υπόθεση ΑΣΙΔ. Ο συνήγορος υπεράσπισης στη μία υπόθεση , γίνεται στην επόμενη πολιτικός ενάγων. Η ασάφεια που επικρατεί τους επιτρέπει να βλέπουν τον ΟΣΕ σαν την παχιά απροστάτευτη αγελάδα και την αρμέγουν κατά το δοκούν. Κάποτε η νομική υπηρεσία του οργανισμού θα πρέπει α ξεκαθαρίσει το καθεστώς γύρω από τις ΑΣΙΔ , επιχειρηματολογώντας σοβαρά και σθεναρά γύρω από το ιδιοκτησιακό καθεστώς που τις διέπει . Είναι δηλαδή, σαν κάποιος να μπαίνει παράνομα στο σπίτι μας, επειδή βρήκε την πόρτα  ανοιχτή ή χαλασμένη, να σκοντάφτει, να πέφτει και να μας εγκαλεί γιατί δεν είχαμε λάμπα στο διάδρομο.  Ή ακόμα να μας εγκαλεί γιατί μέσα στο σπίτι μας χάλασε το ψυγείο ή άλλη συσκευή. Ο μηχανισμός της ΑΣΙΔ είναι δικιά μας συσκευή. Αν η τροχοεπαφή δεν λειτουργεί καλά, αν οι μπάρες δεν κατεβαίνουν σε 9 sec. ή δεν ανάβει το λευκό διαλείπων , είναι δικιά μας υπόθεση. Δική τους είναι , όταν διασταυρώνονται με τρένα, να τηρούν τον ΚΟΚ       Καιρός είναι λοιπόν στις επόμενες δίκες να βγούμε μπροστά, επιθετικά, να αποδείξουμε την κατάσταση ως έχει. Να διώξουμε ποινικά όσους μπαίνουν παράνομα σε ξένη ιδιοκτησία παραβαίνοντας κανόνες , προκαλούν ατυχήματα, καταστρέφουν περιουσιακά στοιχεία και βάζουν σε κίνδυνο τροχαίο υλικό και επιβάτες. Όχι άλλος διασυρμός μηχ/γού  σε αίθουσες δικαστηρίων.
Σε αντίθετη περίπτωση να καταργηθούν όλες οι ΑΣΙΔ . Από εργαλείο προστασίας του προσωπικού και της περιουσίας του ΟΣΕ , έγινε σοβαρότατο πρόβλημα για όλους. Από φύλακας έγινε προδότης. Όταν όμως ο φύλακας σε προδίδει, τον πυροβολείς και τον σκοτώνεις.  
                                                 Αλεξανδρούπολη 1-7-2012
                                                Τριαντάφυλλος  Σελερίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου