Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 1 Ιουνίου 2014

Επιστολή Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών για τα προβλήματα λειτουργίας της ΕΕΣΣΤΥ !

Το στέκι της έλξης , βρήκε και φέρνει στην δημοσιότητα για την ενημέρωση των σιδηροδρομικών και όχι μόνο , επιστολή του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών προς την Διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ , για τα προβλήματα λειτουργίας της ΕΕΣΣΤΥ . 
Αποδεικνύεται έτσι ότι τα προβλήματα είναι εν γνώσει των Διοικούντων κ οι σιδηροδρομικοί έχουν προειδοποιήσει.
Ολόκληρη η επιστολή >
Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει μεταφερθεί στο Δ.Σ. του Συλλόγου μας έντονη ανησυχία από μέλη του Συλλόγου, για τον τρόπο λειτουργίας των Μηχανεργοστασίων, που έχει ως αποτέλεσμα την ακινητοποίηση και απαξίωση μεγάλου αριθμού κινητήριων και ελκόμενων οχημάτων λόγω βλαβών ή
ζημιών και τη συσσώρευση μεγάλου αριθμού μη συντηρημένου τροχαίου υλικού κάτι που εκμηδενίζει τις εφεδρίες του συστήματος και οδηγεί το σύστημα σε οριακή λειτουργία. 
Τα κύρια τεχνικά και διοικητικά προβλήματα στον κλάδο της συντήρησης του τροχαίου υλικού εντοπίζονται:
  • στη ραγδαία μείωση του τεχνικού κι επιστημονικού προσωπικού τα τελευταία χρόνια μέσω άκριτων μετατάξεων και μέσω συνταξιοδοτήσεων, με ότι αυτό συνεπάγεται στην παραγωγική δυνατότητα των συγκροτημάτων. Άκρως εξειδικευμένη και «πανάκριβη να αποκτηθεί» τεχνογνωσία δεκαετιών χάνεται.
  • στην έλλειψη βασικών ανταλλακτικών, αφού διαγωνισμοί για την προμήθεια αυτών είτε δεν υπάρχουν, είτε καθυστερούν υπερβολικά είτε είναι ιδιαίτερα ελλιπείς αφού δεν λαμβάνονται υπόψη στο βαθμό που πρέπει οι προτάσεις των υπηρεσιακών παραγόντων. 
  • στις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην προμήθεια τροχών που έχουν οδηγήσει σε ακινησία μεγάλο μέρος σύγχρονου τροχαίου υλικού (Desiro, Railbus, ΜΑΝ 2000 κλπ)
  • στην προμήθεια ορυκτελαίων μέσω του τακτικού εφοδιασμού γεγονός που αναγκάζει το ζήτημα να αντιμετωπίζεται αποσπασματικά με μικρές παραγγελίες και μεταφορά μικρών ποσοτήτων από συγκρότημα σε συγκρότημα.

Το εναπομείναν προσωπικό μέσα σε ένα περιβάλλον πλήρους απαξίωσης, έχοντας ηθικό πλήρως καταρρακωμένο ακροβατεί καθημερινά προκειμένου να εξασφαλίσει διαθέσιμο τροχαίο υλικό για την ασφαλή μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων. 

Η έλλειψη ανταλλακτικών έχει γίνει ο κανόνας και τις περισσότερες φορές το τεχνικό προσωπικό επιστρατεύει όλη τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, τις γνώσεις και την επινοητικότητα για να ξαναδώσει ζωή στα εξαρτήματα που έχουν βλάβες, ώστε να συνεχίσουν να λειτουργούν χωρίς προβλήματα κρίσιμα υλικά. Άλλες φορές πάλι, χρησιμοποιούνται ανταλλακτικά από το τροχαίο υλικό που ακινητεί ή έχει συμπληρώσει το χρονικό όριο για Γενική Επιθεώρηση, με σκοπό να παραμείνει διαθέσιμο για κυκλοφορία τροχαίο υλικό που βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση.  Έτσι όμως διπλασιάζεται ο χρόνος αντιμετώπισης μιας βλάβης ενώ συσσωρεύονται ελλείψεις στο τροχαίο υλικό που ακινητεί, και αυξάνεται το κόστος συντήρησης. 

Το πρόβλημα διαθεσιμότητας συντηρημένου τροχαίου υλικού είναι γενικότερο και γίνεται μεγαλύτερο.
  • Την ώρα μάλιστα που αναμένεται σημαντική αύξηση του μεταφορικού έργου (συμφωνίες ΤΡΑΙΝΟΣΕ με COSCO, Procter & Gamble κλπ) από το λιμάνι του Πειραιά, αναρωτήθηκε κανείς τι θα γίνει στην περίπτωση που όταν ξεκινήσει η συμφωνία δεν μπορεί να τηρηθεί λόγω μη διαθεσιμότητας αμαξοστοιχιών; 
(Σήμερα 5Δ/Η MLW ακινητούν στο Μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης λόγω έλλειψης ορυκτελαίων λίπανσης Δ/Κ).
  • Πως θα ανταπεξέλθει η ΕΕΣΣΤΥ στην επικείμενη αύξηση του μεταφορικού έργου είτε στην επαναλειτουργία κατηργημένων επιβατικών δρομολογίων;
  • Τι θα γίνει αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναγκαστεί να εκμεταλλευτεί όρο της μεταξύ σας Σύμβασης Συντήρησης και απευθυνθεί σε άλλο συντηρητή-επισκευαστή αμαξοστοιχιών ή αν ο νέος ιδιοκτήτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, (σε περίπτωση που ο διαγωνισμός τελεσφορήσει), δεν δείχνει την ίδια κατανόηση με την σημερινή ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
Την ίδια ώρα που τα συγκροτήματα της ΕΕΣΣΤΥ αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας η Διοίκηση μοιάζει να μην αντιλαμβάνεται την σοβαρότητα της κατάστασης, αντίθετα αναλώνεται σε :

- ανάθεση σε εταιρία πληροφορικής του σχεδιασμού νέου συστήματος αποθήκης, ενώ ταυτόχρονα πριν αυτό λειτουργήσει τα συγκροτήματα έχουν χάσει την πρόσβασή τους στο SAP του ΟΣΕ και δεν μπορούν να γνωρίζουν άμεσα τα διαθέσιμα αποθέματα ανά κωδικό ανταλλακτικού.

- αναζήτηση υπηρεσιών υγιεινής και ασφάλειας. Μέχρι σήμερα η ΕΕΣΣΤΥ καλυπτόταν από μόνιμους τεχνικούς ασφαλείας και γιατρούς εργασίας του ΟΣΕ με την απαιτούμενη εξειδικευμένη εμπειρία και παράλληλα με οικονομικό όφελος της εταιρίας.

Η αντίθεση μας στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ είναι δεδομένη, όπως έχει εκφραστεί άλλωστε και στο πρόσφατο παρελθόν, ανεξάρτητα όμως από την πορεία αυτής και την πιθανότητα να εξελιχθεί σε άγονη ή να κηρυχθεί παράνομη, η εταιρεία πρέπει να παραμείνει αξιόμαχη και να συνεχίσει να παρέχει διαθέσιμο τροχαίο υλικό για την ασφαλή μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων. Πρέπει να αναζητηθούν λύσεις για την αντιμετώπιση της έλλειψης προσωπικού και την απασχόληση εργαζομένων με εκμετάλλευση όλων των δυνατοτήτων που δίνει η νομοθεσία.

Κύριε Σύμβουλε, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η εταιρεία είναι σημαντικότατα και ανάγονται σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων και της οργάνωσης αυτής, το σημαντικότερο όμως που θα πρέπει να λυθεί άμεσα είναι η έλλειψη ανταλλακτικών. Απαιτείται άμεση αλλαγή πορείας και κατανόηση της εξαιρετικά δυσχερούς καταστάσεως στην οποία έχει περιέλθει ο τομέας της συντήρησης του τροχαίου υλικού, ώστε με άμεσες κινήσεις να αντιμετωπιστούν τα πολύ σοβαρά προβλήματα πριν είναι πολύ αργά. 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
     Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΑΝΑΠΛ. ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


               ΜΙΝΤΖΙΑ ΜΑΝΤΩ         ΚΑΛΙΤΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου